Vágólapra másolva!
Az ötszörös világbajnok sajnálja, hogy összetörte a Mercedest a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén, de nem akar sokat rágódni az eseten. A csapatnál a gumikopástól tartanak, de a technikai igazgató szerint urai a helyzetnek.

Bár az első szabadedzésen ő volt a leggyorsabb, Lewis Hamilton később kénytelen volt kihagyni a második tréning érdemi részét, miután egy vezetői hiba miatt a betonfalnak csapta a Mercedest, és az autó jobb oldala, valamint a hátsó része alaposan összetört. Hamilton mindössze 8 kört tett meg és lemaradt a versenyszimulációról is.

Az edzések után elmondta, nem is emlékszik rá, hogy mikor fordult elő vele ilyen utoljára, de elismerte, nem jó érzés a garázsból nézni az eseményeket. „Olyan, mint amikor behívat az iskolaigazgató, és az ember visszavágyódik az osztályához” – mondta, majd „ártatlan hibának” nevezte a balesetet.

„Egymás után futottam a köröket a közepes keverékű gumikkal, nagyon igyekeztem, hogy ráleljek a határokra. Nyilvánvaló, hogy kicsit túllőttem a célon. A 9-es kanyarból kifelé nagyon megcsúszott az autó, hosszú ideig drifteltem, és reméltem, hogy nem megyek neki a falnak. Az ilyen dolgok előfordulnak. Gyorsan magam mögött kell hagyni, és visszaülni a lóra.”

Valtteri Bottas napja sem alakult simán, az első szabadedzésen gondjai adódtak az üzemanyag-ellátó rendszerrel, de a Mercedes megerősítette, hogy ez nincs összefüggésben az új erőforrással, amit a gyári csapat autó mellett az ügyfeleknek is leszállítottak. James Allison technikai igazgató szerint a problémák között az autó „elég jól viselkedett és viszonylag gyorsnak tűnt rövid- és hosszú etapokon is.”

Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Max  Verstappen, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Christian  Horner, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj

Bottas hozzátette, szerinte a balanszon kell dolgozniuk, mert délutánra gyorsabb lett az autója, de vezetni is nehezebb lett. „Jó hír, hogy új motorunk van, egy kicsit nagyobb teljesítménnyel. A különbség nem nagy, de érezhető. Az autó rövid- és hosszú etapokon is gyors, de a Ferrari is nagyon tempós az egyenesben, úgyhogy szoros csata lesz holnap.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is úgy vélte, a teljesítmény terén nem léptek nagyot előre, de optimista volt az új erőforrással kapcsolatban.

„Reméljük, hogy egy hangyányival jobb ez a specifikáció annál, amit eddig használtunk, de a legnagyobb különbséget az hozza, hogy ez egy új példány, és az előzőben már elég sok kilométer volt. Ilyen kiforrott szabályokkal egyre nehezebb pusztán az erőforrásokból kisajtolni a köridők javulását. Próbáltuk egy kicsit javítani a megbízhatóságot, kicsit tovább kitenni nagyobb terhelésnek, de akkorákat már nem lehet ugrani, mint a korábbi évek során.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!