BARCELONA, SPAIN - MAY 12: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10, Valtteri Bottas driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 and Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 battle for the lead at the start during the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on May 12, 2019 in Barcelona, Spain. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Újabb Forma-1-es futam körül tűntek el a kérdőjelek a 2020-as szezonra, miután a Spanyol Nagydíj egyéves szerződést írt alá a száguldó cirkusz vezetőivel. A barcelonai verseny így egyelőre marad a versenynaptárban, a hosszú távú jövője azonban továbbra sem biztosított.
Egy ideig úgy tűnt, hogy a Holland Nagydíj visszatérésével Spanyolországnak nem marad hely a Forma-1-ben, a 2020-as versenynaptár körvonalazódásával azonban egyre pozitívabb hírek érkeztek a Circuit de Catalunyáról, most pedig
az F1 be is jelentette, hogy szerződést kötött a pályával a jövő évi versenyre.
Ami a 2020-ban 50 éves Spanyol Nagydíj hosszabb távú jövőjét illeti, a pálya által kiadott közlemény szerint stratégiát dolgoznak ki annak érdekében, hogy szélesebb körben kihasználhassák az aszfaltcsík létesítményeit és biztosítsák a verseny fenntarthatóságát. Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója is ezt szeretné.
A Forma-1 adatai alapján az elmúlt három évben több mint félmillió látogatója volt a Spanyol Nagydíjnak, az idei futam pedig 163 millió eurós bevételt hozott a régiónak.
Chase Carey a következő hónapokban hosszabb távú szerződést szeretne kötni, amely a további évekre is biztosítja a verseny jövőjét.
„A döntés, hogy a motorsport királykategóriája továbbra is ellátogat Spanyolországba, egy nagy motorsporthagyományokkal rendelkező országba, annak a stratégiánknak a része, amely megszilárdítja a Forma-1 európai gyökereit, miközben új területekre viszi el a sorozatot – mondta Carey. – A következő hónapokban folytatjuk a tárgyalásokat, megvizsgálva, hogy tovább hosszabbíthatjuk-e ezt a mindkét félnek előnyös kapcsolatot."
Az idei év végén öt versenynek, a spanyol, az olasz, a német, a brit és a mexikói futamnak jár le a szerződése, ezek közül pedig Monza és Hockenheim az, amelyik még nem hosszabbított, az Olasz Nagydíj szervezői azonban magabiztosak azt illetően, hogy legalább 2022-ig aláírhatnak, míg a Német Nagydíj a jelek szerint jövőre nem lesz a versenynaptár része.