A Mercedest kevés rémálom gyötörte az elmúlt bő fél évtizedben, és ami volt, az elég sűrűn a szingapúri éjszakában játszódhatott. A sikert sikerre halmozó csapat 2015-ben ingott meg először az utcai csatatéren, és a problémák háttere éveken át homályban maradt számukra a reflektorfényben. 2017-ben ugyan Lewis Hamilton nyert Szingapúrban, de ehhez komoly segítséget kapott a Ferrarikat és Max Verstappent kiütő tömegbalesettel, és csak a tavalyi sikere győzhette meg a Mercedest arról, hogy megtalálták az orvosságot a betegségekre.
Az idei nagydíj pénteki napja alapján úgy tűnik, a címvédők megtartották a lendületet. "Sikerült működésre bírnom a gumikat, és amikor az ember elkapja a fonalat, itt gyönyörű köröket lehet futni. Nagyon élveztem" – nyilatkozta Hamilton, akit egy gyengébb péntek után sem szabad leírni. Képzelhetjük, milyen veszélyes lehet, ha már az első napon elkapja a fonalat.
Egy mért körön csupán 184 ezredet vert Verstappenre,
de a versenyszimuláción jóval nagyobb volt az előnye.
Az első 3 értékelhető kör, valamint a teljes etap átlagán is ez közel 1 másodperc volt körönként (44.9 vs. 45.8) – nem erre számítottunk; a leszorítóerő szempontjából hasonló követelményeket támasztó Hungaroringen nagyjából azonos szinten álltak a futamon, vagy legalábbis csak nagyon kicsi fórja volt Hamiltonnak.
Vasárnap a péntekihez hasonló körülmények várhatók, és az időmérőnek kiemelt szerepe lesz a végeredményben a nehéz előzési lehetőségek miatt, itt nincs kilométeres hosszúságú padlógázos szakasz.
Természetesen még sok változás történhet, de az előjelek a Mercedesnek kedveznek.
Valtteri Bottas a közepes gumin teljesítette a hosszú etapok zömét, így az ő eredménye kevésbé mérvadó, az ugyanakkor megállapítható, hogy a két red bullos nem egyforma osztályon utazik;
Alexander Albon (3 körös átlag: 1:46.797) csúnyán lemaradt csapattársától, az etapjában a legjobb köre lassabb volt Verstappen leggyengébbjénél. Sokat kell még tanulnia erről a technikás vonalvezetésről.
Megfigyelhető a grafikonon, hogy a gumik gatyába rázásával Hamilton és Charles Leclerc végezte a legjobb munkát. A ferraris volt az egyetlen az élmezőnyben, aki a nyitó körében jegyezte a legjobb eredményét, és a mercedeses az, akinél a legkisebb volt a különbség az első két köre között. A többiek nagyobbat javítottak a második kísérletkor, ez arra utal, hogy nem tudták kapásból megfelelő állapotba hozni a gumikat.
A Magyar Nagydíjon komoly hatása volt a végeredményre, hogy a Ferrarik távcsővel sem látták Hamiltont és Verstappent, és most is könnyen hasonló helyzet alakulhat ki.
Előzetesen sejteni lehetett, hogy nem ők diktálják majd a tempót a kanyargós, motorerőt nem különösebben díjazó utcai pályán, és ez beigazolódott: Leclerc 3 körös átlaga 46.1, Sebastian Vettelé 46.6 közeli volt, vagyis Hamiltontól igen távol voltak, talán Verstappen Red Bulljának elkapására lesz esélyük. Hangsúlyozzuk, a pénteki szimulációk alapján. Vettel a balansz hiányára panaszkodott. "Kicsit az első tengellyel szenvedtem, majd a hosszú etapokon minden egy kicsit túlmelegedett és kissé sokat csúszkáltam" – mondta.
Az üldözőbolyban a körátlagok alapján a Renault áll az élen, e szerint nem csupán nagy tempónál fejlődtek az elmúlt időszakban. Őket a Toro Rosso követi, majd egy nagyobb szakadék után jön csak a kisebb gödörbe kerülő McLaren.