MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 28: Brendon Hartley of New Zealand driving the (28) Scuderia Toro Rosso STR13 Honda and Pierre Gasly of France and Scuderia Toro Rosso driving the (10) Scuderia Toro Rosso STR13 Honda on track during the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 28, 2018 in Mexico City, Mexico. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Biztosítva van a Mexikói Nagydíj jövője, azok után, hogy a versenytől megvonták az állami támogatást és sokáig úgy tűnt, az idei lesz az utolsó futam az országban, sikerült befektetőket találni a folytatáshoz.
Véget ért a bizonytalanság a Mexikói Nagydíj jövője körül, az egyik legnépszerűbb futam 2022-ig biztosan a versenynaptár része marad. A szerződéshosszabbítást hosszas tárgyalássorozat előzte meg, amelynek végén hároméves megállapodást kötöttek a felek, a verseny megmentésében pedig kulcsszerepe van, hogy az mostantól nem állami támogatásból, hanem befektetők finanszírosázásból valósul meg.
A Mexikói Nagydíjat 23 éves szünet után, 2015-ben rendezték meg újra, Sergio Péreznek és az F1-kedvelő közönségnek köszönhetően pedig azonnal az egyik legnépszerűbb és leglátogatottabb helyszín lett,
az állami támogatás megvonása miatt azonban sokáig úgy tűnt, hogy az idei szezon után kikerül a versenynaptárból.
Ez végül nem következett be, a szervezőknek és a város polgármesterének sikerült megoldást találni, utóbbi már a hivatalos bejelentés előtt közzétette, hogy létrejött a megállapodás, a futam megmenekült attól, hogy 2020-tól kiessen a száguldó cirkusz körforgásából. „Szeretnék megosztani néhány jó hírt, a Forma-1 Mexikóban marad.
Azt is el szeretném mondani, hogy ez üzletemberek egy csoportjának köszönhető, mivel a város a továbbiakban nem köszpénzből finanszírozza a versenyt,
amely elősegíti a turizmust, bevételt termel, valamint az országnak is jó" – nyilatkozta Claudia Sheinbaum, Mexikóváros polgármestere egy videóban.
Ezután a hivatalos bejelentés is megérkezett, amelyben az áll, hogy
a futam legalább 2022-ig a versenynaptár része marad, 2020-tól pedig Mexikói Nagydíj helyett Mexikóvárosi Nagydíjként szerepel majd a sorozatban,
hogy így „hangsúlyozzák ki a városvezetés által nyújtott támogatást." A polgármester hangsúlyozta, hogy a három éves hosszabbítást új üzleti modell bevezetésével érték el, amelyben nincs helye a köszpénznek. „Korábban a szövetségi kormány hozzájárult az esemény költségeihez, a város önkormányzata mostantól azonban csak közvetítő fél lesz, biztosítva, hogy a befektetők pénze eljusson a megfelelő helyre. A jegyárak változatlanok maradnak."
Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy 2015-ös újjáélesztése óta a Mexikói Nagydíj elképesztően népszerű volt a szurkolók körében, nemcsak Mexikóban, hanem világszerte. „Ennek bizonyítéka, hogy
a verseny promótere zsinórban négyszer nyerte el a legjobban szervezett versenynek járó FIA-díjat, a négy év alatt pedig több mint 1.3 millió néző látogatott el a versenyhétvégére."
A négy, korábban kérdéses jövőjű verseny közül Silverstone után Mexikó a második, amelynek tisztázódott a helyzete, már csak a spanyol, az olasz és a német futamnak nincs helye, ezek közül utóbbi az, amelynek valószínűleg nem is lesz.