Rengeteg koncepciórajz látott már napvilágott arról, hogy miként nézhetnek ki a Forma-1-es autók a 2021-es, átfogó szabályváltozások után, az F1 azonban most először osztott meg képet és egy videót valós, a legnagyobb titoktartás mellett zajló szélcsatornás tesztekre használt modellről. A korábbi renderekhez képest ez a valós modell már jóval letisztultabb, kevésbé agresszív képest fest, eddig ez áll a legközelebb ahhoz, amilyenek a 2021-es autók lesznek, noha azért változásokra így is számítani kell.
Az FIA erre a célra létrehozott munkacsoportja már jó ideje dolgozik a 2021-es technikai szabályokon, akárcsak bármelyik csapat, a munkát ők is számítógépes modellezéssel (CFD) kezdték. Mint azt most elárulták, az első szélcsatornás tesztet már januárban elvégezték egy 60%-os, 2018-as modellel, ezt követte márciusban, már egy 2021-es szabályok szerint épített modell még a mostani, 13 colos kerekekkel, majd
júliusban, a Német Nagydíj előtt próbálták ki először a 18 colos kerekekkel szerelt 2021-es autót, ez látható az alábbi videóban és a képeken.
A legutóbbi tesztet 50%-os méretarányú autóval végezték, a helyszín az Alfa Romeo hinwili létesítménye volt, amelyben a Sauber egy erre a célra felállított munkacsoportjával dolgoztak, így biztosítva, hogy az F1-es istállónak semmilyen előnye ne származzon a tesztekből, amelyeknek eredményeit az összes csapattal megosztják majd.
A modellen már a végleges oldalszekrények, hátsó szárny és a szívóhatású padlólemez látható, az első szárny azonban még sokat változhat.
Pat Symonds, az F1 technikai igazgatója elmagyarázta, hogy a szélcsatornás tesztekkel csak a CFD-s számításokat igyekeztek megerősíteni, ami sikerült is.
A fenti videóban látható, ahogy a modell mögött egy Pitot-csövekkel szerelt szenzort mozgatnak, amivel a tesztautó által keltett légörvényt vizsgálták. Többek között ezért használták a Sauber szélcsatornjáját, mert a svájciaknak nagyon fejlett ez az eszköze. „Az általunk elvégzett tesztek kissé másak, mint amilyen a csapatoké, mi leginkább az autó mögötti turbulens áramlatokat vizsgáltuk – fejtegette Symonds. – A virtuális szimulációkat fizikai szimulációkkal szerettük volna megerősíteni,
60%-os helyett pedig azért használunk 50%-os modellt, hogy minél jobban meg tudjuk vizsgálni az autó mögötti örvényeket. Ilyen méretarányban még elég részletes a modell, viszont mögötte is marad elég hely."
A 2021-es autók fejlesztésének 99%-át CFD-s szimulációkkal végzik, ugyanis az FIA munkacsoportjának nincs korlátozva a számítógépes szimulációk használata, így jóval több erőforrással rendelkeznek ezen a téren, mint az F1-es csapatok.
A cél az, hogy jelentősen könnyebbé tegyék a hátul haladónak az előtte levő követését, mivel jelenleg az autók akár a leszorítóerejük 50%-át is elveszíthetik egy másik autó mögött.
A szélcsatornás tesztek megerősítették, hogy ez az érték a 2021-es autókkal 5-10% közé csökkenhet,
ami Symonds szerint kivételes eredmény, amikor elkezdték a projektet, nem gondolta volna, hogy ekkora változást tudnak elérni.