Nem példátlan, de semmiképpen sem megszokott, hogy az időjárás olyan mértékben felborítja az F1-es nagydíjak programját, hogy egy egész edzésnapot törölni kell. Japánban most ez történik a Hagibisz tájfun miatt, amit helyi idő szerint szombatra vártak a térségben, ezért az F1-es csapatok rohamtempóban elpakolták és leszerelték, amit csak lehetett.
Erről az F+1 blog helyszínen tartózkodó tudósítója is beszámolt, és több istálló is elárult részleteket az óvintézkedésekkel kapcsolatban. A mezőny egy része teljesen lebontotta a bokszfalra felépített irányítóközpontját, a Mercedes úgy döntött, csak letakarják, és raklapokkal megerősítik a szerkezetet a viharos szél ellen.
A garázs előtti és mögötti paravánokat viszont leszerelték, természetesen mindkét oldalon lehúzták a garázsajtót, és semmit sem hagynak a padlón, minden bakokra kerül, hogy elkerüljék a befolyó víz okozta károkat. Erről egyébként Andy Stevenson, a Racing Point sportigazgatója az Autosportnak azt mondta, rutineljárás, de most mindent megtesznek a biztonság érdekében.
A Mercedesnél kipakolták a csapatot kiszolgáló épületet is, a bútorokat és az értékesebb berendezéseket átvitték az irodákba, felkészültek az áramszünetekre is.
A Racing Pointnál a biztonság kedvéért mindent áramtalanítottak, ezt az is indokolja, hogy az egész pályán szünetelni fog az áramszolgáltatás, ezért az FIA biztonsági kamerái sem működnek majd. A szövetség ezért leplombálja a garázsokat, hogy a csapatoknak eszébe sem jusson felrúgni a helyi idő szerint szombaton 00:30-tól vasárnap 05:00-ig tartó kötelező pihenőt.
Utóbbi időpont azért is fontos, mert a Pirelli előírása szerint öt órán keresztül lehet melegíteni az abroncsokat a paplanokkal, az időmérőt pedig helyi idő szerint vasárnap 10 órára tervezik. Stevenson megjegyezte, hogy ötórányi melegítés „nem teljesen szükséges”, de így szoktak dolgozni. Érdekesség, hogy az autókhoz csak vasárnap 7-től nyúlhatnak, előtte az infrastruktúrát kell újraépíteniük.
Stevenson elárulta, a műszak tagjai általában többágyas szobákban laknak a versenyhétvégéken, Japánban viszont mindenkinek külön szoba jut, így nehezebb mindenkiről tudni, hogy jól van, főleg, ha nem működnek a kommunikációs eszközök sem. Néhány óránként csoportosan találkozni fognak, egyébként azt kérik a szerelőktől, hogy maradjanak biztonságban, a szállodán belül.
Remélhetőleg túljutunk a szombaton, és senki sem sérül meg, nemcsak a csapatban, hanem Japánban sem, aztán vasárnap minden visszaáll a normális kerékvágásba!”
A pilóták tervei között elég nagy a szórás; a fiatalabbak előre bekészítették maguknak a Playstationt, így körmérkőzésekre készül Max Verstappen, Pierre Gasly, Carlos Sainz és talán Lando Norris, valamint Alex Albon részvételével. Romain Grosjean gyorsan vásárolt magának egy hatkerekű Tyrrell makettet, amit a kék festék hiányában is össze akar építeni, mielőtt ő is az Xbox-hoz nyúl majd.
A Racing Point pilótái azt mondták, a Netflixen keresnek majd maguknak valamit, Antonio Giovinazzi pedig a jetlaget próbálja majd kialudni. Lewis Hamilton nem volt biztos a terveiben, felmerült benne, hogy gyorsan elutazik Tokióba (bár a sinkanzent is lezárták), de említette, hogy Japánban szombatonként bowlingozni hívja a csapatot, de nem tudta, hogy ezúttal erre lesz-e lehetőség.
A bowlingot Albon is kinézte magának, míg Valtteri Bottas azt mondta, ő inkább a mérnökeivel dolgozna, hogy vasárnap minél jobb formában vezethessen.
Sebastian Vettel sem számított arra, hogy kültéri programot csinálhat, Daniel Ricciardo pedig inkább egy jól ismert közösségi teret keresne. „Nem tudom, majd keresünk egy bárt vagy ilyesmi, gondolom. Mi mást lehetne csinálni? Azt hallottam, hogy még a wifit is lekapcsolják. Mi, az Y generáció tagjai küszködni fogunk” – viccelt.