Lando Norris (4) of Great Britain drives the McLaren F1 Team MCL34 alongside Antonio Giovinazzi (99) of Italy who drives the Alfa Romeo Racing C38 during the Australian Formula 1 Grand Prix at Albert Park on March 17, 2019 in Melbourne, Australia (Photo by Morgan Hancock/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A statisztikák alapján könnyebbé válhatott az előzés a Forma-1-ben a 2019-es szabályoknak köszönhetően, Lewis Hamilton ebből azonban semmit sem érzékelt.
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj volt az első éles tesztje az idei évre bevezetett új aerodnimaikai szabályoknak, amelyeknek elsődleges célja az, hogy könnyebbé tegyék az előzést. A versenyzők már a tesztek alatt elmondták a véleményüket a szélesebbé és egyszerűbbé tett első szárnyakról, valamint a szélesebbé és magasabbá tett hátsó szárnyakról, és nem mindegyikük véleménye volt pozitív. Lewis Hamilton és Max Verstappen az első futam után is úgy gondolja, hogy különösebb változás nem történt, Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója azonban bizakodó.
A teszteken természetesen még nem versenyeztek egymással a pilóták, néhányan azonban azt tapasztalták, hogy mikor egy másik autót követtek, nem tudtak hozzá megfelelően közel kerülni. A vélemények megoszlottak, Sergio Pérez például lelkes volt, szerinte könnyebbé vált az előzés.
A puszta statisztikákat nézve az Ausztrál Nagydíj azt mutatja, hogy valóban javult a helyzet.
„A versenyen látott előzési manőverek számát nézve –
14 volt az idén, ebből 6 DRS nélkül a tavaly látott hárommal szemben – az első jelek biztatóak
– mondta Ross Brawn. – Ezen kívül az előzéseken túl is láttunk izgalmas csatákat. Nyilvánvalóan ezek közül nem mindegyik előzés az új aerodinamikai szabályoknak volt köszönhető, mivel különösen a középcsapatok teljesítményszintje drámaian közeledett egymáshoz, ennek ellenére több versenyző mondta, hogy az autó viselkedése sokkal semlegesebb volt az előző évekhez képest akkor, amikor valakit követtek."
Lewis Hamiltonnal és Max Verstapennel minden bizonnyal nem értekezett Brawn,
az ötszörös világbajnok ugyanis szűkszavűan csak annyit mondott, hogy semmi különbséget nem érzett az előző évekhez képest egy elöl haladó autó követése közben,
Verstappen szerint pedig csak a megnövelt méretű hátsó szárny miatt nagyobbra nyíló DRS javított némileg a helyzeten. „Nem volt esélyem előzni, az ugyanis továbbra is nagyon nehéz” – nyilatkozta a holland a futam utáni sajtótájékoztatón.
Az egyetlen pozitív dolog, ami fejlődött, az a DRS hatása. Amint kinyílik, sokkal erősebb, mint tavaly, az autók követése közben azonban még mindig nagy a turbulencia."
Azt Brawn sem merte kijelenteni, hogy egyértelműen beváltak az új szabályok, ennek leméréséhez ugyanis nem árt, ha egy hagyományos, azaz nem utcai versenypályán is összecsapnak a pilóták. „Az ausztráliai pálya nem a legjobb tesztje az új szabályoknak, ezért szeretnék még legalább három futamot várni, mielőtt levonnám a következtetéseket., az első jelek mindenesetre biztatóak" – mondta Brawn.