Újabb csalódást keltő versenyen van túl a Ferrari, hiszen az Osztrák Nagydíjjal ellentétben ezúttal esélyük sem volt a győzelemre, és még a tempójuk alapján elérhető legjobb eredményt sem sikerült kihozniuk a Brit Nagydíjból, miután Sebastian Vettel megtorpedózta Max Verstappent. Charles Leclerc ezzel együtt nem volt elégedetlen, F1-es karrierje legjobb futamának nevezte a silverstone-it, amelyen eddig nem látott keménységgel vetette bele magát a küzdelembe. Amiatt egy kicsit bosszús lehet, hogy a Safety Car megjelenésénél a csapat látszólag ismét kitolt vele, Mattia Binotto csapatfőnök szerint azonban a körülmények szerencsétlen alakulása miatt meg volt kötve a kezük.
Leclerc a harmadik helyről rajtolt, sikerült is megtartania azt, és bár az első kerékcsere során pozíciót veszített Max Verstappennel szemben, a pályán rögtön vissza tudta előzni a hollandot. Amikor a 20. körben beküldték a Safety Cart, a negyedik helyen haladt a még kerékcsere előtt álló Lewis Hamilton és Sebastian Vettel, valamint az egyszer már kereket cserélő Valtteri Bottas mögött.
A biztonsági autó megjelenésekor Hamilton, Vettel és Verstappen azonnal a bokszba hajtott, Leclerc-t viszont kint tartotta a csapat,
a monacói így maradt a negyedik, az ötszötös világbajnok és csapattársa ugyanis elé tért vissza.
Ekkor úgy tűnt, hogy a Ferrari hibázott azzal, hogy nem hívta ki azonnal fiatal pilótáját, Mattia Binotto csapatfőnök utólag azonban elmondta, hogy Max Verstappen rádiójára reagálva cselekedtek, Leclerc pályán elfoglalt helye pedig azt jelentette, hogy meg volt kötve a kezük, és gyakorlatilag két rossz közül kellett választaniuk.
A rádió alapján tudtuk, hogy Maxnak azt mondta a csapat, »tedd az ellenkezőjét, mint Charles«, ezért ha [Leclerc] kiállt volna, akkor Max kint marad, mi pedig beraktuk volna Charles-t az élmezőny végére.
Valószínűleg nem ez lett volna a helyes döntés."
Leclerc-hez hasonlóan az élmezőnyből Bottas és Pierre Gasly sem cserélt azonnal kereket, utóbbit azonban azért tartotta kint a Red Bull, mert az első cseréjénél kemény gumit kapott, amelyekkel el is ment a verseny végéig.
Szerintem akkor nem nagyon volt választásunk. Póbáltunk elöl maradni, de amint Max kiállt, megnéztük az adatokat, és még mindig ki tudtunk állni
– ecsetelte Binotto, hogy miért hozták ki Leclerc-t egy körrel később, még mindig a Safety Car alatt, majd tudott visszaállni a két Red Bull mögé a hatodik helyre. – Nem gondolom, hogy korábban is kiállhattunk volna, mert akkor a többiek kint maradnak, nekünk pedig minden előnyünk odalesz."
Binotto azt is elmondta, hogy
még utólag sem tudják biztosan, hogy megérte-e a lágy gumikon rajtolni, mivel mindkét autójuk azon kezdett, így nehéz összehasonlítást találni a közepessel.
„Szerintem azt legalább elmondhatjuk, hogy nem volt rossz döntés. Beszélve a versenyzőkkel szerintem Charles-nak megvolt a tempója a rajtnál, kontrollálta is a gumikat, hogy ne koptassa el őket. Legalább képes volt menedzselni a tempóját és a legelső körben gyorsabban menni, mint a mögötte haladók. Úgy hisszük, hogy jól döntöttünk, de nehéz volt összehasonlítani [a közepes keverékkel]."
Ami Leclerc-t illeti, a sajtótájékoztatón is elmondta, amit közvetlenül azután, hogy kiszállt az autóból, azaz élete legszórakoztatóbb futamát teljesítette az F1-ben, amely felnyitotta a szemét azzal kapcsolatban, hogy meddig mehet el a kerék a kerék elleni küzdelemben. „
Nagyon-nagyon szórakoztató volt, mindig a határon, de szerintem még a szabályosságon belül, úgyhogy nagyon élveztem”
– nyilatkozta.
Ami kevésbé tetszett neki, az a Ferrari gumikezelése. A vörösök már a pénteki edzésen is nagyon megszenvedtek különösen az első tengelyen levő gumik életben tartásával, és bár javítottak a helyzeten, a versenyen így sem volt könnyű dolguk.
Leclerc arra a kérdésre, hogy bármikor érezte-e azt a versenyen, hogy elkapható a Mercedes, határozott nemmel felelt.
„Nem, sajnos [egyszer sem éreztem azt]. Túl gyorsak voltak. Elég erősek voltunk az időmérőn, ott is le vagyunk maradva még egy kicsit, de összességében ott erősek voltunk, a versenyen viszont igazán szenvedünk velük és a Red Bull-lal szemben, hogy életben tartsuk ezeket a gumikat, úgyhogy ezen dolgoznunk kell."