A Monacói Nagydíj után futótűzként terjedt el a közösségi médiában és a Forma-1-gyel foglalkozó nemzetközi sajtóban Sergio Pérez és két pályabíró kis híján végzetes balesete. A verseny 12. körében, már Safety Car-fázis alatt a bokszból kihajtó mexikói pilóta majdnem elütötte a pályát takarító két férfit, akik közül az egyik éppen, hogy átfutott az érkező Racing Point előtt, a másik pedig csak hajszál híján tudott időben megállni, hogy ne lépjen be az autó elé. Mark Sutton, az évtizedek óta a száguldó cirkusszal a világot járó neves fotós ennek hatására úgy érezte, neki is meg kell osztania a biztonsági autó során tapasztaltakat a világgal, nemcsak a bokszutca kijáratánál történtek ugyanis érdekes események.
A Safety Cart azért küldte be a versenyirányítás, hogy a defektes kerékkel egy teljes kört teljesítő, ezalatt a pályát gumitörmelékkel és a leváló futófelület által az autóból kiszakított darabokkal beszóró Charles Leclerc után fel lehessen takarítani az aszfaltcsíkot, a Pérezzel találkozó sportbírók is ezen ügyködtek.
Nem ők voltak azonban az egyetlenek, pályaszerte számos sárgaruhás lepte el ugyanis a monacói kört, és bár hasonlóan meleg helyzetbe nem kerültek, ez nem csak rajtuk múlt.
Mark Sutton a Tabac kanyarból fotózott ez idő alatt, az Instagramra feltöltött képeiből és videójából pedig kikerül, hogy a takarítás már azelőtt megkezdődött, hogy a pilóták felsorakoztak volna a Safety Car mögé. Ez Sutton szerint hibás döntés volt.
„Az autók átszlalomoztak a törmelékek között, majd a szalagkorlát megnyitásán keresztül megérkeztek a pályabírók, hogy összeszedjék a darabokat és lesöpörjék azokat az aszfaltról. Rengeteg törmelék volt a pályán, köztük igen nagyok is, úgyhogy érthető, hogy miért küldték be a biztonsági autót. Ami viszont már nem az, hogy miért jöttek be a pályára takarítani akkor, amikor autók haladtak el azon a szakaszon. Szerintem ez nagyon veszélyes.
Szerintem várniuk kellett volna, amíg megérkezik a Safety Car, és csak utána kezdeni el a takarítást."
Sutton képein jól látszik, ahogyan a pályabírók főnöke a pálya közepén áll és mutogat a többieknek, hogy menjenek az aszafltcsík szélére, miközben a sikánból az említett szakaszra érkezik Nico Hülkenberg. Sutton szerint azért lett volna tanácsos megvárni, amíg mindenki be nem áll a biztonségi autó mögötti sorba, mert a Safety Car jóval könnyebben tudja kontrollálni a tempót, ha látja, hogy veszély van előtte. A fotós azt sem tartotta volna ördögtől valónak, ha piros zászlóval félbeszakítják a versenyt a takarítás idejére.
Fontos leszögezni, hogy a szűk hely és a monacói pálya totális alkalmatlansága egy modernkori autóverseny megrendezésére egyáltalán nem könnyíti meg a pályabírók dolgát, akik Monacóban a világ legjobbjai közé tartoznak. Ezzel együtt Jules Bianchi 2014-es tragikus kimenetelű szuzukai balesete is mutatja, hogy nemcsak saját, hanem a pilóták testi épségét is kockára teszi az, ha rossz helyen tartózkodnak rossz időben. Könnyen tragikus baleset lehetett volna abból, is, amit a monacói Forma-2-es sprintversenyen láthattunk Sean Gelael és Giuliano Alesi alagút utáni ütközését követően, a megpördülő
Alesi autóját ugyanis egyszerre 8 pályára futó sportbíró tolta le dupla sárga zászló mellett arról a helyről, ahová az F2-es autók is jóval 200 km/h fölött érkeznek.
Monacóban egyébként is szeretnek életveszélyes mutatványokat végrehajtani a sportbírók, az 1999-es verseny egyik hajmeresztő pillanata volt, amikor egy pályabíró az utolsó pillanatban tudott csak visszaslisszolni a korlát mögé a versenyben vezető Michael Schumacher Ferrarija elől, miután részt vett a Ralf Schumacherrel ütköző és kieső Damon Hill Jordanjének mentésében.