Megállapodott egymással az olasz autóklub és a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media, így 2020 és 2024 között garantálják az Olasz Nagydíj megrendezését Monzában, számolt be a Motorsport Week. A szerződés részleteit még tisztázniuk kell, de a gazdasági feltételekről már megállapodtak, így az autóklub elnöke, Angelo Sticchi Damiani felhatalmazást kapott a további tárgyalásokra.
Sajtóértesülések szerint Silverstone-ban is marad a Brit Nagydíj, legalább 2022-ig, erről Mark Hughes, a Motorsport Magazine szakírója és Joe Saward szakblogger is beszámolt a Twitteren, de Silverstone később kamuhírnek nevezte az állítást, és közölték, hogy a tárgyalások továbbra is zajlanak. A pálya és a jogtulajdonos szerződése az idei versennyel lejár, mert
Silverstone fenntarthatatlannak tartotta a folyamatosan emelkedő jogdíjakat.
Arról egyelőre nincs információ, hogy az új, hároméves szerződésben változtak-e a feltételek, de a megállapodás a szokásosnál rövidebb időtartamú, ezért elképzelhető, hogy csak átmenetileg sikerült rendezni a Brit Nagydíj jövőjét. Erre utal az is, hogy a Motorsport Week szerint a Liberty Media továbbra sem tett le arról, hogy 2021-től utcai versenyt rendezzenek Londonban.
Amennyiben bejelentik a megállapodást, újabb kérdéses részlet is tisztázódhat a 2020-as versenynaptárral kapcsolatban, mivel várhatóan május közepén nyilvánosságra hozzák a Holland Nagydíj visszatérésének hírét is. Várhatóan Zandvoort lesz a befutó,
ez rossz hír lehet a hagyományosan ősszel zajló Belga Nagydíjnak, ezért a terv szerint májusi időpontban rendezik majd a hollandiai futamot, a Spanyol Nagydíj helyett.
Tavaszi időpontra számíthat a jövőre először megjelenő Vietnámi Nagydíj is, Hanoiban az építkezés már gőzerővel zajlik, és nemrég a Red Bull utcai parádét is tartott a fővárosban. Miamiban közben további csúszásra kell számítani, és valószínűleg az utcai verseny álma szertefoszlott, de egy célépítménnyel még elképzelhető, hogy ott is lesz F1-es nagydíj.
Az Azeri Nagydíj hétvégéjén is felmerült a versenynaptár kérdése, mert amennyiben jelenlegi helyszínek nem esnek ki, akár 23-25 versenyre is lehet igény egy szezon során. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azonban kijelentette, nem csak megfelelő feltételek esetén érdemes még hosszabb menetrendet kitűzni.
Összhangot kell teremteni, mert a Forma-1 nagyon aspiráló és fényűző sportág, és néha a kevesebb több lehet
– mondta. – A vállalat szempontjából viszont növelni akarjuk a bevételeinket, és ennek nyilvánvaló eszköze, hogy több verseny legyen. Szerintem a FOM elég jól látja, hogy ha több verseny lesz, akkor kreatívnak kell lenni, és a pénzügyek terén kedvezőnek vagy olyan vonzó versenyekre van szükség, amelyek révén új piacokat szólíthatunk meg. Szerintem most jó az összhang.”