A Ferrarinak nem sikerült ledolgoznia a pénteki második szabadedzésen látott hátrányát az időmérőre, mert bár a harmadik tréningen valamivel közelebb lopakodott a Mercedeshez, amikor kellett, az Ezüstnyilak begyújtották a rakétát, és állva hagyták a vörösöket. Sebastian Vettel a hét tizedes lemaradást továbbra is annak tudja be, hogy nem érzi magát magabiztosan az autóban, Charles Leclerc pedig magát ostorozta, amiért kikapott a némettől.
Vettel szemmel láthatóan csalódott volt, amiért nem tudott beleszólni a Mercedesek csatájába az időmérőn, és bár tegnap is hasonlóan nagy volt a lemaradása Hamiltonhoz képest, meglepte, hogy nem tudták azt csökkenteni a kvalifikációra.
Meg vagyok lepve, szerintem mindenki, még ők maguk is, nem számítottunk ekkora különbségre
– utalt a Mercedesre az időmérő után, valamint egyértelmű favoritnak nevezte a verseny előtt a címvédő együttest. – Tegnap nem volt jó napunk, ma jobban éreztem magam, a különbségek és a tempó tekintetében azonban nagyon hasonló volt a helyzet. A házi feladat adott, meg kell értenünk az okokat. Továbbra is azt gondolom, hogy nagyszerű autónk van, ennél jobbnak kell lennünk, előre tekintek a futamra."
Vettel arra a kérdésre, hogy hol veszítenek ennyi időt a Mercedesszel szemben, a lassú és közepesen gyors kanyarokat jelölte meg.
Ezekből van a legtöbb a melbourne-i pályán. „Nem hiszem, hogy a végsebesség lenne a gond, eléggé versenyképesek vagyunk az egyenesekben, a kanyarokban veszítünk. Tizenhat kanyar van ezen a pályán, amelyek eléggé egyenlően vannak elosztva. Ránézésre a közepesen gyors és lassú kanyarokban vagyunk inkább lemaradva, mintsem a gyorsakban. Nem olyan az egyensúlya az autónak, amilyet a lassú kanyarokban szeretnék, ezért nem is bízok meg benne annyira, ami ezen a pályán nagy különbséget eredményezhet."
A négyszeres világbajnok lényegében megismételte, amit pénteken mondott, azaz, hogy a teszten jobb volt az autó, igaz, ott a körülmények is mások voltak. „Nagyjából 10-15 fokkal van itt melegebb, mint a teszten, az aszfalt is melegebb, a pálya is nehezebb, eltérőek tehát a körülmények. Az autó nagyon jó volt a teszten, ezen a hétvégén pedig nem. A mai nap jobb volt, nincs sok idő azonban különböző dolgokat próbálgatni, az embernek ezzel kell megbirkóznia, gyorsan követik egymást a szabadedzések, különösen az időmérőn nem lehet sokat variálni."
A másik Ferrarit vezető Charles Leclerc még Vettelnél is többet kapott a Mercedestől, 956 ezredes hátrányban az ötödik helyen végzett. Az időmérő egyes részein úgy tűnt, rögtön a szezon első futamán képes lehet Vettelnél jobb rajthelyet szerezni, a végét azonban elrontotta, mérges is volt magára.
Nem vagyok elégedett magammal, nem végeztem jó munkát a Q3-ban
– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – A Q1 és a Q2 nagyon biztató volt, ami a vezetést illeti, majd a Q3-ban az első köröm is, a második próbálkozásomon azonban hibáztam, elfékeztem magam az első kanyarban, utána pedig az egész kör szétesett. A harmadik hely elérhető volt, az első kettő nyilvánvalóan nem. Dolgozunk rajta, hogy jobbak legyünk."
Leclerc-nek első F1-es szezonjában is gondot okozott a tökéletes kör összerakása az időmérőn,
a mezőnyből neki sikerült a legkevesebbszer pont a mindent eldöntő körön hoznia a legjobb szektoridejeit, míg tavaly ebben a mutatóban Vettel volt a legjobb.
Leclerc beismerte, ezen dolgoznia kell az idén. „Tavaly elég sokat szenvedtem ezen a pályán, biztos vagyok benne, hogy jobbak lesznek a dolgok, valamint magamon is dolgoznom kell, hogy akkor teljesítsek a legjobban, amikor arra szükség van."