SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 30: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 30, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Ferrari tempóját látva még jobban bosszantotta Sebastian Vettelt az időmérős műszaki hiba. Mattia Binotto szerint a pályán elszenvedett vereség ellenére is jót húztak a stratégia terén.
A Red Bull Ringen megtett 71 kör alapján a Ferrari nem tudta győzelemre váltani a váratlan pole pozíciót, amit Charles Leclerc révén megszereztek a szombati időmérő edzésen, ráadásul Sebastian Vettel esetében egy szinte borítékolható dobogós eredményt is eldobtak egy elhibázott kerékcsere miatt.
Vettel a 9. helyről indult, miután a szombati Q3-ban műszaki hiba miatt nem tudott részt venni, de remekül rajtolt, és néhány kör után már Leclerc, valamint a két Mercedes mögött haladt, és kezdte ledolgozni az első kilométereken összeszedett hátrányt. Mindkét Ferrari a lágy gumikon indult, de a vártnál jóval tovább bírták az abroncsok, és Vettel egyszerre cserélt kereket Valtteri Bottasszal.
Galéria: Képeken az Osztrák Nagydíj
1/72
SPIELBERG,AUSTRIA,27.JUN.19 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, preview. Image shows Niki Lauda Formula 1 MP4. Photo: GEPA pictures/ Matic Klansek // GEPA pictures/Red Bull Content Pool // AP-1ZSJFN3GD1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Ekkor úgy tűnt, nagyon jó helyzetben van, de ez egy szempillantás alatt megváltozott, mert a Ferrari szerelőinek rádióforgalmába hiba csúszott, így a szerelők felkészületlenül várták a német pilótát. Az elhúzódó kerékcsere miatt ismét visszaesett, és később a frissebb gumikat használó, de előtte a rajtnál lemaradó Verstappen is vissza tudta előzni.
Vettelt ismét a bokszba hívták, és felrakták az autójára a szombaton megmaradt lágy szettek egyikét, ezzel végül ledolgozta a hátrányát Lewis Hamilton mögött, és majdnem beérte a 3. helyezett Bottast is.
A ’szinte’ talán jó szó a mai napra. A tegnap sokat ártott nekünk, tekintve a mai tempónkat
– mondta a Sky Sports műsorában. – Viszont lehetett volna jobb versenyünk. Csapatként dolgozhattunk volna hatékonyabban, ahogy a védekezést is megoldhattuk volna jobban, de nem sikerült. Ugyanakkor jól szórakoztam, a futam elején és végén is voltak kerék-kerék elleni csatáim.”
„Amiatt nem vagyok teljesen elégedett, hogy a csapat megérdemelte volna, hogy ezzel az autóval is dobogóra kerüljünk. Vegyesek az érzéseim. Szerintem tudjuk, mire van szükségünk, ez a pálya kedvezőbb volt számunkra, mint a legtöbb, de tovább kell dolgoznunk, és bízom benne, hogy valamikor meglesz az autónk a győzelemhez."
Leclerc természetesen elsősorban a Verstappen elleni csata részleteivel foglalkozott,
de megjegyezte, hogy a Red Bull sokkal tovább életben tudta tartani a kemény keverékű gumikat, és úgy vélte, a Ferrarinak rá kell jönnie, hogy nekik ez miért nem sikerült. Noha az élmezőnyből a két Mercedes és Verstappen közepes keverékű gumikon indult, a Ferrarik pedig lágyakon, Mattia Binotto csapatfőnök szerint a stratégiájuk nem volt elhibázott.
„A lágy gumikon szerintem jó volt a tempónk, ez volt a helyes választás – mondta a Sky Sportsnak. – A két Mercedesszel szemben előnybe kerültünk, és kényelmesen vezettünk. A Mercedesek előtt biztonságban voltunk, de aztán Verstappen is kemény gumikra váltott, kétségtelenül jobb teljesítményt nyújtott, de szerintem alapvetően jó csata volt, nem hibáztunk a stratégiával.”
Binotto arra is utalt, hogy Vettel esetében a második kerékcsere nem taktikai húzás, hanem szükségszerűség volt.
„Amikor megelőzte Sebastiant, már láttuk, hogy Verstappen nagyon gyors, de akkoriban még nem volt világos, hogy mekkora tempóra lehet képes. Charles menedzselte a gumikat, Sebastian autóján nagyon erős volt a kopás – tette hozzá. – Úgy gondoljuk, javul az autónk, Charles is fejlődik, egyre otthonosabb az autóban és a beállításokkal, de a következő versenyek ismét másak lehetnek.”