Nem a Ferrari lesz az egyetlen csapat, amely új fejlesztésű motort vet be a Spanyol Nagydíjon, ugyanis a mezőny egy másik gyári istállója, a Renault is új erőforrással gurul pályára Barcelonában. A franciák hivatalosan nem egy második specifikációt szerelnek be a gyári csapat autóiba, az új belső égésű motortól mégis jobb megbízhatóságot, és összességében több lóerőt várnak. Eközben az is kiderült, hogy a Ferrari új motorját egyelőre csak Sebastian Vettel és Charles Leclerc veheti igénybe, az Alfa Romeónak és a Haasnak még várnia kell rá.
Azok után, hogy a Renault az idei szezonra növelte erőforrásának teljesítményét, az első négy versenyen megbízhatósági problémákkal találta szemben magát.
A harmadik futamra, a Kínai Nagydíjra új MGU-K-t vitt, ez azonban csak az első lépcsőfok volt afelé, hogy úrrá legyen a problémákon, a másodikat az új belső égésű motor képében a Spanyol Nagydíjra lépték meg.
A Renault lépésével a Mercedes maradt az egyedüli gyártó, amely tartja magát a tervhez, azaz nem vet be a szezon harmada előtt továbbfejlesztett erőforrást.
Az új motortól a franciák azt várják, hogy egy versenyhétvége alatt több ideig használhatnak majd erősebb motorüzemmódokat, legalábbis Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo, a szintén Renault motorokat használó McLarenekben ugyanis még nem biztos, hogy az új motor fog üzemelni Barcelonában.
Ami a hátrasorolásos büntetéseket illeti, attól egyelőre nem kell tartani, Ricciardónak a második, Hülkenbergnek a harmadik belső égésű motorja lesz ez az idén.
Három motorral viszont aligha fogják tudni teljesíteni a szezont, a későbbiekben így vélhetően elkerülhetetlen lesz a büntetés.
Szakítva a tavalyi gyakorlattal, a Ferrari most elsőként a gyári csapat autóiban veti be a második fejlesztési lépcsőjű erőforrását, és nem adja oda azt előbb partnercsapatainak, a Haasnak és az Alfa Romeónak. A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner szerint ők legkorábban a következő futamon, vagy négy hét múlva, Kanadában kaphatják meg az új specifikációt.
Nem áll rendelkezésünkre az új motor, én is csak most hallottam, hogy bevetik, mert mint azt önök talán tudják, nem kötik az orromra, hogy mit csinálnak
– nyilatkozta Steiner. – Jelenleg úgy hiszem, a terv az, hogy mi Monacóban vagy Kanadában kapjuk meg."
Steiner ezzel együtt nem bánja, hogy a gyári csapat előnyt élvez ezen a téren. „Tavaly azt hiszem, hogy mi előttük próbáltuk ki az új motort. Akkor fordítva volt, és mindenki azt kérdezte, hogy miért csináljuk ezt.
Egyidőben bevetni minden csapatnál mindig nagy logisztikai kihívást jelent nekik, úgyhogy megkérdezték, hogy megfelel-e a jelenlegi helyzet, nekünk pedig nincs problémánk vele.
Nekik kell menedzselni a motorok futásteljesítményét és minden ilyesmit, nincs értelme közbeavatkoznunk, ezért elégedettek vagyunk azzal, amit javasoltak."