MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 27: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 makes a pit stop for new tyres during the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 27, 2019 in Mexico City, Mexico. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Megelőzte az előle rajtoló csapattársát, mégsem győzött Sebastian Vettel a Mexikói Nagydíjon. Az első métereken még visszaverte a győztes Lewis Hamilton támadását, megelőzni azonban nem tudta.
Nem tudta győzelemre váltani a Ferrari az első soros rajtpozíciókat, miután az élről kezdő Charles Leclerc számára nem vált be a kétkiállásos taktika, az egykiállásos változatot követő Sebastian Vettel pedig alulmaradt a későbbi győztes Lewis Hamiltonnal szemben, miután a Mercedes a Ferrari elé vágott a kerékcsere során.
Erre reagálva a Ferrari eltolta Vettel kiállását, hogy a második etapra frissebb abroncsai legyenek, de ennek ellenére a német pilóta még támadást sem tudott indítani a brit versenyző mögött, sőt, inkább hátrafelé kellett figyelnie a szintén felzárkózó Valtteri Bottas miatt. Egy ponton úgy tűnt, Leclerc elkaphatja a másik Mercedest, de ez végül nem sikerült neki.
„Meglepő módon a kemény keverékű gumik nagyon jól működtek – nyilatkozta Vettel a díjátadás előtt. – Igen feszült verseny volt, nem pihenhettem. Valtteri némi nyomást helyezett rám az utolsó etap során, mielőtt Lewisra összpontosíthattam. Ő csak kocsikázott a második etapja nagy részében egészen addig, amíg a mezőny utolérte, aztán gondolom, maradt elég gumija.”
Boldog vagyok, mert jól sikerült a verseny, de itt-ott a stratégiánk lehetett volna egy kicsit precízebb.”
Leclerc ugyan a verseny leggyorsabb körét teljesítette, a kétkiállásos taktika miatt a futam derekától nem igazán küzdhetett a győzelemért. A Ferrari stratégái elsősorban Alex Albonra figyeltek, amikor kihívták őt a bokszba, a Red Bull fenyegetését sikeresen ki is védték, de ezzel tálcán kínálták a dobogós pozíciókat a csak egyszer kiálló Mercedeseknek.
„Nem csak ez az egyetlen válasz – felelte Leclerc, amikor a Sky Sports műsorában arról kérdezték, hogy a boksztaktika miatt maradt-e le a győzelemről. – A középső etap nem volt kifejezetten jó, nem éreztem jól magam a közepes keverékű gumikon. Nem tudom miért, az első közepes sokkal jobbnak tűnt. Ezt ki kell elemeznünk.”
Miután korán elvégeztük az első cserét, hogy megvédjük a helyünket Albonnal szemben, már tudtuk, hogy kétkiállásos verseny lesz, és nehéz dolgunk volt, mert a többiek csak egyszer álltak meg.”
A monacói pilóta hozzátette, azért sem akartak beállni Albon mögé, mert tartottak a túlmelegedéstől, és arra is számítottak, hogy a többiek is kétszer cserélnek majd kereket, ez azonban nem így történt, így Leclerc az eddigi hét pole pozíciójából továbbra is csak kettőt tudott győzelemre váltani az idei szezon során.
Galéria: Lewis Hamilton idei tizedik győzelme képekben
1/125
Renault's Australian Daniel Ricciardo (L) speaks with former F1 driver Emmerson Fittipaldi (R) at the paddock of the F1 Mexico Grand Prix at the Hermanos Rodriguez circuit in Mexico City on October 27, 2019. (Photo by ALFREDO ESTRELLA / AFP)
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint Leclerc jóval közelebb lehetett volna a tűzhöz a futam végén, ha a második etapja jobban sikerül, valamint nem veszít időt a második kerékcserénél. A svájci szakember elismerte, hogy a Mercedes jobban taktikázott náluk, ugyanakkor kiemelte, hogy a címvédőnek nem volt veszítenivalója, ami a kezére játszott.
Szerintem akkor helyesen cselekedtünk a taktikával, utólag nézve azonban abban hibáztunk, hogy nem gondoltuk megvalósíthatónak az annyira korai egykiállásos stratégiát
– nyilatkozta a Sky Sportsnak Hamilton korai kerékcseréjére utalva. – Ez egy olyan hazárdírozás, amit a hátul haladó megengedhet magának, elöl autózva azonban nem vállalja be az ember. A Mercedes helyesen döntött, nekünk nehéz volt kivédeni ezt, majd az elöl haladó mögött autózva túlmelegedtek a gumik, ami még nehezebbé tette a helyzetet."