Hivatalosan személyes okokra hivatkozva azonnali hatállyal szabadságra ment Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója, mindössze bő egy héttel az idei F1-es világbajnokság rajtja előtt, adta hírül a Racefans, az értesülést a csapat szóvivője is megerősítette. A csapat a „leave of absence” terminust használta, ami rendkívüli eseteket jelöl, nem a rendes szabadságot fedi.
Lowe helyzete különleges, mert 2017 elején, amikor a világbajnoki címvédő Mercedestől csatlakozott a Williamshez, az igazgatótanács tagja is lett. Ebből következően a brit szakember esetleges távozása, menesztése vagy leváltása bonyolultabb folyamat az alkalmazotti jogviszonyokhoz képest.
A Williams csapatként 1977-től, konstruktőrként 1978-tól versenyez az F1-ben, az idén várhatóan történetük legsúlyosabb válságát élik majd meg, miután az FW42-es kódjelű autó nem készült el időre, a rendelkezésre álló nyolcból az első két és fél napig nem tudott pályára lépni, majd láthatóan a leglassabb autónak bizonyult a tesztelés során, ezt George Russell is megerősítette.
Claire Williams csapatfőnök-helyettes leszögezte, hogy az autó késése nem külső beszállítók és nem is pénzhiány miatt alakult ki, később az FIA visszadobta az első futóművük kialakítását is.
Rutinos pilótájuk, a nyolc év után visszatérő Robert Kubica úgy vélte, csak 20%-os készültségben várja az Ausztrál Nagydíjat, mivel az autó késett, és alkatrészhiány miatt a maradék napokon sem tudott megfelelően dolgozni az FW42-es megismerésén és finomhangolásán. Hozzátette, még Ausztráliában is tesztelni fognak, ez sem segített a brit szakember már addig sem fényes helyzetén.
Lowe 2017 elején tért vissza a Williamshez, ahol a ’90-es évek elején részt vett az évtized egyik legnagyobb innovációja, az aktív felfüggesztés megalkotásában, nem titkoltan azzal a céllal, hogy az istállót az élmezőny felé mozdítsa el a világbajnoki címeket sorra nyerő Mercedesnél szerzett tapasztalatai segítségével. A visszatérése óta
távozott a csapattól Ed Wood főtervező, Dirk de Beer aerodinamikai részlegvezető, Rob Smedley vezető versenymérnök, valamint a komoly anyagi forrásokkal rendelkező Lance Stroll is.
A Williams 2012-ben nyert utoljára F1-es futamot, 2014-ben, az új turbókorszak kezdetén a konstruktőri világbajnokság 3. helyét érték el, elsősorban a Mercedes-motornak köszönhetően, de ezt az eredményt a következő évben is meg tudták ismételni. 2016-ban és 2017-ben már csak az 5. hely jött össze, tavaly pedig az utolsó, 10. helyen zártak, már Lowe irányítása alatt.
A csapat egyelőre nem közölte, hogy Lowe távollétében ki lesz a rangidős technikai szakember, és arról sem nyilatkoztak, hogy mi a tervük a helyzet kezelése érdekében.