HAMILTON Lewis (gbr), Mercedes AMG F1 Petronas GP W09 Hybrid EQ Power+, BOTTAS Valtteri (fin), Mercedes AMG F1 Petronas GP W09 Hybrid EQ Power+, action during the 2018 Formula One World Championship, United States of America Grand Prix from october 18 to 21 in Austin, Texas, USA - Photo DPPI
Vágólapra másolva!
Közvéleménykutatással igazolja a Forma-1-es USA Nagydíj szervezője, hogy milyen óriási hatással van az idei verseny jegyeladásaira a Netflix idén debütált F1-es sorozata.
Óriási siker volt a Netflix idei szezon előtt megjelent, a 2018-as idény történéseit feldolgozó "Drive to Survive" című sorozata, még úgy is, hogy a Mercedes és a Ferrari nem szerepelt benne. Mivel a Netflix hagyományosan nem közöl nézettségi adatokat, ez számokban nem, csak a közvélekedés alapján volt lemérhető, most azonban itt az első igazolása annak, hogy – legalábbis az amerikai szurkolók körében – mekkora volt a széria népszerűsége.
A texasi Austinban található Circuit of the Americas (COTA) 2012 óta ad otthont az USA Nagydíjnak, és mostanra egyértelműen kijelenthető, hogy az eddigi legnépszerűbb F1-es versenyhelyszínné nőtte ki magát az Egyesült Államokban. A Forma-1 időről időre feltűnt az USA-ban, megvetni azonban egyszer sem tudta a lábát, a COTA előtt az Indianapolis Motor Speedway volt a futam házigazdája, ahol 2007-ben rendeztek utoljára versenyt. A texasi futam 2012-es létrejöttével azonban a jelek szerint hosszú időre állandó otthonra talált az F1 az Egyesült Államokban, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy
a látogatottsági rangsorban tavaly a negyedik lett az USA Nagydíj, csak a futam napján 111,580 néző volt a helyszínen.
A szervezők a kezdetektől kitesznek magukért, amellett, hogy a pálya is látványos és nézői szempontból is élvezetes, 2016 óta minden évben meghívnak egy sztárelőadót, akinek a koncertjét a versenyre vásárolt jeggyel lehet megtekinteni, az idén ráadásul nem várt helyről is érkezett egy kis segítség a jegyeladásokhoz,
a Netflix sorozata ugyanis óriási mértékben ösztönözte az USA Nagydíjon való részvételre a nézőket.
„A bizonyíték ott van a jegyeladásokat mutató számainkban, úton vagyunk afelé, hogy a mi versenyünknek legyen a leglátogatottabb az összes futam közül,
az ülőhelyeket már júliusban mind eladtuk. Jelenleg azon gondolkozunk, hogy hova építhetnénk még lelátókat, hogy több szurkolót fogadhassunk."
– nyilatkozta Bobby Epstein, a COTA ügyvezető igazgatója az ESPN-nek.
Epstein nem a levegőbe beszélt, amikor a Netflix-sorozatnak tulajdonította a korábbinál is nagyobb érdeklődést a verseny iránt. „Sok oka van, hogy sokan látogatnak el a nagydíjhétvégére, ott vannak a koncertek, amik hatalmas segítséget jelentettek, egy igazi bázist építettünk fel itt. Jó a pálya történelme, tradícióvá vált az itteni verseny. Ezen túlmenően a Netflix sorozata adta az eddigi legnagyobb lökést az amerikai rajongóknak a jegyeladások terén.
Az összes közvéleménykutatásunk az új látogatók esetében azt mutatja, hogy ennek óriási hatása volt, sokat profitált belőle a Forma-1.
Mesteri húzás volt megcsinálni ezt a sorozatot. Azért szélesítettük ki a versenyhétvége kínálatát, hogy különböző embereket csábítsunk el a futamra, a Netflix sorozata azonban olyanokat is megszólított, akiket mi valószínűleg soha nem tudtunk volna."
A Netflix F1-es sorozatának idei szezonról szóló évada várhatóan a következő idény előtt jelenik meg, és már a Ferrari és a Mercedes is szerepelni fog benne. Az idei USA Nagydíjat november 3-án rendezik.