Egyre sürgetőbbé válik, hogy megegyezés szülessen a Forma-1 2021-es szabályrendszeréről, valamint a sportág egyéb fontos kérdéseiről, mint a költségvetési sapka, és a bevételek igazságosabb elosztása. Hogy utóbbiakat mikorra véglegesíthetik, egyelőre kérdéses, ahogy azt sem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy a tárgyalások valóban olyan jól haladnak-e, mint azt a Liberty Media állítja. Előbbiek, azaz a technikai szabályok esetében Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint valószínűnek tűnik, hogy tartani fogják a júniusi határidőt, ugyanakkor a végleges szabályokat csak idén ősszel fektetik le. Sokaknak ez a forgatókönyv sem tetszik.
A száguldó cirkusz keresekdelmi jogait birtokló Liberty célja, hogy összességében jobbá tegye a Forma-1-et úgy, hogy izgalmasabb versenyeket segít elő, több előzéssel. Ezt a pályán a technikai regulák alakításával, azon kívül pedig a csapatok közötti fegyverkezési verseny kiegyenlítettebbé tételével igyekeznek elérni. Utóbbi két fontos pontja, hogy bevezessék a költségvetési sapkát, amely limitálja, hogy mennyi pénzt és mire költhetnek a csapatok az adott szezonban, valamint igazságosabbá tegyék a kereskedelmi bevételek elosztását az istállók között.
Greg Maffei, a Liberty ügyvezetője a MoffettNathanson médiakommunikácisó csúcsán New Yorkban óriási előrelépésről beszélt, ennek a csapatok kommunikációjában azonban nem sok jele mutatkozik.
„Szerintem hatalmas előrelépést értünk el a Concorde-szerződéssel. Persze vannak dolgok, amelyeket még meg kell vitatnunk – sugallta Maffei, hogy az egyeztetések záró szakaszában vannak. – A Forma-1 tizenöt éve, vagy még régebb óta beszél a költségsapka bevezetéséről, és amikor mi először felvetettük ezt, az itteni emberek únyolódni kezdtek. Ugyanakkor
ha fogjuk magunkat, és beszélünk a csapatokkal, azt a pletykát fogjuk hallani, hogy a költségsapkát nagyjából elfogadták.
Tízmilliókra vagyunk a megegyezéstól, nem százmilliókra, arról folyik a vita, hogy az elosztás hogyan fog működni."
A jelenleg érvényben levő szerződések olyan bónuszokat tartalmaznak több csapatnak is, amelyekkel az ezekből a kalapokból kimaradó istállók nem tudnak versenyezni,
van olyan csapat, amelyik akkor sem lenne ott a bevételi ranglétra tetején, ha mindkét világbajnoki címet megnyerné. Maffei szerint ez változni fog, és nincsenek messze a megegyezéstől.
„Próbálunk jobb versenyeket teremteni, több előzéssel, kiegyenlítettebb költségvetésű csapatokkal és jutalmakkal, amelyek nem olyan kedvezőek némely tradícionális istállónak, helyette azonban jobban díjazzák a győztest és azokat, akik most nincsenek a bevételi elosztás felső részében.
Ezeket a dolgokat általánosságban mindenki elfogadta, haladunk a végső megegyezés felé. Hogy mi lesz az a katalitikus esemény, ami aláírásra készteti a megállapodást, az kevésbé világos,
összességében azonban szerintem a jó irányba haladunk."
A csapatok már korántsem tűnnek ennyire bizakodónak, legalábbis ami a technikai szabályokat illeti. Ott nem is a csúszás jelenti az elsődleges gondot, vagyis valamilyen szinten igen,
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint ugyanis hiába fektetik le a szabályokat júniusra, azokon később még alakítani kell,
mindenről ugyanis valószínűleg a nyár közepéig nem születik végső megállapodás, az egységesített alkatrészekről jelenleg is zajlik a vita.
„Jelenleg úgy tűnik, hogy júniusban érkeznek a 2021-es szabályok, ebben az esetben pedig a több erőforrással rendelkező csapatok elkerülhetetlenül előbb elkezdenek rájuk felkészülni, mint mások.
Ezért szorgalmaztam azt, hogy csak októberben közöljék azokat, most azonban úgy tűnik, hogy június az időpont, majd októberben frissítve lesznek."
A csapatok többsége, köztük a McLaren és a Williams is az októberi dátum mellett van, előbbi inkább azért, mert Zak Brown ügyvezető kissé elkapkodottnak érzi a júniusi dátumot, utóbbi pedig azért, mert a tehetős csapatok előnyszerzésétől tart.