Az első szabadedzésen nagyjából 1 másodperces hátrányban voltak a Mercedeshez képest, a második tréningen viszont átvette a vezetést Charles Leclerc és Sebastian Vettel a Ferrarival, a négyszeres világbajnok azonban lelohasztotta a kedélyeket a vörösök rajongótáborában, mivel a jó eredmény ellenére kijelentette, hogy továbbra is a Mercedes van elöl. Vettel a gumikkal és az autóval sem volt elégedett.
Előzetesen a Ferrari legnagyobb esélyének tartották a Kanadai Nagydíjat a bahreini versenyhétvége óta arra, hogy gyorsabb legyen a Mercedesnél, és bár a második edzésen ez meg is történt,
Vettel szerint a köridőtáblázat nem a valós erőviszonyokat tükrözi.
„Nem mi vagyunk a leggyorsabbak. Tudom, hogy ha ránézünk az eredményekre és az egykörös tempóra, akkor úgy tűnhet, hogy de igen, azonban
úgy gondolom, hogy még mindig jelentős a lemaradásunk a Mercedesszel szemben
– nyilatkozta a négyszeres világbajnok. – A mai edzés nem volt a legátláthatóbb, mivel mások problémákba ütköztek. Az autó sem olyan, mint amilyennek szeretném, van néhány, nem mondanám, hogy trükk a tarsolyunkban, de néhány dolog, amit ki szeretnénk próbálni a folytatásban."
A Ferrari az elmúlt versenyeken folyamatosan a gumik felmelegítésével szenvedett, ez a probléma pedig most is felütötte a fejét a meleg időjárás ellenére. „Érdekes edzés volt, eléggé csúszós és koszos volt a pálya az elején, de szerintem az egész hétvége alatt javulni fog a helyzet. A kulcs az lesz, hogy kövessük ezt a javulást.
A gumik szempontjából nem volt valami nagyszerű a napunk, mert nem tartottak sokáig
– mondta Vettel. – Meglátjuk, mit tehetünk holnap. Összességében nem rossz a helyzetünk, de javulnunk kell, ha jó pozícióba akarunk kerülni a vasárnapi versenyre."
Vettel és Leclerc autójába is új MGU-H-t és turbót szerelt a csapat, miután a Spanyol Nagydíjra előrevitték a V6-os belső égésű motor bevetését. A Scuderia eredetileg vélhetően a Mercedeshez hasonlóan Kanadára időzítette a második specifikációjú erőforrását, ezért
valószínűleg az MGU-H és a turbó lecserélése tervezett volt.
Mindkét pilótánál ez a második mindkét részegységből, ezzel pedig egy szintre kerültek a szintén Ferrari motorral futó Haas és Alfa Romeo versenyzőivel, akik már korábban megkapták a második elemeket az egy szezonban büntetlenül felhasználható háromból.