A sors kamatostul visszavette a Mercedestől a versenyen azt, amit az időmérőn adott, a világbajnokságot magabiztosan vezető istálló óriási meglepetésre pont nélkül távozik Hockenheimből. A csapat fejlesztései nem hoztak annyit a konyhára, mint amennyire számítottak, mégis megszerezték a pole-t, aztán a táv első felében Lewis Hamilton és Valtteri Bottas ment az első két helyen, de amikor Charles Leclerc balesete miatt harmadjára pályára vezényelték a biztonsági autót, csőstül kezdtek jönni a bajok.
Bottas rosszkor volt rossz helyen és az optimálisnál csak egy körrel később tudott bemenni kerékcserére, így két helyet bukott, de ez semmi ahhoz képest, ami Hamiltonnal történt: a brit kicsúszott a bokszbejáratnál és megrongálta az első szárnyát, szabálytalanul hajtott a bokszutcába és büntetést kapott, a Mercedes pedig nem fogadta felkészülten a gumikkal, így az élről az 5. helyre zuhant.
Ahonnan végül még mélyebbre süllyedt egy megpördüléssel és további kerékcserékkel, így csak 11.-ként futott be. "Rossz nap volt – mondta. – Nem nagyot tudok többet hozzáfűzni. Régóta nem volt ilyen szörnyű napom."
Nem értem, mi történt ma, de örülök, hogy vége.
"Az ilyen hétvégék arra valók, hogy próbára tegyenek bennünket."
A kicsúszással kapcsolatban sem árult el sokat, annyit mondott, "nem segítette", hogy száraz pályás gumin haladt a csúszós felületen, és az sem, hogy nekiment a falnak. Utólag még azért is büntetést kaphatott volna, hogy indokolatlanul lassan vezetett az egyik biztonsági autós fázis során, de a sportfelügyelők a vizsgálatukban nem találták vétkesnek ilyesmiben.
Toto Wolff elismerte, hogy többször rossz döntéseket hoztak a stábban. "Összességében nekünk is, a versenyzőknek is rossz napja volt, ennél rosszabb nem nagyon lehetett volna" – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
A jubileumot ünneplő csapat fájdalmát Bottas csillapíthatta volna, aki a táv kétharmadánál még 2. volt Max Verstappen mögött, de miután másodszor is átváltott slick gumira, visszaesett 4.-nek (Lance Strollt és Danyiil Kvjatot repítette előre csapata leleményessége a korábbi kerékcserével), majd miközben próbált visszakapaszkodni, az 57. körben balesetet szenvedett az első kanyarnál.
"Hibáztam. A csapat szólt, hogy nyomjam keményen. Ezt tettem, hogy felérjek a dobogóra, de túlfeszítettem a húrt annál a kanyarnál és megcsúszott a kocsi hátulja – nyilatkozta a finn.
Lehet, hogy nyugodtabbnak kellett volna lennem és kivárnom.
"Ha nem teperek ennyire, lehet, hogy nem végzek a dobogón, de legalább pontokat szerzek, ami fontos lett volna."
Az időmérő előtt még az sem volt teljesen kizárt, hogy a kisebb betegséggel küszködő Hamilton nem vesz részt a Német Nagydíjon, a Mercedes riadóztatta a tartalékpilóta Esteban Ocont is. Az ötszörös világbajnok azt mondta, ez kihatott a vasárnapi formájára.
"Ezen a hétvégén együtt éreztem a kórházakban fekvő betegekkel, akik nehéz időkön mennek keresztül. Átéreztem, mennyire szörnyű betegnek lenni – mondta. – Az én bajom eltörpül sokakéhoz képest, de többször így is úgy éreztem, hogy véget ér a világ, nagyon nehéz volt teljesíteni."