Megoszlanak a vélemények az F1-ben arról, hogy az új aerodinamikai szabályok eredményeként könnyebb lesz-e előzni a versenyeken. Kevin Magnussen korábban lelkesen nyilatkozott a helyzetről, James Allison, a Mercedes technikai igazgatója pedig részletesen elmagyarázta a szabálymódosítás motivációját és következményeit.
A szimulációk alapján a csapatok menedzserei nem voltak lelkesek, a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes képviselői is azt mondták még a tesztelés előtt, hogy nem lesz nagy változás, az autók újratervezése viszont rengeteg pénzbe került. A saját tapasztalatai alapján Sebastian Vettel sem volt elragadtatva.
„Nehéz ezt megmondani a tesztelés alapján a különböző állapotú és keverékű gumik, valamint az eltérő programok miatt – nyilatkozta a négyszeres világbajnok a Racefansnek. – Eddig úgy tűnik, továbbra is trükkös követni [egy másik autót] és előzni” – utalt a mezőny legnagyobb nehézségére, hogy nem tudnak elég közel maradni az elöl lévő autóhoz, és támadást indítani.
Vettelnél a Mercedes pilótája, Valtteri Bottas egy fokkal optimistább volt, de ő is fenntartásokkal kezelte a fejleményeket.
„Rendesen talán csak egy körön át követtem egy másik autót, és akkor is csak egyet, nem többet – árulta el. – Noha úgy éreztem, kicsit jobb lett, egy kicsivel könnyebb követni, továbbra is úgy gondolom, hogy megérezzük a leszorítóerő csökkenését. Bármit teszünk, ha az ember turbulens levegőbe kerül, leszorítóerőt veszít, még akkor is, ha ilyen egyszerű az első szárny.”
Bottas azonban azt elárulta, hogy „egy kissé jobb” lett a helyzet, elsősorban azért, mert az autója viselkedését következetesebbnek érezte, és kiszámíthatóbban tudott vezetni egy másik autót követve. Azt már nem tette hozzá, de ha ez így van, akkor a támadó pilóták már azért is jól járnak, mert támadás közben nem teszik tönkre az abroncsaikat.
A Mercedes versenyzője ettől függetlenül nem az új első szárnytól várja a helycseréket.
„A nagyobb hatást talán a DRS hozza majd meg, és az, hogy az autók légellenállása megnőtt, a szélárnyék jelentősége nagyobb lesz az egyenesekben. Az biztos, hogy ez a helyes irány, könnyebb lesz előrejutni, ha az embernek megvan a tempója” – tette hozzá. Kérdés, hogy a megnövelt hatású DRS miatt változtatnak-e a pályákon kijelölt DRS-zónákon.