Sebastian Vettelnek saját bevallása szerint is „rengeteg házi feladata" van azzal kapcsolatban, hogy megbarátkozzon az idei Ferrarival, és ne maradjon el Charles Leclerc tempójától a folytatásban. A négyszeres világbajnok bahreini megpördülésével nem tett szívességet magának, és újra okot adott a kritikusainak arra, hogy támadják őt, sokak szerint pedig túl nagy terhet cipel a vállán azzal, hogy világbajnoki címet akar nyerni a vörösöknek, Leclerc személyében most pedig ráadásul egy erős csapattársat is kapott, olyat, aki ugyanolyan autóval akadályozhatja meg ebben. Mindez oda vezethetett, hogy a Lewis Hamilton elleni csatában felmondták a szolgálatot az idegei, és ismét hibázott, ő maga azonban nem érzi úgy, hogy emiatt pördült volna meg.
Vettelnek a verseny után is nekiszegezték a kérdést, miszerint a döcögős szezonkezdet és a Leclerc által nyújtott erős teljesítmény miatt elkezdte-e érezni a nyomást a Ferrarinál, és emiatt hibázott-e, mire a négyszeres világbajnok határozottan tagadta ezt.
Hogy őszinte legyek, szerintem a megpördülésnek semmi köze a nyomáshoz, egyszerűen meglepett, amikor hirtelen elveszítettem az irányítást az autó hátulja felett, és amint ez megtörtént, már túl késő volt.
Visszanéztem az esetet, az én hibám volt, úgyhogy meg kell ezt emésztenem."
Vettelt az is meglepte, hogy a megforgása kerékcseréhez vezetett, mert bár ilyenkor sokszor kockásra radírozzák a gumikat a versenyzők, az ő Pirellijéből még egy darab is levált, ami azért nem minden esetben történik meg.
„Nem gondoltam, hogy annyira rossz a helyzet, de a megforgás során a bal hátsó gumiból levált egy darab, a Pirelli még mindig keresi, hogy hol van a többi része. Emiatt nagy vibrációt éreztem, miután továbbmentem, az egyenesben pedig mindez letörte az első szárnyam."
A Ferrari világbajnokát Lewis Hamilton is megvédte, mondván mindenkivel előfordul, hogy nem találja meg a beállításokat és nincs jó hétvégéje. Nem a Mercedes pilótája volt azonban az egyetlen, aki megértő volt Vettellel,
a szárnyleszakadást centikről végignéző George Russell is amondó, hogy a körülményeket látva inkább az volt a csoda, hogy nem babrált ki több pilótával a szél.
„Soha nem tapasztaltam még ilyen körülményeket, hihetetlenük fújt a szél, voltak olyan körök, amikor szó szerint arrébb fújta az autót az egyenesben. A Forma-1-es pilóták felkészültségét mutatja, hogy nem dobták el még többen az autót, teljesen megértem, hogy Vettel megpördült, mert körről körre változtak a körülmények.
Szerintem mindenkinek egy rémálom volt ez az egész a körülmények miatt, az egyik kanyarban óriási volt az alulkormányzottság, a másikban pedig a túlkormányzottság. Hatalmas széllökések voltak, amelyeknek nagyon nagy a hatása ezekre az autókra."
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a futam után nem hibáztatta Vettelt, úgy volt vele, hogy a pilótáiknak az a dolga, hogy kockázatot vállaljanak, ez pedig néha nem jön be. „Nem hiszem, hogy meg kellene vitatnunk a hibákat, inkább bátorítanunk kell a versenyzőinket, mert csak a határon autózva érhetik el a legjobb eredményt" – nyilatkozta a svájci szakember.