Bár az első szabadedzésen ő volt a leggyorsabb, Lewis Hamilton később kénytelen volt kihagyni a második tréning érdemi részét, miután egy vezetői hiba miatt a betonfalnak csapta a Mercedest, és az autó jobb oldala, valamint a hátsó része alaposan összetört. Hamilton mindössze 8 kört tett meg és lemaradt a versenyszimulációról is.
Az edzések után elmondta, nem is emlékszik rá, hogy mikor fordult elő vele ilyen utoljára, de elismerte, nem jó érzés a garázsból nézni az eseményeket. „Olyan, mint amikor behívat az iskolaigazgató, és az ember visszavágyódik az osztályához” – mondta, majd „ártatlan hibának” nevezte a balesetet.
„Egymás után futottam a köröket a közepes keverékű gumikkal, nagyon igyekeztem, hogy ráleljek a határokra. Nyilvánvaló, hogy kicsit túllőttem a célon. A 9-es kanyarból kifelé nagyon megcsúszott az autó, hosszú ideig drifteltem, és reméltem, hogy nem megyek neki a falnak. Az ilyen dolgok előfordulnak. Gyorsan magam mögött kell hagyni, és visszaülni a lóra.”
Szerencsére Valtterinek jól alakult az edzés, úgyhogy azt ki tudjuk elemezni. A srácok remekül megjavítják majd az autót, és holnap jobb napunk lesz.”
Valtteri Bottas napja sem alakult simán, az első szabadedzésen gondjai adódtak az üzemanyag-ellátó rendszerrel, de a Mercedes megerősítette, hogy ez nincs összefüggésben az új erőforrással, amit a gyári csapat autó mellett az ügyfeleknek is leszállítottak. James Allison technikai igazgató szerint a problémák között az autó „elég jól viselkedett és viszonylag gyorsnak tűnt rövid- és hosszú etapokon is.”
Bottas hozzátette, szerinte a balanszon kell dolgozniuk, mert délutánra gyorsabb lett az autója, de vezetni is nehezebb lett. „Jó hír, hogy új motorunk van, egy kicsit nagyobb teljesítménnyel. A különbség nem nagy, de érezhető. Az autó rövid- és hosszú etapokon is gyors, de a Ferrari is nagyon tempós az egyenesben, úgyhogy szoros csata lesz holnap.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is úgy vélte, a teljesítmény terén nem léptek nagyot előre, de optimista volt az új erőforrással kapcsolatban.
„Reméljük, hogy egy hangyányival jobb ez a specifikáció annál, amit eddig használtunk, de a legnagyobb különbséget az hozza, hogy ez egy új példány, és az előzőben már elég sok kilométer volt. Ilyen kiforrott szabályokkal egyre nehezebb pusztán az erőforrásokból kisajtolni a köridők javulását. Próbáltuk egy kicsit javítani a megbízhatóságot, kicsit tovább kitenni nagyobb terhelésnek, de akkorákat már nem lehet ugrani, mint a korábbi évek során.”