Élő:
Vágólapra másolva!
Még a Ferrarinál sem számítottak arra, hogy a pilótáik egyáltalán versenyben lehetnek a pole pozícióért az idei Szingapúri Nagydíj időmérő edzésén, de majdnem az első sort is kisajátították.

Kevés igazi meglepetést tartogatott eddig a 2019-es szezon, az erőviszonyok körvonalazódása óta általában az adott hétvégi papírformának megfelelően alakultak az eredmények, azonban a Ferrari a Szingapúri Nagydíj időmérőjén rácáfolt a várakozásokra és a pilótáik kis híján kisajátították a teljes első rajtsort.

Már a harmadik szabadedzésen is váratlan feltámadást láthatott a közönség a Scuderia versenyzőitől és az időmérő mindent eldöntő Q3-as szakaszában is a vörös autók diktálták a tempót. Az első etap után Sebastian Vettel állt az élen, az ő eredményénél azonban később Charles Leclerc és Lewis Hamilton is gyorsabb tudott lenni, így a pole-t zsinórban harmadszor a monacói pilóta szerezte meg.

Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj

A Ferrari az idén elsősorban a gyors pályákon tűnt versenyképesnek, a szingapúrihoz hasonló Magyar Nagydíjon nem tudtak beleszólni a Mercedes és a Red Bull csatájába, a városállam éjszakai futamára azonban új aerodinamikai alkatrészeket hoztak, amelyek szombaton beváltották a hozzájuk fűzött reményeket. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, az eredmény

A svájci szakember hozzátette, még mindig a „nyilak”, vagyis a Mercedesek fölényére számít, mert nagyon erős ellenfélnek tartja a hétvége esélyesét. Egyetértett vele a pole pozíciót megszerző Leclerc is. „Nem számítottunk rá, hogy felvehetjük a harcot a Mercedesszel vagy a Red Bull-lal. Ez hatalmas meglepetés az egész csapatnak, egyúttal mutatja, milyen kiváló munkát végeztek a gyárban.”

Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj

A monacói pilóta két futamgyőzelemmel a háta mögött érkezett Szingapúrba úgy, hogy az előző két utcai hétvégén, Azerbajdzsánban és Monacóban is összetörte az autóját (sőt, tavaly Szingapúrban is a Saubert), ezúttal viszont nem talált legyőzőre. „Elképesztő kör volt. Az elsőt elrontottam, mert túl közel mentem Lewis-hoz. Emiatt a második szektor nem sikerült” – kezdte a beszámolóját.

Leclerc pénteken még nem találta az összhangot a Ferrarival, szerinte erre az sem volt mentség, hogy váltóhibával is küzdött, de a viszontagságok még édesebbé tették a sikert, ami egyben azt is jelenti, hogy Leclerc már 7:6 arányban vezet Vettel ellen az időmérős párharcban akkor is, ha csak azokat a Q3-as eredményeket vesszük figyelembe, amely során mindketten futottak mért köröket.

Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj

Vettel ezúttal csak egy mért kört futott a Q3-ban, mert a második próbálkozás alkalmával hibázott, és végül nem is fejezte be a körét. Ez végül a pole pozíciójába került egy olyan pályán, ahol csapaton belül is ő volt az esélyes ifjú csapattársával szemben. Elárulta, többet kockáztatott a szükségesnél, miután időt veszített az utolsó kör első szektorában.

„Az utolsó kör sajnos nem sikerült. Az 1. és a 3. hely összességében jó eredmény – mondta a négyszeres világbajnok. – Nem vártuk, hogy ennyire erősek leszünk ezen a pályán, úgyhogy elégedett vagyok, kivéve a Q3 végével. Az autó jól működött, a pole pozíció a kezünkben volt” – tette hozzá.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!