A Ferrari elmagyarázta, miért szúrt ki látszólag ismét Leclerc-rel

Forma-1, Brit Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 14: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 makes a pitstop for new tyres during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 14, 2019 in Northampton, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Brit Nagydíj 20. körében megjelenő biztonsági autó több pilótát is hátrányosan érintett, míg mások profitáltak a nem várt eseményből. A Ferrari versenyzői közül Sebastian Vettel húzott hasznot belőle, míg Charles Leclerc rajtavesztett, ami újabb összeesküvés-elméleteket szült, a Scuderiánál viszont elmagyarázták, hogy a monacói pilóta egyszerűen rosszkor volt rossz helyen.

Újabb csalódást keltő versenyen van túl a Ferrari, hiszen az Osztrák Nagydíjjal ellentétben ezúttal esélyük sem volt a győzelemre, és még a tempójuk alapján elérhető legjobb eredményt sem sikerült kihozniuk a Brit Nagydíjból, miután Sebastian Vettel megtorpedózta Max Verstappent. Charles Leclerc ezzel együtt nem volt elégedetlen, F1-es karrierje legjobb futamának nevezte a silverstone-it, amelyen eddig nem látott keménységgel vetette bele magát a küzdelembe. Amiatt egy kicsit bosszús lehet, hogy a Safety Car megjelenésénél a csapat látszólag ismét kitolt vele, Mattia Binotto csapatfőnök szerint azonban a körülmények szerencsétlen alakulása miatt meg volt kötve a kezük.

Forma-1, Brit Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfetta, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Brit Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfetta, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Brit Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Alex Albon, Toro Rosso
Forma-1, Brit Nagydíj, Gareth Southgate
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Red Bull, Daniel Craig, Christian Horner
Forma-1, Brit Nagydíj, Red Bull, Daniel Craig, Christian Horner
Forma-1, Bit Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bit Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bit Nagydíj, Jackie Stewart
Forma-1, Brit Nagydíj, rajt
Forma-1, Brit Nagydíj, rajt
Forma-1, Brit Nagydíj, rajt
Forma-1, Brit Nagydíj, rajt
Forma-1, Brit Nagydíj, rajt
Forma-1, Brit Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Leclerc, Verstappen, Vettel, Gasly, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Brit Nagydíj, Pierre Gasly, Max Verstappen, Red Bull, James Bond, Daniel Craig
Forma-1, Brit Nagydíj, Leclerc, Verstappen, Ferrari, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Vettel, Verstappen, Ferrari, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Verstappen, Leclerc, Red Bull, Verstappen
Forma-1, Brit Nagydíj, Hamilton, Mercedes, Bottas
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, McLaren, Norris, Sainz
Forma-1, Brit Nagydíj, Alfa Romeo, Räikkönen, Pérez, Racing Point
Forma-1, Brit Nagydíj, Gasly, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Brit Nagydíj, Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Bottas
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Gasly, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Bottas
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Bottas, John Owen
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Pérez, Racing Point
Forma-1, Brit Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Vettel, Ferrari, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Ferrari szerelők
Forma-1, Brit Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Bottas
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes

Leclerc a harmadik helyről rajtolt, sikerült is megtartania azt, és bár az első kerékcsere során pozíciót veszített Max Verstappennel szemben, a pályán rögtön vissza tudta előzni a hollandot. Amikor a 20. körben beküldték a Safety Cart, a negyedik helyen haladt a még kerékcsere előtt álló Lewis Hamilton és Sebastian Vettel, valamint az egyszer már kereket cserélő Valtteri Bottas mögött.

A biztonsági autó megjelenésekor Hamilton, Vettel és Verstappen azonnal a bokszba hajtott, Leclerc-t viszont kint tartotta a csapat,

a monacói így maradt a negyedik, az ötszötös világbajnok és csapattársa ugyanis elé tért vissza.

Ekkor úgy tűnt, hogy a Ferrari hibázott azzal, hogy nem hívta ki azonnal fiatal pilótáját, Mattia Binotto csapatfőnök utólag azonban elmondta, hogy Max Verstappen rádiójára reagálva cselekedtek, Leclerc pályán elfoglalt helye pedig azt jelentette, hogy meg volt kötve a kezük, és gyakorlatilag két rossz közül kellett választaniuk.

Valószínűleg nem ez lett volna a helyes döntés."

Leclerc, ahogy az első kerékcserénél visszaesik Verstappen mögé, majd szinte rögtön megelőzi a hollandot

Leclerc-hez hasonlóan az élmezőnyből Bottas és Pierre Gasly sem cserélt azonnal kereket, utóbbit azonban azért tartotta kint a Red Bull, mert az első cseréjénél kemény gumit kapott, amelyekkel el is ment a verseny végéig.

– ecsetelte Binotto, hogy miért hozták ki Leclerc-t egy körrel később, még mindig a Safety Car alatt, majd tudott visszaállni a két Red Bull mögé a hatodik helyre. – Nem gondolom, hogy korábban is kiállhattunk volna, mert akkor a többiek kint maradnak, nekünk pedig minden előnyünk odalesz."

Binotto azt is elmondta, hogy

még utólag sem tudják biztosan, hogy megérte-e a lágy gumikon rajtolni, mivel mindkét autójuk azon kezdett, így nehéz összehasonlítást találni a közepessel.

„Szerintem azt legalább elmondhatjuk, hogy nem volt rossz döntés. Beszélve a versenyzőkkel szerintem Charles-nak megvolt a tempója a rajtnál, kontrollálta is a gumikat, hogy ne koptassa el őket. Legalább képes volt menedzselni a tempóját és a legelső körben gyorsabban menni, mint a mögötte haladók. Úgy hisszük, hogy jól döntöttünk, de nehéz volt összehasonlítani [a közepes keverékkel]."

Forma-1, Brit Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfetta, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Brit Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfetta, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Brit Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Alex Albon, Toro Rosso
Forma-1, Brit Nagydíj, Gareth Southgate
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Red Bull, Daniel Craig, Christian Horner
Forma-1, Brit Nagydíj, Red Bull, Daniel Craig, Christian Horner
Forma-1, Bit Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bit Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bit Nagydíj, Jackie Stewart
Forma-1, Brit Nagydíj, rajt
Forma-1, Brit Nagydíj, rajt
Forma-1, Brit Nagydíj, rajt
Forma-1, Brit Nagydíj, rajt
Forma-1, Brit Nagydíj, rajt
Forma-1, Brit Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Leclerc, Verstappen, Vettel, Gasly, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Brit Nagydíj, Pierre Gasly, Max Verstappen, Red Bull, James Bond, Daniel Craig
Forma-1, Brit Nagydíj, Leclerc, Verstappen, Ferrari, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Vettel, Verstappen, Ferrari, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Verstappen, Leclerc, Red Bull, Verstappen
Forma-1, Brit Nagydíj, Hamilton, Mercedes, Bottas
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, McLaren, Norris, Sainz
Forma-1, Brit Nagydíj, Alfa Romeo, Räikkönen, Pérez, Racing Point
Forma-1, Brit Nagydíj, Gasly, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Brit Nagydíj, Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Bottas
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Gasly, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Bottas
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Bottas, John Owen
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Pérez, Racing Point
Forma-1, Brit Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Vettel, Ferrari, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Ferrari szerelők
Forma-1, Brit Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Bottas
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes

Ami Leclerc-t illeti, a sajtótájékoztatón is elmondta, amit közvetlenül azután, hogy kiszállt az autóból, azaz élete legszórakoztatóbb futamát teljesítette az F1-ben, amely felnyitotta a szemét azzal kapcsolatban, hogy meddig mehet el a kerék a kerék elleni küzdelemben. „

– nyilatkozta.

Ami kevésbé tetszett neki, az a Ferrari gumikezelése. A vörösök már a pénteki edzésen is nagyon megszenvedtek különösen az első tengelyen levő gumik életben tartásával, és bár javítottak a helyzeten, a versenyen így sem volt könnyű dolguk.

Leclerc arra a kérdésre, hogy bármikor érezte-e azt a versenyen, hogy elkapható a Mercedes, határozott nemmel felelt.

„Nem, sajnos [egyszer sem éreztem azt]. Túl gyorsak voltak. Elég erősek voltunk az időmérőn, ott is le vagyunk maradva még egy kicsit, de összességében ott erősek voltunk, a versenyen viszont igazán szenvedünk velük és a Red Bull-lal szemben, hogy életben tartsuk ezeket a gumikat, úgyhogy ezen dolgoznunk kell."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!