Élő:
Vágólapra másolva!
A szingapúri éjszaka sokáig rémálmokat okozott a Mercedesnek, de most úgy néz ki, Hamilton elsétálhat a győzelemmel. A Ferrari lemaradása aggasztó, de Verstappen sem tűnik acélosnak.

A Mercedest kevés rémálom gyötörte az elmúlt bő fél évtizedben, és ami volt, az elég sűrűn a szingapúri éjszakában játszódhatott. A sikert sikerre halmozó csapat 2015-ben ingott meg először az utcai csatatéren, és a problémák háttere éveken át homályban maradt számukra a reflektorfényben. 2017-ben ugyan Lewis Hamilton nyert Szingapúrban, de ehhez komoly segítséget kapott a Ferrarikat és Max Verstappent kiütő tömegbalesettel, és csak a tavalyi sikere győzhette meg a Mercedest arról, hogy megtalálták az orvosságot a betegségekre.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Roslan Rahman

Az idei nagydíj pénteki napja alapján úgy tűnik, a címvédők megtartották a lendületet. "Sikerült működésre bírnom a gumikat, és amikor az ember elkapja a fonalat, itt gyönyörű köröket lehet futni. Nagyon élveztem" – nyilatkozta Hamilton, akit egy gyengébb péntek után sem szabad leírni. Képzelhetjük, milyen veszélyes lehet, ha már az első napon elkapja a fonalat.

Egy mért körön csupán 184 ezredet vert Verstappenre,

de a versenyszimuláción jóval nagyobb volt az előnye.

Az első 3 értékelhető kör, valamint a teljes etap átlagán is ez közel 1 másodperc volt körönként (44.9 vs. 45.8) – nem erre számítottunk; a leszorítóerő szempontjából hasonló követelményeket támasztó Hungaroringen nagyjából azonos szinten álltak a futamon, vagy legalábbis csak nagyon kicsi fórja volt Hamiltonnak.

Hamilton, Vettel, Leclerc, Verstappen és Albon köridői a lágy gumis versenyszimuláción Forrás: Gerse József (GPhírek)

Vasárnap a péntekihez hasonló körülmények várhatók, és az időmérőnek kiemelt szerepe lesz a végeredményben a nehéz előzési lehetőségek miatt, itt nincs kilométeres hosszúságú padlógázos szakasz.

Természetesen még sok változás történhet, de az előjelek a Mercedesnek kedveznek.

Valtteri Bottas a közepes gumin teljesítette a hosszú etapok zömét, így az ő eredménye kevésbé mérvadó, az ugyanakkor megállapítható, hogy a két red bullos nem egyforma osztályon utazik;

Alexander Albon (3 körös átlag: 1:46.797) csúnyán lemaradt csapattársától, az etapjában a legjobb köre lassabb volt Verstappen leggyengébbjénél. Sokat kell még tanulnia erről a technikás vonalvezetésről.

Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Albon, Red Bull
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Gino Rosato, Jos Verstappen, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Vettel, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Adrian Newey, Max Verstappen
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Mercedes, Geoff Willis, Ron Meadows
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Vettel, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Ricciardo, Renault
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Vettel, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Norris, McLaren
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Bottas, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Hülkenberg, Renault
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Tanabe Tojoharu, Max Verstappen, Red Bull, Honda
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Robert Kubica, Williams
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Robert Kubica, Williams
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Günther Steiner, Haas
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Frédéric Vasseur, Günther Steiner, Christian Horner, Cyril Abiteboul, Zak Brown, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Kimi Räikkönen, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, fotós maszkban, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, J.S. Ondara koncertje, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Bradley Lord, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj

Megfigyelhető a grafikonon, hogy a gumik gatyába rázásával Hamilton és Charles Leclerc végezte a legjobb munkát. A ferraris volt az egyetlen az élmezőnyben, aki a nyitó körében jegyezte a legjobb eredményét, és a mercedeses az, akinél a legkisebb volt a különbség az első két köre között. A többiek nagyobbat javítottak a második kísérletkor, ez arra utal, hogy nem tudták kapásból megfelelő állapotba hozni a gumikat.

A Magyar Nagydíjon komoly hatása volt a végeredményre, hogy a Ferrarik távcsővel sem látták Hamiltont és Verstappent, és most is könnyen hasonló helyzet alakulhat ki.

Előzetesen sejteni lehetett, hogy nem ők diktálják majd a tempót a kanyargós, motorerőt nem különösebben díjazó utcai pályán, és ez beigazolódott: Leclerc 3 körös átlaga 46.1, Sebastian Vettelé 46.6 közeli volt, vagyis Hamiltontól igen távol voltak, talán Verstappen Red Bulljának elkapására lesz esélyük. Hangsúlyozzuk, a pénteki szimulációk alapján. Vettel a balansz hiányára panaszkodott. "Kicsit az első tengellyel szenvedtem, majd a hosszú etapokon minden egy kicsit túlmelegedett és kissé sokat csúszkáltam" – mondta.

A csapatok körátlagai az első 3 értékelhető eredmény és a jobb átlagú pilóta alapján a lágy gumin, a Williams esetében 2 kör Forrás: Gerse József (GPhírek)

Az üldözőbolyban a körátlagok alapján a Renault áll az élen, e szerint nem csupán nagy tempónál fejlődtek az elmúlt időszakban. Őket a Toro Rosso követi, majd egy nagyobb szakadék után jön csak a kisebb gödörbe kerülő McLaren.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!