A Ferrari megfontolta, hogy visszaadja Leclerc-nek az első helyet

Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Vettel, Leclerc, Ferrari
SINGAPORE, SINGAPORE - SEPTEMBER 22: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 leads Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 on track during the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 22, 2019 in Singapore. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Ferrarinál teljesen biztosak benne, hogy a megfelelő stratégiai döntést hozták a Szingapúri Nagydíjon azért, hogy kettős győzelmet arassanak, arról azonban még beszélni fognak, hogy vissza kellett-e volna adniuk Charles Leclerc-nek az első helyet, mivel verseny közben egy ilyen lehetőség is felmerült.

Noha meglepetésre kettős győzelmet aratott, a Szingapúri Nagydíj után a Ferrarinak így is sok kérdéssel kellett szembenéznie a stratégiáját illetően. A vörösök akaratuk ellenére kiszúrtak a rajttól az első kerékcseréig a futamot vezető Charles Leclerc-rel, aki úgy bukta el a győzelmet Sebastian Vettellel szemben, hogy esélye sem volt csatába szállni a nála egy körrel korábban kereket cserélő csapattársával. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke azonban kitart amellett, hogy jól döntöttek a bokszkiállásoknál, egyedül azt kell megvitatniuk csapaton belül, hogy később visszacserélhették-e volna a pozíciót versenyzőik között.

Forma-1, Szingapúri Nagydíj kerékvető
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Daniel Ricciardo, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Safety Car, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj dobogó

Miután Vettel kijött kereket cserélni, a következő kör végén Leclerc is azonnal a bokszba hajtott,

a négyszeres világbajnok azonban egy kör alatt a vártnál sokkal többet dolgozott le a hátrányából,

és megelőzte csapattársát. Binotto elismerte, ez őket is meglepte. „3,9 másodpercet nyert a korábbi kiállással, erre nem számítottunk” – nyilatkozta a csapatfőnök.

Leclerc természetesen füstölgött az autóban ülve, a rádióban unfairnek nevezte a lépést, és a biztonsági autós fázis alatt követelte, hogy mindent maximumra tekerhessen, hogy megtámadhassa Vettelt. A monacói pilóta a verseny után azt nyilatkozta, nem igazán értette a dolgot, mert csapaton belül nem szokás elévágni a hátul haladó autóval,

Binotto azonban ragaszkodott hozzá, hogy most ezt kellett tenniük,

mert így tudták kivédeni, hogy Verstappen megelőzze Vettelt. „Normális esetben mindig az elöl haladó autónké az előny, a mostani helyzetben viszont nem hozhattuk ki Charles-t elsőként, mert vezette a versenyt, majd forgalomba került volna – magyarázta a svájci szakember. – Mindennek tetejébe Verstappen is kész volt kijönni kerékcserére, ezt tudtuk, Seb pozícióját pedig úgy védhettük meg a legjobban, ha kihozzuk őt.

rögtön ezután kihozni Charles-t pedig szintén a helyes lépés volt."

Forma-1, Szingapúri Nagydíj kerékvető
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Daniel Ricciardo, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Safety Car, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj dobogó

Leclerc a futam utáni sajtótájékoztatón már maga is elismerte, hogy ha ez volt az egyetlen taktika a kettős győzelem megszerzésére, márpedig ez volt, akkor elfogadja a dolgot. „Meglepett a dolog, mert nyilván az autóban ülve nem voltam tisztában vele, de azt hiszem, ha ezt a döntést hozták, akkor az a csapat érdekében történt, és ennek kellett lennie az egyetlen módnak arra, hogy kettős győzelmet arassunk.

Nem vagyok teljesen boldog, a hétvége végeredménye összességében azonban nagyon pozitív. Abban reménykedtünk a hétvége előtt, hogy legalább az egyik autónkkal a dobogón végzünk, ehelyett kettős győzelmet értünk el, amire egyáltalán nem számítottunk egy ilyen pályán."

Miután a taktikával a kettős győzelem érdekében nem dönthettek másként, egyetlen opció maradt arra, hogy Leclerc nyerje a versenyt, az, ha a pályán ejtik meg a helycserét,

ami az élmezőny tagjai közötti nagyon kis különbségek mellett igen kockázatos lett volna, de azért elgondolkoztak rajta.

„Hogy megfontoltuk-e a helycserét? Igen, meg, de úgy gondoltuk, a helyes döntés az, ha nem hajtjuk végre – nyilatkozta Binotto. – Meg fogjuk beszélni a versenyzőkkel, hogy ez volt-e a jó döntés vagy sem, és talán eltérő véleményen leszünk. Gondoltunk rá, de nem tettük meg."

Forma-1, Szingapúri Nagydíj kerékvető
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Daniel Ricciardo, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Safety Car, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj dobogó

Leclerc a verseny után elmondta, hogy ezt a mérnökök és a csapatfőnök egymás között beszélték meg, vele ugyanis nem diskuráltak ilyesmiről, mindössze egy üzenetet kapott arra vonatkozóan, hogy egy ilyen forgatókönyv is elképzelhető.

Amúgy nem beszéltünk erről a rádión, csak vártam a csapat döntésére, de végül nem történt semmi, ugyanakkor nem is számítottam semmire, a munkámra koncentráltam, és vártam, hogy mondjanak valamit."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!