Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of Russia,
Start, #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #16 Charles Leclerc (MCO, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Motorsport), #55 Carlos Sainz jr. (ESP, McLaren F1 Team), 29.09.2019 | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Jean Todt, az FIA elnöke a jövő évi, rekordhosszú F1-es szezon láttán sem gondolja, hogy korlátozni kellene az adott évben megrendezhető futamok számát.
Jövőre minden eddiginél hosszabb lesz az F1-es szezon, és a 22 futam láttán a csapatok már arról beszélnek, hogy a mezőny eljutott a teljesítőképesség határára. A 2020-ban belépő plusz versenyt várhatóan a tesztelés megrövidítésével kompenzálják, de hosszabb távon a személyzet kibővítése lehet csak megoldás, ami óhatatlanul is költségekkel jár.
Jean Todt, az FIA elnöke is emlékeztetett arra, hogy jövőre rekordhosszú lesz az F1-es versenynaptár, ez azonban a szövetséget nem zavarja. „Egyeztettünk a kereskedelmi jogok tulajdonosával, de végül is, ők tesznek javaslatot a versenynaptárra – mondta a francia sportdiplomata. – A helyszínek száma terén úgy gondoljuk, hogy ez megfelelő szám.”
Noha az F1-ben a 2021-es szezontól számos korlátozást bevezetnének, egyebek mellett az elkölthető összeget is maximalizálnák a csapatok számára, Todt szerint a futamok száma terén ez nem várható. „Számomra nem az a kérdés, hogy maximum hány verseny lehet, nem a helyszínek száma a lényeg, hanem a helyszínek minősége.”
Jövőre két új állomás csatlakozik, Vietnám és Hollandia, valamint megmenekült a Spanyol Nagydíj is, mindhárom pálya világszínvonalúnak ígérkezik.
Miközben Todt nem foglalkozik érdemben a kérdéssel, a pilótákat kezdi aggasztani a helyzet. Fernando Alonso nemrég elmondta, a hosszú szezon is eltántorítja őt attól, hogy vissza akarjon térni az F1-be, míg a mezőny aktív tagjai közül többen is a szerelők miatt aggódnak, akik rengeteget dolgoznak egy versenyhétvége során.
„A legnagyobb probléma talán a szerelők esete – mondta Kevin Magnussen, a Haas pilótája. – Ezek a srácok már most is nagyon keményen dolgoznak, úgyhogy ez a csapatban sokaknak elég megterhelő lesz” – tette hozzá a dán pilóta. Ellenfele, Valtteri Bottas közben úgy véli, egyelőre „nincs nagy baj”, mert csak egy futammal bővül a menetrend.
„Ahogy Kevin is mondta, a csapatban nagyon sokan igen keményen dolgoznak, és a versenyek között is sok a teendőjük – vélte. – Valahol határt kell majd szabni, de nem tudom pontosan, hogy hány verseny jöhet. Még egy szerintem belefér, de majd meglátjuk. Egyelőre minden oké” – nyilatkozta a Mercedes versenyzője.