A rajthelyének megfelelő, 4. pozícióban zárta a Francia Nagydíjat Max Verstappen, miközben csapattársa, Pierre Gasly csak a Red Bulltól kiábrándító, 11. helyezett lett, így lemaradt a pontszerzésről. Verstappennek sem volt reális esélye arra, hogy elérje a dobogót, sőt a rajtnál még Carlos Sainz támadásai ellen is védekeznie kellett, majd végig követte Charles Leclerc-t.
„Kissé magányos voltam, de még így is láttam magam előtt Charles-t, úgyhogy nem volt teljesen unalmas – mondta a Sky Sportsnak. – Próbáltam igyekezni, kíváncsi voltam, milyen gyorsan tudok menni. A második etapban volt, hogy elég jól álltunk, de 6-7 körrel a vége előtt elszállt a tapadás hátul, utána már csak célba akartam érni.”
Verstappen úgy vélte, „így is jó eredmény, hogy az egyik Ferrari előtt végeztünk”, és ezzel Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is egyetértett: „Max ennél többet nem tehetett, kitaposott mindent az autóból, megint nagyon éretten versenyzett, de 2-3 tizedmásodperc hiányzik most, ám fejlesztések már csőben vannak. Minden téren.”
A fejlesztések szükségszerűségét Verstappen is megjegyezte, szerinte a Red Bull a motor- és a karosszériafejlesztés terén is hátrányban van.
„Minden pilóta szeretne jobb tapadást, de nálunk most nem csak ez a gond, hanem a csúcssebesség is. Nagyon nehéz volt védekezni az 1. körben, ezen dolgoznunk kell. Ez a három pálya, Kanada, ez és Ausztria nem a legjobb a számunkra, tavaly szerencsénk volt, és jobb autónk is volt a Mercedesnél és a Ferrarinál, de ezt most nem mondhatjuk el. Realistának kell lenni, nehéz dolgunk lesz.”
Miközben Verstappen tartotta a 4. helyet, csapattársa, Pierre Gasly csak küszködött, és végül a pontszerzésről is lemaradt. Gasly már az időmérőn is rossz beállításokra panaszkodott, ezért csak a 9. helyről indulhatott a taktikai szempontból kedvezőtlen, piros jelzésű, lágy gumikon. A Sky Sportsnak elmondta:
Nem volt tapadás és sokat csúszkáltam, nagyon furcsa érzés volt az autóban. Keményen fogunk dolgozni, hogy Ausztriára mindent összerakjunk.”
Horner azonban a pártját fogta: „Jó munkát végzett az első etapban a piros jelzésű gumikkal, utána megtartottuk a helyünket a pályán a szenzációs, 1,9 másodperces kerékcserével, ami a leggyorsabb volt a délután, de a keményebb gumival nem működtek a dolgok, és a többi sráctól is kikapott. Bosszantó, hogy az egyik autónk nem szerzett pontokat” – összegzett a csapatfőnök.