„Láttam, ahogy az egyik csapat autója elhalad mellettem, fékeztem a hajtűkanyar, a 3-as előtt – nyilatkozta Hamilton az időmérő utáni sajtótájékoztatón, még mielőtt felment a sportfelügyelőkhöz. – Láttam, hogy jön egy másik autó, ezért a fékre léptem, és mentem tovább egyenesen, hogy eltűnjek az útjából, mert nem akartam, hogy összeérjünk a kanyarban.”
„Ezt elkerültük, de talán kizökkentettem. Nem volt ideális, nem tudtam, hogy jön, nem volt a legkönnyebb helyzet” – tette hozzá a Mercedes pilótája. Räikkönen még a büntetés kiosztása előtt viccelődve megjegyezte a Sky Sportsnak, hogy mostanában sokszor járt a sportfelügyelőknél, majd azt kifogásolta, hogy szerinte Hamilton gyorsított és lassított, majd keresztezte az ideális ívet.
A sportfelügyelők indoklásában az szerepel, hogy Hamilton a bokszból kifelé hajtva megpróbált kitérni Räikkönen útjából, amikor tájékoztatták a rádión, hogy az ellenfele közeledik és mért kört fut, de „ez nem volt elégséges ahhoz, hogy elkerülje a 7-es autó [Räikkönen] akadályozását, ami aztán fel is hagyott a körével.”
Hamilton még a 2. helye tudatában elismerte, „egyértelműen alábecsültük, hogy milyen gyorsak lehetnek” a Ferrarik, és hozzátette, szerinte az eddig is kiemelkedő csúcssebességük mellé „szerintem rájöttek, hogy miként bírják működésre az autót a közepesen gyors és a nagy sebességű kanyarokban.”
A brit pilóta szinte biztosra vette, hogy Leclerc kétszer fog kiállni a bokszba, a közepes keverékkel indulva azt viszont nem jelentette ki egyértelműen, hogy a Mercedes meg tudja csinálni egy kerékcserével a versenyt. Andrew Shovlin, a csapat vezető versenymérnöke szerint a közepes keverék jobban bírja majd a meleget, és nagyobb mozgásteret nyújt majd az utolsó etapra.