Members of the media wait outside the pit of Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas before the start of the second practice session for the Formula One Singapore Grand Prix at the Marina Bay Street Circuit in Singapore on September 20, 2019. (Photo by Mladen ANTONOV / AFP)
Vágólapra másolva!
A Mercedes versenyzője jól érezte magát az autóban, mielőtt összetörte azt az első szabadedzésen, utána viszont nem tudott magyarázattal szolgálni a Hamiltonhoz viszonyított hátránya kapcsán.
Lewis Hamilton révén a Mercedes diktálta a tempót a Szingapúri Nagydíj fontosabb, második szabadedzésén, viszont a világbajnoki címvédő istállónak több problémával is meg kellett küzdenie a városállamban zajló versenyhétvége első napján. A Mercedest már koraesti első szabadedzésen is több nehézség is hátráltatta.
Hamilton autója kishíján megsérült, amikor koccant Carlos Sainz McLarenjével, majd Valtteri Bottas riogatta a mérnököket rendszeres csúszkálásával és a hátsó gumik túlmelegítésével. A finn pilóta végül a falhoz is csapta a Mercedest, arra gyanakodott, hogy a gumihőmérséklet is szerepet játszott ebben, de nem vitatta, hogy az ő hibája volt a csattanás.
„Már eleve zűrös köre volt, nehéz is megtalálni a középutat az igyekezet és a lazaság között – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. – A gumihőmérsékletnek semmi köze nem volt a balesethez, csak nagyon csúszkált. Nagyon örültünk volna, ha van egy második autónk is, ami adatokat gyűjt, de ez van. Majd megoldjuk.”
Bottas elmondta, a balesetig jól érezte magát az autóban, utána viszont nem tudja, hogy miért került körönként 1 másodperces hátrányba csapattársához képest.
„Nem igazán értem, hogy a második szabadedzésen mi volt, mert minden egyes etap során gyenge volt a tempóm, bármilyen gumikeveréket is használtam. Nem vagyok biztos abban, hogy minden rendben volt az autóval – mondta. – Meg kell néznünk. Úgy éreztem, hogy nem tudok gyorsabban menni, mégis 1 másodperces hátrányba kerültem.”
Galéria: Galéria a Szingapúri Nagydíj pénteki napjáról
1/76
SINGAPORE, SINGAPORE - SEPTEMBER 20: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during practice for the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 20, 2019 in Singapore. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
A finn pilóta elsősorban a kormányműre panaszkodott, és nyomatékosította, hogy kételkedik autója tökéletességében, de azt is hozzátette, hogy szerinte „Lewis ma mindenképpen jó formában volt.” A brit pilóta megerősítette ezt, elárulta, „ma sokkal jobban éreztem magam az autóban, mint az elmúlt időszakban bármikor.”
Sikerült működésre bírnom a gumikat, és amikor az ember elkapja a fonalat, itt gyönyörű köröket lehet futni. Nagyon élveztem.”
A tavalyi verseny győztese úgy véli, akadt még tér a javulásra, elsősorban a féktávok és a kanyarbemenetek terén, így további gyorsulásra számít az 1:38.773-as kezdés után. Noha ő elégedett volt az autójával, az FIA-nak akadt kifogása, mert a Mercedesbe túlságosan lehűtött üzemanyagot akartak betölteni.
Egy órával a tréning előtt 32 Celsius fokos hőmérsékletet mért a szövetség hivatalos időjárás-jelentője, a benzin viszont csak 20,3 fokos volt, miközben a szabályok csupán 11 fokos eltérést engednek meg. A csapat beállítási hibával indokolta a történteket, így az Alfa Romeo ausztriai esetéhez hasonlóan 5.000 eurós büntetéssel megúszták az esetet.