A Scuderia után a Haas és az Alfa is megkapja az új Ferrari-motort
![Forma-1, Haas F1 Team, Monacói Nagydíj, Pirelli](https://cdn.origo.hu/2024/02/XBmLLy3oZ8jnxOvgp5uPRQKP-1UxO02J5FZ99AyvZ5w/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzE4MTM1YzJiZDViZjRjMGRiOGNmZWUxYjhkNWM0OTU3.webp)
Nem Monacóban szokás új specifikációjú erőforrást bevetni, de a Haas és az Alfa Romeo mégis úgy döntött, hogy használatba veszik a Ferrari továbbfejlesztett motorját, amit a gyári istálló már a Spanyol Nagydíjra megkapott. Mattia Binotto, az olaszok csapatfőnöke akkor nagyra értékelte a gyárban dolgozók munkáját.
Binotto elsősorban azt emelte ki, hogy eredetileg csak a Kanadai Nagydíjra tervezték a második specifikáció alkalmazását, de már bő egy hónappal korábban, Barcelonában alkalmuk nyílt váltani. A Ferrari két ügyfélcsapata, a Haas és az Alfa Romeo az ilyenkor megszokottak szerint kimaradt az első körből, de Monacóban már ők is sorra kerülnek.
Monte Carlo nem kézenfekvő választás egy új erőforrás bevetésére, hiszen a pálya adottságai egyáltalán nem reprezentatívak és a teljesítményszintet is nehéz megítélni, de a két középcsapat így is hasznos adatokhoz juthat a motorok működéséről, ezeket így hamarabb fel tudják használni a beállítások tökéletesítéséhez.
Nem tudom pontosan, hogy mekkora a teljesítménykülönbség és mennyiben más a vezethetőség
– ismerte el Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. – Fontos még az energiagazdálkodás meg egy csomó egyéb szempont. Nem ismerem az üzemmódokat sem, de az biztos, hogy nem lett rosszabb” – reménykedett az olasz szakember.
A Red Bullt és a Toro Rossót ellátó Honda már szintén az idei második specifikációnál tart, a Mercedes egyelőre nem változtatott az idei erőforrásán, a Renault eddig elsősorban a megbízhatósági problémákat próbálta orvosolni az fejlesztésekkel, de már a franciák is a második egységnél járnak.
A gyári csapathoz hasonlóan az Alfánál és a Haasnál is felmerül, hogy a tervezettnél korábbi motorcserével később büntetést kapnak majd,
azonban még a szezon bő kétharmada rendelkezésre áll, és az első specifikációjú erőforrást várhatóan szabadedzéseken vagy a motorerő szempontjából kevésbé megterhelő versenyeken újra bevethetik büntetés nélkül.