Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója azon a véleményen van, hogy az FIA-nak és az F1-nek teljesen felesleges október végéig várnia a sportágat megreformáló 2021-es szabályok elfogadtatásával, mivel a csapatok megbeszéléseiből kiindulva szerinte addigra sem fog egyetértés kialakulni az istállók között. Hogy pontosan mire gondolt Brown, abba Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnökének szavai engednek betekintést, a svájci szakember ugyanis továbbra is a számos alkatrész egységesítése ellen kardoskodik és elárulta, egyelőre nem elégedett a dolgok állásával.
A Forma-1 azt tervezi, hogy a 2021-es technikai regulák számos olyan alkatrészt sztenderdizálnak, amelyeket eddig szabadon fejleszthettek a csapatok. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy a tehetősebb istállók ne fordítsanak irreálisan nagy hangsúlyt olyan dolgokra, amelyekre a kisebb istállóknak már nem marad kapacitása, ezzel is kiegyenlítettebbé tegyék a mezőnyt. Döntés még nem született arról, hogy mely alkatrészeket fogják egységesíteni, de
tervben van a felnik, a fékrendszerek, a hűtők, a bokszutcai felszerelések sztenderdizálása, a hidraulikus felfüggesztés-rendszerek betiltása, a különböző egzotikus anyagok felhasználásának szigorítása és a váltó egyes paramétereinek befagyasztása is.
A Ferrari szerint ez azonban már túl sok. „Még nem vagyok boldog. Mi a kezdetektől azt mondtuk, hogy az egységesítés ellen vagyunk, személy szerint úgy érzem, hogy túlságosan ebbe az irányba haladunk – nyilatkozta Mattia Binotto az Autosportnak a nyári szünet előtt. – Hogy miért ellenezzük? Mert úgy gondoljuk, hogy a sportág DNS-ébe van kódolva a versengés, az egységesítés pedig ez ellen a szellemiség ellen van.
Másodsorban pedig bármit is egységesítünk, az nem jelenti azt, hogy pénzt spórolunk, mert újra kell tervezni az autót, az alkatrészeket, ez pedig a gazdasági oldalra is hatással van.
Úgyhogy nem vagyok benne biztos, [hogy az egységesítéssel] pozitív lenne a mérleg."
Binotto azt az érvet hozta fel az egységesítéssel történő költségcsökkentés ellen, hogy a csapatok által lényegében már elfogadott költségplafon bevezetésével 175 millió dollárnál úgysem költhetnek többet, ezt az összeget pedig mindenképpen el fogják költeni, ha nem az egységesített alkatrészekre, akkor más, a teljesítményt növelő területekre.
„Nem kellenek egységes alkatrészek ahhoz, hogy pénzt spóroljunk, mert úgyis el fogjuk költeni az elkölthető összeget. Legalábbis a nagycsapatok el fogják. Úgyhogy miközben értem az okokat, szerintem óvatosnak kell lennünk a kockázatok kiértékelésénél az előnyökkel szemben, és a végső célról sem szabad elfeledkeznünk."
Igen ám, csak hogy mint arra a Ferrari csapatfőnöke is utalt, biztosan csak a nagy csapatok fogják kihasználni a 175 millió dolláros keretet,
hiszen akadnak olyan istállók, amelyeknek a jelenlegi költségvetése sem éri el ezt a szintet, nem véletlenül szerették volna többen, ha 150 millió dollárban határozzák meg az évente elkölthető összeget.
Binotto szerint a különbség így is kisebb lesz a középmezőny és a topcsapatok között, ugyanakkor
ő is elismeri, hogy a 175 milliós plafon túl magas néhány istállónak.
„A fenntarthatóság kulcstényező, szerintem a költségplafon, amelyet mindannyian támogatunk és már alá is írtunk, valamint a pénzügyi szabályozások kulcsfontosságúak a jövőre nézve, mert korlátozzák a költekezést, csökkentik a különbséget a kis és a nagy csapatok között, még akkor is, ha a költségplafon, amiben megegyeztünk, nagyon magas a kis csapatoknak."