Vágólapra másolva!
Megelőzte az előle rajtoló csapattársát, mégsem győzött Sebastian Vettel a Mexikói Nagydíjon. Az első métereken még visszaverte a győztes Lewis Hamilton támadását, megelőzni azonban nem tudta.

Nem tudta győzelemre váltani a Ferrari az első soros rajtpozíciókat, miután az élről kezdő Charles Leclerc számára nem vált be a kétkiállásos taktika, az egykiállásos változatot követő Sebastian Vettel pedig alulmaradt a későbbi győztes Lewis Hamiltonnal szemben, miután a Mercedes a Ferrari elé vágott a kerékcsere során.

Erre reagálva a Ferrari eltolta Vettel kiállását, hogy a második etapra frissebb abroncsai legyenek, de ennek ellenére a német pilóta még támadást sem tudott indítani a brit versenyző mögött, sőt, inkább hátrafelé kellett figyelnie a szintén felzárkózó Valtteri Bottas miatt. Egy ponton úgy tűnt, Leclerc elkaphatja a másik Mercedest, de ez végül nem sikerült neki.

Vettel túl későn cserélt kereket, Leclerc-nél elrontották a második bokszkiállást Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

„Meglepő módon a kemény keverékű gumik nagyon jól működtek – nyilatkozta Vettel a díjátadás előtt. – Igen feszült verseny volt, nem pihenhettem. Valtteri némi nyomást helyezett rám az utolsó etap során, mielőtt Lewisra összpontosíthattam. Ő csak kocsikázott a második etapja nagy részében egészen addig, amíg a mezőny utolérte, aztán gondolom, maradt elég gumija.”

Leclerc ugyan a verseny leggyorsabb körét teljesítette, a kétkiállásos taktika miatt a futam derekától nem igazán küzdhetett a győzelemért. A Ferrari stratégái elsősorban Alex Albonra figyeltek, amikor kihívták őt a bokszba, a Red Bull fenyegetését sikeresen ki is védték, de ezzel tálcán kínálták a dobogós pozíciókat a csak egyszer kiálló Mercedeseknek.

Leclerc vezette a versenyt, de végül a dobogóra sem állhatott fel Forrás: AFP/Pedro Pardo

„Nem csak ez az egyetlen válasz – felelte Leclerc, amikor a Sky Sports műsorában arról kérdezték, hogy a boksztaktika miatt maradt-e le a győzelemről. – A középső etap nem volt kifejezetten jó, nem éreztem jól magam a közepes keverékű gumikon. Nem tudom miért, az első közepes sokkal jobbnak tűnt. Ezt ki kell elemeznünk.”

A monacói pilóta hozzátette, azért sem akartak beállni Albon mögé, mert tartottak a túlmelegedéstől, és arra is számítottak, hogy a többiek is kétszer cserélnek majd kereket, ez azonban nem így történt, így Leclerc az eddigi hét pole pozíciójából továbbra is csak kettőt tudott győzelemre váltani az idei szezon során.

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault, Emerson Fittipaldi
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, DJ Tiesto, Tijs Michiel Verwest
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, DJ Tiesto, Tijs Michiel Verwest
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Christian Horner, Jos Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Alex Albon, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Pierre Gasly, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj, pályabírók
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, DJ Tiesto, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, rajt, Vettel, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, rajt, Vettel, Leclerc, Ferrari, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Gasly, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Leclerc, Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Pérez, Racing Point
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari, Valtteri Bottas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Norris, McLaren, Bottas, Mercrdes, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, stadion
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Albon, Red Bull, Sainz, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Darth Vader
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Gasly, Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Leclerc, Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Verstappen, Red Bull, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Robert Kubica, Williams
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Charles Leclercl, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, légiparádé
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari, Valtteri Bottas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Valtteri Bottas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Verstappen, Red Bull, defekt
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, defekt
Forma-1, Mexikói Nagydíj, rajt, Albon, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Danyiil Kvjat, Toro Rosso, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Juan Pablo Montoya
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Toto Wolff
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Valtteri Bottas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari, Valtteri Bottas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, 2019 Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Valtteri Bottas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Valtteri Bottas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, defekt
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Robert Kubica, George Russell, Williams
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Toto Wolff
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Valtteri Bottas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Toto Wolff
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Robert Kubica, George Russell, Williams
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Ferrari, Vettel

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint Leclerc jóval közelebb lehetett volna a tűzhöz a futam végén, ha a második etapja jobban sikerül, valamint nem veszít időt a második kerékcserénél. A svájci szakember elismerte, hogy a Mercedes jobban taktikázott náluk, ugyanakkor kiemelte, hogy a címvédőnek nem volt veszítenivalója, ami a kezére játszott.

– nyilatkozta a Sky Sportsnak Hamilton korai kerékcseréjére utalva. – Ez egy olyan hazárdírozás, amit a hátul haladó megengedhet magának, elöl autózva azonban nem vállalja be az ember. A Mercedes helyesen döntött, nekünk nehéz volt kivédeni ezt, majd az elöl haladó mögött autózva túlmelegedtek a gumik, ami még nehezebbé tette a helyzetet."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!