Nagy bejelentéssel vezették fel a hétvégén zajló F1-es Olasz Nagydíjat: Milánóban nyilvánosságra hozták, hogy legalább 2024-ig visszatér Monzába a mezőny, azaz a következő 5 szezon során biztosan a versenynaptár része marad a világbajnokság történetének egyik leghíresebb helyszíne. Monza korábban anyagi problémákkal küzdött, de végül sikerült megoldást találni az F1 jogtulajdonosával.
Az Olasz Nagydíj 1950 óta minden évben a világbajnokság része volt, 1980 kivételével az összes olasz futamot Monzában rendezték, egyszer Imola fogadta a mezőnyt 1980-ban (majd később San Marinói Nagydíj néven is további futamokat tartottak ott). Monza az összes többi pályánál több alkalommal, 68-szor rendezett nagydíjat, és 12 alkalommal a világbajnoki cím sorsa is a vadasparkban dőlt el.
Legutóbb 1979-ben került sor erre, akkor Jody Scheckter ünnepelhetett itt, pont a Ferrari versenyzőjeként. A dél-afrikai pilóta a hétvégén meg is idézi a jeles alkalmat, amikor ismét pályára lép majd a Ferrari 312 T4-gyel, amivel 1979. szeptember 9-én megnyerte az Olasz Nagydíjat, ami több F1-es rekordról is ismert.
Az Autodromo di Monza a Sebesség Templomaként is ismert, 2003-ban Michael Schumacher itt nyerte meg minden idők legnagyobb átlagsebességű versenyét 247,585 km/h-s tempóval,
Kimi Räikkönen pedig 263,587 km/h átlagsebességgel a leggyorsabb időmérős kör rekordját tartja a tavalyi évből. Ez az idén a változékony időjárás miatt várhatóan nem dől meg, de így is látványos küzdelemre van kilátás.
Az F1 mellett Monza egy másik neves sorozatot, a német túraautó-bajnokság (DTM) mezőnyét is fogadhatja 2020-ban, jelentette be Gerhard Berger, a sorozat promótere, az ITR elnöke. A prototípus-bajnokság is várhatóan itt futja majd az egész szezon során a legnagyobb tempókat, a csúcssebesség 295 km/h fölé várható, és arra számítanak, hogy itt lesz a legnagyobb a padlógázas szakaszok aránya is.
„Ez az első alkalom, hogy a DTM Monzában fog versenyezni, és büszkék vagyunk arra, hogy fogadhatjuk a sorozatot. Ezeket a versenyeket egy fontos szervezet jegyzi, ez lehetővé teszi a számunkra, hogy továbbfejlesszük a pályánkban lévő lehetőségeket. Nem csak a motorsportokat kedvelő közönségnek kívánunk rendezvényt szervezni, hanem példátlan élményt akarunk nyújtani a rajongóknak” – nyilatkozta Pietro Benvenuti, a monzai pálya igazgatója.