Újabb Le Mans-i győzelemmel biztosította be a WEC szuperszezon világbajnoki címét a 8-as rajtszámú Toyota versenyzői triója. Fernando Alonso, Sébastien Buemi és Nakadzsima Kazuki márkatársuk, a 7-es számú autó technikai hibájáig a 2. helyen haladt, ami szintén a világbajnoki győzelmet jelentette volna nekik, de végül a futam megnyerése is az ölükbe hullott.
A szabályváltozások ellenére a privát autók nem voltak veszélyesek a hibrid Toyotákra, a győztes autó 6 kört vert az SMP Racingre, így lényegében ismét a japán gyártó háziversenye folyt az összetett győzelemért. A 23. óráig úgy tűnt, a pole pozícióból induló 7-es számú autó a futam esélyese, de José María López, Mike Conway és Kobajasi Kamui végül ismét lemaradt a sikerről.
A Racer.com információja szerint az utolsó előtti óra végén a 7-es számú autó szenzora jobb első defektet jelzett, ezért a csapat kicserélte azt a kereket. Később kiderült, hogy az érzékelő hibásodott meg, és valójában a jobb hátsó volt defektes. Rob Leupen csapatmenedzser elismerte, hogy az összes kereket le kellett volna cserélni az ominózus bokszkiállás során.
Lopez vezetésével a 7-es autó bő 2 perces előnyt adott el egy defekt miatt, a kör nagy részét kénytelen volt 3-as fokozatban megtenni, majd 50 másodperces hátránnyal folytatta a versenyt. Az utolsó órában szóltak neki, hogy vigye célba az autóját, ezzel lényegében konzerválták a 8-as számú autó győzelmét.
„A hétvége legfőbb célja az volt, hogy megnyerjük a bajnokságot. A versenyen nem igazán nekünk állt a zászló, a 7-es autó gyorsabb volt nálunk a 24 óráson – nyilatkozta Alonso. – Nagyon megérdemelték a győzelmet, de ma a szerencse nekünk adta a szebb trófeát. A szerencse néha fontos szerepet játszik a motorsportokban. Ma hihetetlenül mázlisták vagyunk, és talán nem is érdemeltük meg, de elfogadjuk. A világbajnoki cím megnyerése nagyszerű érzés."
A Toyota már korábban bejelentette, hogy Alonso a verseny után elhagyja a csapatot, így alig másfél év alatt kétszeres Le Mans-i győztessé, és WEC-világbajnok lett az összetettben, és természetesen az LMP1-es kategóriában is. A spanyol pilóta így lényegében mindent elért a japán gyártóval, amit ebben a kategóriában el lehet.
Az összetett verseny és az LMP1-es kategória 3. helyezettje az SMP Racing lett, ahol Stoffel Vandoorne és a szintén egykori F1-es Vitalij Petrov, valamint Mihail Aljosin vitézkedett. Az LMP2-ben a Signatech Alpine triója zárt Nicolas Lapierre, André Negrão és France Pierre Thiriet vezetésével.
A GTE Pro kategóriában a Ferrari első Le Mans-i győzelmének 70. évfordulóján ismét az ágaskodó paripa egyik csapata zárt az élen, az #51-es számú autót James Calado, Alessandro Pier Guidi és Daniel Serra vezette. A GTE amatőr kategóriában a Le Mans-tól búcsúzó Ford győzedelmeskedett a Keating Motorsports révén, Jeroen Bleekemolen, Felipe Fraga és Ben Keating részvételével.