Vettel: Ezzel az autóval két dobogós helyet kellett volna szerezni

Forma-1, Osztrák Nagydíj, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Red Bull, Ferrari
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 30: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 30, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Ferrari tempóját látva még jobban bosszantotta Sebastian Vettelt az időmérős műszaki hiba. Mattia Binotto szerint a pályán elszenvedett vereség ellenére is jót húztak a stratégia terén.

A Red Bull Ringen megtett 71 kör alapján a Ferrari nem tudta győzelemre váltani a váratlan pole pozíciót, amit Charles Leclerc révén megszereztek a szombati időmérő edzésen, ráadásul Sebastian Vettel esetében egy szinte borítékolható dobogós eredményt is eldobtak egy elhibázott kerékcsere miatt.

Vettel a 9. helyről indult, miután a szombati Q3-ban műszaki hiba miatt nem tudott részt venni, de remekül rajtolt, és néhány kör után már Leclerc, valamint a két Mercedes mögött haladt, és kezdte ledolgozni az első kilométereken összeszedett hátrányt. Mindkét Ferrari a lágy gumikon indult, de a vártnál jóval tovább bírták az abroncsok, és Vettel egyszerre cserélt kereket Valtteri Bottasszal.

Forma-1, Legendák parádéja, Osztrák Nagydíj
Forma-1, David Coulthard, Mercedes-AMG GT R, Legendák Parádéja, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Dieter Quester, Glickenhaus, Legendák Parádéja, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Emanuele Pirro, David Coulthard, Patrick Dempsey, Jos Verstappen, Legendák Parádéja, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Emanuele Pirro, Legendák Parádéja, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Gerhard Berger, McLaren Senna, Legendák Parádéja, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Gerhard Berger, McLaren Senna, Legendák Parádéja, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Legendák Parádéja, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Niki Lauda Trophy, Osztrák Nagydíj
Niki Lauda Trophy
Forma-1, Niki Lauda sapkák, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Bernie Ecclestone
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Osztrák Nagydíj, holland drukkerek
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, rajt
Forma-1, Osztrák Nagydíj, rajt, Leclerc, Bottas, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, rajt, Leclerc, Bottas, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, rajt, Leclerc, Bottas, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, rajt
Forma-1, Osztrák Nagydíj, rajt, Leclerc, Bottas, Ferrari, Mercedes, Hamilton
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Red Bull, Verstappen, Gasly
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Gasly, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Hülkenberg, Magnussen, Renault, Haas
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Albon Grosjean, Haas, Toro Rosso
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Magnussen, Sainz, Grosjean
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Räikkönen, Vettel, Ferrari, Alfa Romeo
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Leclerc, Verstappen, Gasly, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Leclerc, Bottas, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Räikkönen, Gasly, Alfa Romeo, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Räikkönen, Gasly, Alfa Romeo, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Lando Norris, Sebastian Vettel, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Valtteri Bottas
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lauda zászló
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Christian Horner, Dietrich Mateschitz, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Jamamoto Maszasi, Christian Hornern
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Max Verstappen, Tanabe Tojoharu, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Tanabe Tojoharu, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Tanabe Tojoharu, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj

Ekkor úgy tűnt, nagyon jó helyzetben van, de ez egy szempillantás alatt megváltozott, mert a Ferrari szerelőinek rádióforgalmába hiba csúszott, így a szerelők felkészületlenül várták a német pilótát. Az elhúzódó kerékcsere miatt ismét visszaesett, és később a frissebb gumikat használó, de előtte a rajtnál lemaradó Verstappen is vissza tudta előzni.

Vettelt ismét a bokszba hívták, és felrakták az autójára a szombaton megmaradt lágy szettek egyikét, ezzel végül ledolgozta a hátrányát Lewis Hamilton mögött, és majdnem beérte a 3. helyezett Bottast is.

– mondta a Sky Sports műsorában. – Viszont lehetett volna jobb versenyünk. Csapatként dolgozhattunk volna hatékonyabban, ahogy a védekezést is megoldhattuk volna jobban, de nem sikerült. Ugyanakkor jól szórakoztam, a futam elején és végén is voltak kerék-kerék elleni csatáim.”

A szombati technikai probléma nagyban meghatározta Vettel versenyét Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Amiatt nem vagyok teljesen elégedett, hogy a csapat megérdemelte volna, hogy ezzel az autóval is dobogóra kerüljünk. Vegyesek az érzéseim. Szerintem tudjuk, mire van szükségünk, ez a pálya kedvezőbb volt számunkra, mint a legtöbb, de tovább kell dolgoznunk, és bízom benne, hogy valamikor meglesz az autónk a győzelemhez."

Leclerc természetesen elsősorban a Verstappen elleni csata részleteivel foglalkozott,

de megjegyezte, hogy a Red Bull sokkal tovább életben tudta tartani a kemény keverékű gumikat, és úgy vélte, a Ferrarinak rá kell jönnie, hogy nekik ez miért nem sikerült. Noha az élmezőnyből a két Mercedes és Verstappen közepes keverékű gumikon indult, a Ferrarik pedig lágyakon, Mattia Binotto csapatfőnök szerint a stratégiájuk nem volt elhibázott.

Binotto kitartott amellett, hogy jó döntés volt a lágy gumin rajtolni Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

„A lágy gumikon szerintem jó volt a tempónk, ez volt a helyes választás – mondta a Sky Sportsnak. – A két Mercedesszel szemben előnybe kerültünk, és kényelmesen vezettünk. A Mercedesek előtt biztonságban voltunk, de aztán Verstappen is kemény gumikra váltott, kétségtelenül jobb teljesítményt nyújtott, de szerintem alapvetően jó csata volt, nem hibáztunk a stratégiával.”

Binotto arra is utalt, hogy Vettel esetében a második kerékcsere nem taktikai húzás, hanem szükségszerűség volt.

„Amikor megelőzte Sebastiant, már láttuk, hogy Verstappen nagyon gyors, de akkoriban még nem volt világos, hogy mekkora tempóra lehet képes. Charles menedzselte a gumikat, Sebastian autóján nagyon erős volt a kopás – tette hozzá. – Úgy gondoljuk, javul az autónk, Charles is fejlődik, egyre otthonosabb az autóban és a beállításokkal, de a következő versenyek ismét másak lehetnek.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!