Hiába nyert 9 év után ismét a Ferrari Olasz Nagydíjat, a vörösöknek ezzel együtt alakulhatott volna jobban a hétvégéje, hiszen a versenyen csak az első helyen végző Charles Leclerc révén szereztek pontot, miközben Mattia Binotto a Sky Sportsnak nyilatkozva elmondta, a megpördülése nélkül Sebastian Vettel is esélyes lehetett volna legalább a dobogóra.
A Scuderiánál azonban nem csak a pontok maximalizálásának elmaradása miatt főhetett a csapatfőnök feje, már az időmérőn elkezdődtek a gondok, Leclerc ugyanis nem tartotta be az előre megbeszélt taktikát, amivel nemcsak Vettelt, hanem főnökeit is magára haragította. Binotto a verseny után végül megbocsátott a fiatal monacóinak, valamint elmondta, ez az incidens nem lesz rossz hatással két pilótája kapcsolatára.
Az idei aerodinamikai szabályok miatt Spában és Monzában a szokottnál is többet nyomott a latba a szélárnyék, egyetlen időmérős körön akár 7 tizedet is bukhatott az, aki előtt nem haladt egy másik autó. Éppen ezért a csapatok igyekeztek testvériesen felosztani versenyzőik között, hogy ki, mikor segít a másiknak. A Ferrarinál a Q3 elején Vettelen volt a sor, hogy "húzza" Leclerc-t, a második mért körnél pedig a monacóinak kellett volna ezt megtennie, csakhogy egészen a kaotikusra sikerült felvezető kör végéig nem akarta megelőzni csapattársát, míg végül mérnöke utasítására előre ment.
Miután másnap Leclerc megnyerte a futamot, Mattia Binotto az „Oggi sei perdonato" olasz kifejezést közölte vele rádión, ami magyarul annyit tesz: „ma megbocsátunk neked."
A verseny utáni, GPhírek részvételével zajló sajtóbeszélgetésen Binottónál rákérdeztek az üzenetre. „Azt jelenti, hogy bármi is történt az elmúlt napokban, azt megbeszéltük – természetesen köztünk fog maradni – és legalább jó munkát végzett a versenyen. Ily módon közöltem vele, hogy legalább az elvégzett munkájával boldogok vagyunk" – mondta Binotto.
Nem lehetett nem észrevenni a Ferrari motorhome-jában az újságírókkal szemben egymás mellett helyet foglaló hármas (szemből bal oldalon Vettel, mellette középen Binotto, a jobb oldalon Leclerc) testbeszéde közötti óriási különbséget.
Míg a csapatfőnök és Leclerc mosolygósan és lazán válaszoltak a kérdésekre, Vettel esőkabátban, állig felhúzott zipzárral meredt maga elé,
amikor pedig Binotto egy-egy válasza közben ránézett, mintegy megerősítést várva tőle, inkább grimasznak beillő mosolyt próbált erőltetni az arcára, majd ahogy csapatfőnöke elfordult tőle, újra komorrá vált az ábrázata.
Joggal vetődik fel a kérdés, hogy az időmérős incidens hatással lesz-e a két csapattárs egyébként barátinak nevezhető viszonyára.
Éles kontraszt látszott ugyanis aközött, hogy míg Vettel és Leclerc a Magyar Nagydíj verseny utáni sajtótájékoztatóját követően lepacsizott és elköszönt egymástól, addig Monzában előbbi felpattant a székéről és a mögötte levő ajtón kislisszolva azonnal eltűnt a motorhome-ban, miközben Leclerc kedélyesen váltott pár további szót az őt addig kérdezgető újságírókkal. „Nem lesz hatással rá – jelentette ki Binotto, amikor erről kérdezték. – Először is csapaton belül már megbeszéltük a dolgot, talán nem mindannyian voltunk ugyanazon a véleményen. Az időmérőn történtek bizonyára mindenkinek nagyon furcsa helyzetet teremtettek. Szerintem a legfontosabb, amit Seb is mondott, hogy lapozzunk és tekintsünk előre.
Szerintem ezek a srácok nagyszerűek és számíthatok rájuk, úgyhogy nem lesz hatása a kapcsolatukra, ebben eléggé biztos vagyok.
Ez persze nem jelenti, hogy többé nem fog ilyesmi megtörténni, hiszen soha nem lehet tudni. Az kell legyen a szellemiségünk, hogy bármit is teszünk, mindig van mit tanulni és fontos biztosítani, hogy megtanultuk a leckét."