Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, egyben a Ferrari korábbi csapatfőnöke is izgatottan várja, hogy az idei szezonra bevezetett aerodinamikai szabályok könnyebbé tették-e az előzést, ugyanakkor egy kicsit oda is szúrt a csapatoknak, akik továbbra is hajlamosak ostorozni az új regulákat, mondván rengeteg pénzbe kerültek, miközben nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket.
A 73 esztendős Todt kívülről-belülről ismeri a száguldó cirkuszt, a Ferrarinál 1993 és 2007 között volt része jó néhány csörtében a csapatok és a szabályalkotók között.
A genfi autószalonon ennélfogva sajnálatosnak nevezte, hogy a csapatok csak kritizálják az új szabályokat, miközben azokról még nem is derült ki, hogy javítanak-e a versenyzésen.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója korábban például azt mondta, hogy 15 millió euróval kellett többet költeniük főként egyszerűsített és szélesebb első, valamint szélesebb és magasabb hátsó szárnyból álló új regulák bevezetése miatt, miközben a bikások csapatfőnöke már a teszten úgy vélte, hogy azok kudarcot vallottak. „Sok mindent hallok, hogy pénzkidobás volt, ahogyan azt is, hogy fantasztikusan segíteni fogja az előzést, úgyhogy izgatott vagyok, hogy végül mi lesz a helyzet – mondta Todt Genfben. – A Forma-1 világa tele van ellentmondással.
Ahelyett, hogy az emberek pozitívak lennének és építenék a legjobb autóverseny-sorozatot, mindig megpróbálnak találni valamit, ami nem működik. Ez kissé sajnálatos."
Nem mindenki van azonban az új szabályok ellen, mert bár Sebastian Vettel, vagy Nico Hülkenberg sem vár csodát tőlük, Sergio Pérez és Valtteri Bottas egyértelmű előrelépésként tekint rájuk.
„Egyértelműen úgy érzem, hogy kevesebb leszorítóerőt veszítünk – nyilatkozta a Racing Point mexikói versenyzője. – Úgy gondolom, hogy az F1 hihetetlen munkát végzett az új szabályokkal. Melbourne-ben fogjuk meglátni a valóságot, hogy milyen más autók ellen versenyezni hasonló tempóval meg minden, de igazán remélem, hogy sokkal jobb show-t csinálhatunk.
Szerintem a tempókülönbség, ami az előzéshez kell, sokkal kisebb lehet, mert jobban tudjuk követni a másikat, és nagyobb a DRS hatása.
Ezért remélem, hogy a versenyek sokkal szórakoztatóbbak lehetnek a nézőknek és a pilótáknak is."
Bottas annyira azért nem volt lelkes, mint Pérez, de azért ő is úgy vélte, hogy valóban jobb lehet a helyzet. „Talán csak egyetlen kört töltöttem másik autó mögött, és csak egyetlen autó mögött, de egy kicsit könnyebbnek tűnt – mondta a Mercedes finnje. – Továbbra is érezni lehet a leszorítóerő-veszteséget, mindegy, hogy milyen egyszerűek a szárnyak, turbulens légáramlatban az ember leszorítóerőt veszít. De
jobbnak, következetesebbnek tűnt, mintha az autó úgy is kiszámítható maradt volna, hogy egy másik autó volt előtte.
Ez jó. Nagyobb hatása talán annak lesz, hogy az autóknak nagyobb a légellenállása, jobban ki lehet használni a szélárnyékot az egyenesben."