Mint mindig, az idei szezonban is a gumik jelentik az egyik legfőbb beszédtémát a Forma-1-ben. Akadnak, akiknek sikerült megbarátkozni a Pirelli idei abroncsaival, míg másoknak nem. A gumikat az egyik legjobban megértő csapat történetesen a Mercedes, amely az eddigi kilenc futamból nyolcat megnyert, míg a rivális Ferrari rengeteget szenved.
Az Ezüstnyilak ezen a téren tapasztalt fölényének csökkentéséért az Osztrák Nagydíj péntekjén a Red Bull és a Ferrari kezdeményezésére szavazást tartottak arról, hogy visszatérjenek-e a 2018-as gumikhoz, az ehhez kellő 70%-os többség azonban nem jött össze, amelyen Mattia Binotto, a maranellóiak csapatfőnöke utólag sem igazán tudta túltenni magát.
A GPhírek részvételével zajló futam utáni sajtóbeszélgetésen Binottót természetesen elsősorban a verseny 69. körében Charles Leclerc és Max Verstappen között történt ütközésről és a holland büntetésének elmaradásáról kérdezték, az egyik kérdésre adott válasza közben a svájci szakember azonban magától rátért arra, hogy
még mindig zavarja, hogy nem sikerült elérni a 2018-as abroncsok visszahozatalát.
„A mai jó csata volt. Normális esetben akkor vannak jó csaták, amikor egyik autó teljesítménye sem lóg ki felfele, ez a hétvége ebből a szempontból tehát remek volt. Ugyanakkor a gumikkal szerintem elszalasztottunk egy nagyszerű lehetőséget, szerintem tennünk kellett volna valamit. Néha sokat beszélünk, de nem teszünk semmit.
Továbbra is szégyenkezem amiatt, hogy nem változtattunk a gumik specifikációján a szezon hátralevő részére.
Ez remek lehetőség lett volna arra, hogy összébb húzzuk a mezőnyt."
A legfőbb változás a tavalyi és az idei abroncsok között, hogy a 2019-es specifikációnak vékonyabb lett a futófelülete, a Pirelli többek között ezzel érte el, hogy a gumik ne legyenek annyira hajlamosak a túlmelegedésre és a hólyagosodásra, amellyel tavaly a Mercedesnek igencsak meggyűlt a baja. Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős igazgatója szerint már csak ezért is hiba lett volna visszatérni a tavalyi gumikhoz, azokkal ugyanis ismét jelentkeztek volna ezek a gondok, ami már csak biztonsági megfontolásból sem lett volna szerencsés.
Ezzel egyetértett Andy Green, a Racing Point technikai igazgatója is. „Nem volt egyértelmű, hogy a tavalyi futófelület-szélességre váltás pozitív hatású lesz.
Számunkra jelentős kockázattal járó váltásnak tűnt. A mi nézőpontunkból erre a szezonra már túl késő változtatni, szerintünk a helyes döntés, hogy a következő szezonra próbálunk tenni valamit és javítani a gumikon és a shown."
Green véleményét nem osztotta Paul Monaghan, a Red Bull Racing főmérnöke. „Mi boldogan elfogadtuk volna a 2018-as gumik visszahozatalát, szerintem nem akkora a kockázat, mint néhányan gondolják. Minden arról szól, hogy jobbá tegyük a showt.
Hátra kell lépnünk egyet, egy kevésbé csapatközpontú nézőpontba, és azt kell mondanunk, hogy »a változtatás jobbá tenné a showt, a csapatok meg tudnának birkózni vele?« A mi nézőpontunk, hogy igen, meg tudnánk."
Akárhogy is, az 5-5-ös döntetlenre végződő szavazás miatt maradnak a 2019-es gumik, amelyek korántsem tökéletesek, a felmerülő igényeket, mint például a működési tartomány kiszélesítését azonban már csak a 2020-as idényre hajthatja végre a Pirelli.