HUNGARORING, HUNGARY - AUGUST 04: Max Verstappen, Red Bull Racing RB15, leads Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W10, and Alexander Albon, Toro Rosso STR14 during the Hungarian GP at Hungaroring on August 04, 2019 in Hungaroring, Hungary. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)
Vágólapra másolva!
A győzelmek után a Magyar Nagydíjon elért pole pozíciót is sikerként könyvelte el a Honda. A technikai igazgató szerint közelednek az élmezőnyhöz.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Honda az augusztus elején megrendezett Magyar Nagydíjon, mivel Max Verstappen révén az F1-es visszatérésük óta először rajtolhatott autó a pole pozícióból a japán gyártó erőforrásával. A Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu szerint egy futamgyőzelemhez sok tényező összejátszása szükséges, ezért külön örül a rajtelsőségnek.
„Versenyhelyzetben sok változás történhet a körülmények, a tapadás, a gumikezelés, a kerékcserék és az általános versenyképesség terén – nyilatkozta a Racer.com-nak. – Az idén már nyertünk kétszer, és ez szenzációs. Aztán jött a pole pozíció, ami egy kissé eltérő siker. Kimutatja a tempónkat” – tette hozzá.
Hamilton nem tudta erőből megelőzni Verstappent Forrás: Sam Bloxham / LAT Images/Motorsport Images
Tanabe szerint a Honda az év elején még nagy hátrányban volt a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest. Úgy vélte, közelítettek az elmúlt hónapok során, de ő sem számított a pole pozícióra a Hungaroringen. „Tudtam, hogy közelítünk, de akkor is hátrányban vagyunk még. Max és a csapat remek munkát végzett, megszereztük a pole pozíciót, ami ismét erősen hatott a fejlesztéseinkre.”
Verstappen később a futam nagy része során is az élen állt, azonos taktikával a Mercedest vezető Lewis Hamilton is csak támadni tudta őt,
a győzelem viszont nem lett az övé, mert az élen álló páros elszakadt az őket követő Ferrariktól, ami lehetővé tette Hamilton számára, hogy új gumikat szereljenek fel az autójára, majd utolérte és a frissebb abroncsoknak köszönhetően meg is előzte Verstappent. Az újabb győzelem elmaradása azonban nem törte le a Hondát.
Tanabe továbbra is a feladatra koncentrál Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla
„Remek napunk és nagyszerű versenyünk volt, a Red Bull, Max és a Honda szempontjából is. Tudtuk, hogy a pole pozíció győzelemre váltása nem lesz könnyű, de volt esélyünk arra, hogy megtegyük. Nagyon nehéz győzni, és a Mercedes csapatmunkája is csodálatos volt a pilótától kezdve a stratégiáig.”
Tovább igyekszünk, és ez az eredmény örömteli az összes munkatársunk számára.”
Egyelőre nem erősítették meg, de a Honda egy további fejlesztési lépcsővel készül várhatóan az Olasz Nagydíjra. A Red Bull pilótái az új erőforrást már csak büntetésekkel vehetik majd használatba, de a középmezőnyhöz képest akkora előnyben vannak, hogy ezt várhatóan le tudják majd dolgozni az adott futamon, és a későbbiekben a Ferrarit is megszoríthatják a konstruktőri világbajnokságban.
A 11. Európa-bajnokságot nyerte először az éppen trónon lévő világbajnok. Franciaország 1998-ban a párizsi vb-döntőben 3-0-ra győzte le Brazíliát, majd 2000-ben Rotterdamban aranygóllal 2-1-re Olaszországot.