Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel mindenkit óva int attól, hogy a Kanadai Nagydíj pénteki második szabadedzésén a Ferrari által mutatott tempóból bárki messzemenő következtetést vonjon le, hiába voltak ugyanis a leggyorsabbak, ettől még a Mercedes van fölényben.

Az első szabadedzésen nagyjából 1 másodperces hátrányban voltak a Mercedeshez képest, a második tréningen viszont átvette a vezetést Charles Leclerc és Sebastian Vettel a Ferrarival, a négyszeres világbajnok azonban lelohasztotta a kedélyeket a vörösök rajongótáborában, mivel a jó eredmény ellenére kijelentette, hogy továbbra is a Mercedes van elöl. Vettel a gumikkal és az autóval sem volt elégedett.

Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Max  Verstappen, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Christian  Horner, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj

Előzetesen a Ferrari legnagyobb esélyének tartották a Kanadai Nagydíjat a bahreini versenyhétvége óta arra, hogy gyorsabb legyen a Mercedesnél, és bár a második edzésen ez meg is történt,

Vettel szerint a köridőtáblázat nem a valós erőviszonyokat tükrözi.

„Nem mi vagyunk a leggyorsabbak. Tudom, hogy ha ránézünk az eredményekre és az egykörös tempóra, akkor úgy tűnhet, hogy de igen, azonban

– nyilatkozta a négyszeres világbajnok. – A mai edzés nem volt a legátláthatóbb, mivel mások problémákba ütköztek. Az autó sem olyan, mint amilyennek szeretném, van néhány, nem mondanám, hogy trükk a tarsolyunkban, de néhány dolog, amit ki szeretnénk próbálni a folytatásban."

Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Max  Verstappen, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Christian  Horner, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj

A Ferrari az elmúlt versenyeken folyamatosan a gumik felmelegítésével szenvedett, ez a probléma pedig most is felütötte a fejét a meleg időjárás ellenére. „Érdekes edzés volt, eléggé csúszós és koszos volt a pálya az elején, de szerintem az egész hétvége alatt javulni fog a helyzet. A kulcs az lesz, hogy kövessük ezt a javulást.

– mondta Vettel. – Meglátjuk, mit tehetünk holnap. Összességében nem rossz a helyzetünk, de javulnunk kell, ha jó pozícióba akarunk kerülni a vasárnapi versenyre."

Új erőforráselemek mindkét autóban

Vettel és Leclerc autójába is új MGU-H-t és turbót szerelt a csapat, miután a Spanyol Nagydíjra előrevitték a V6-os belső égésű motor bevetését. A Scuderia eredetileg vélhetően a Mercedeshez hasonlóan Kanadára időzítette a második specifikációjú erőforrását, ezért

valószínűleg az MGU-H és a turbó lecserélése tervezett volt.

Mindkét pilótánál ez a második mindkét részegységből, ezzel pedig egy szintre kerültek a szintén Ferrari motorral futó Haas és Alfa Romeo versenyzőivel, akik már korábban megkapták a második elemeket az egy szezonban büntetlenül felhasználható háromból.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!