Räikkönen: Monacóban régen többet számított a pilóta

Forma-1, Monacói Nagydíj, csütörtök, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Finnish one time World Champion Kimi Raikkonen of Italian team Alfa Romeo Racing driving his single-seater during the 90th edition of the Monaco GP, 6th stage of the Formula 1 world championship, in Monaco-Ville, Monaco (Photo by Andrea Diodato/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Kimi Räikkönen szerint az évek során végrehajtott módosítások oda vezettek, hogy a Monacói Nagydíj helyszíne ma már egy hagyományos versenypályához hasonlít, ami a korábbiakhoz képest csökkenti a pilóták szerepét egy jó köridő elérésében.

A Monacói Nagydíj hagyományosan a szezon fénypontjának számít, még akkor is, ha versenyzésre gyakorlatilag teljesen alkalmatlan a 3337 méter hosszú pálya, amelyen az időmérő a lényegi kérdéseket a legtöbbször eldönti, hogy aztán két órás vonatozással tegyék azt hivatalossá a pilóták. Maga a kör ezzel együtt nagy kihívást jelent, jól beállított autóra és elképesztően precíz vezetésre van szükség a jó köridőhőz. Ki más is tudná ezt jobban, mint a 300. nagydíjhétvégéjét teljesítő egyszeres monacói győztes Kimi Räikkönen, aki 17. Monacói Nagydíjára készül, a lelkesedése azonban nem igazán nevezhető kitörőnek amiatt, amit az évek alatt a pályával tettek.

Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Racing Point, Monacói Nagydíj
Forma-1, Scuderia Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Monacói Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Monacói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Monacói Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Monacói Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Monacói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Monacói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Monacói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Monacói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Kisvakond, Monacói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Monacói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Alain Prost, Sebastian Vettel, Monacói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Monacói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Claire Williams, Monacói Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Nico Hülkenberg, Monacói Nagydíj
Forma-1, Niki Lauda, Mercedes-AMG Petronas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Niki Lauda, Mercedes-AMG Petronas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Niki Lauda, Mercedes-AMG Petronas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, sportbíró, Alfa Romeo Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Monacói Nagydíj

A monacói azok közé az aszfaltcsíkok közé tartozik, amelyek viszonylag keveset változtak az évtizedek alatt, itt-ott azonban rendszerint hajtottak végre rajta módosításokat. Az utolsó nagyobb változtatásokat a 2000-es évek elején eszközölték,

a 2003-as futamra eltűnt a Sainte Dévote (az első kanyar) belső oldalán található mini körforgalom, amivel egyidejűleg a belső védőkorlátot is felszámolták,

helyet csinálva a megváltozott bokszkijáratnak. Ugyanebben az évben alakult át a második uszodai sikán is, amelyből szintén eltávolítottak egy korlátot, miközben a teljes uszodai szakaszt a Rascasse-kanyarral együtt szélesebbé tették. Azóta a második sikán még gyorsabbá és szélesebbé vált. Räikkönen tetszését mindezen módosítások nem igazán nyerték el.

ahogyan a pálya utolsó szakasza is. Sokat változott azóta."

A 2001-es Monacói Nagydíj rajtja, Räikkönen ekkor versenyzett először a hercegségben Forrás: AFP/Patrick Hertzog

A 2007-es világbajnok úgy gondolja, hogy a mai monacói pálya már közelebb áll egy versenyzési célból épített aszfaltcsíkhoz, ezért a vezetési képességeket sem domborítja ki annyira, mint korábban. „Persze keskenyebb, mint egy hagyományos pálya, ott vannak a korlátok, de sokat változott, mióta először itt jártam.

– nyilatkozta, majd hozzátette, jó autó nélkül most sem lehet nyerni, ahogy korábban sem lehetett. – Az autókkal régen is ugyanez volt a helyzet, egy jó autó jól megy itt, míg egy rossz autó nem lesz hirtelen gyors, mindegy, hogy ki vezeti. Az autónak ma is fontos a szerepe. Egy ilyen helyen még nagyobbak is lehetnek a különbségek az autók között, mert ha valami nincs rendben, itt nem lehet nyomni a gázt. Illetve lehet, de akkor az ember a falban végzi. Az egész olyan, mint egy egyensúlygyakorlat."

Räikkönen szerint Monacóban sem lehet rossz autóval jó eredményt elérni Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Bármennyit is változott az évek során azonban a pálya, könnyűnek ma sem nevezhető, különösen a folymatosan fejlődő, ezáltal gyorsuló autókkal, amit Valtteri Bttas és Charles Leclerc is kiemelt. „Évről évre intenzívebb, ahogy gyorsulnak az autók, de ehhez hozzászokunk, végső soron pedig mindig sokkal gyorsabban szeretnénk menni" – mondta Bottas.

Leclerc a mezőny egyetlen monacói születésű pilótájaként a szombati napot várja a legjobban.

Nagyon közel vannak a falak, nincs idő pihenni, olyan, mint egy gokartpálya, ez pedig nagyszerű. A versenyen nyilván nehéz előzni, úgyhogy nekem az időmérős kör a hétvége fénypontja."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!