Minden korábbinál kevesebb idő lesz tesztelni a 2020-as szezon során a Forma-1-ben, miután mindössze hat tesztnapot rendeznek a rekordhosszú, 22 futamos idény előtt, a szezonközi tesztnapokat pedig teljesen eltörölték. Ez azt jelenti, hogy jövőre nettóban még kevesebb időt töltenek majd az autók a pályán, a háttérstáb terhelése viszont érdemben nem csökken.
A Forma-1 mezőnye vegyes érzelmekkel fogadta, hogy a vietnámi és a hollandiai futam belépése után megtartják jövőre a Spanyol Nagydíjat is, így minden korábbinál több futamot rendeznek majd egy naptári év során, ráadásul az olimpia miatt hét alkalommal duplázni is fognak majd a csapatok, vagyis egymás utáni hétvégéken is pályára lépnek.
A Magyar Nagydíj idején rögtön felmerült, hogy a tesztelések további visszaszorításával lehetne kezelni a helyzetet, Andrew Green, a Racing Point technikai igazgatója nem is kifogásolta ezt az alternatívát, szerinte még így is túl sokat tesztel a mezőny a szezon előtt. A lépést elősegíti, hogy jövőre nem lesz komolyabb technikai szabályváltozás az F1-ben.
Az előző évekhez hasonlóan a mezőny Barcelonában fog tesztelni az előszezon során,
ez jól ismert terep a csapatok számára, viszont problémát okoz nekik, hogy általában sokkal hidegebb van a szezon során rendezett futamok hőmérsékleteivel összehasonlítva, így az eredmények és a tapasztalatok gyakran nem bizonyulnak reprezentatívnak, sőt, extrém esetben a hóesés vagy a szakadó eső is hátráltatja a munkát.
A 2020-as F1-es szezon március 15-én rajtol Melbourne-ben, az Ausztrál Nagydíjjal, a Magyar Nagydíjat augusztus 2-án rendezik a Hungaroringen, a kockás zászlót utoljára november 29-én lengetik meg Abu-Dzabiban. A Pirelli várhatóan jövőre is tart gumitesztet a szezonzáró után, erről azonban egyelőre nem közöltek részleteket.
A szezonközi tesztnapok elhagyása miatt a csapatok várhatóan nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a pénteki edzésnapokra, ahol a hétvégi felkészülés mellett új alkatrészeket is ki kell majd próbálniuk.