AUSTIN, TEXAS - NOVEMBER 03: Valtteri Bottas driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on November 03, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta, a Mercedes információi alapján adták be az FIA-nak azt a kérelmet, ami tulajdonképpen a Ferrari-motor szabályosságát kérdőjelezte meg. A Honda technikai igazgatója továbbra sincs meggyőződve arról, hogy legális az olaszok erőforrása.
Múlt héten az FIA technikai állásfoglalást adott ki az üzemanyag-átfolyás mérésével, illetve annak esetleges kijátszásával kapcsolatban. A direktíva a Red Bull kérésére született meg, miután a brit istállónál kételkednek a Ferrari motorjának szabályosságában. Az USA Nagydíjon az olasz istálló látványosan visszaesett, és ennek sokak szerint köze lehet riválisuk akciójához.
Időközben az is kiderült, hogy a Red Bull nem csak saját adatai alapján nyújtotta be a kérelmet, sőt, az értesülések jelentős része riválisuktól származott. A hírt maga Helmut Marko, a csapat tanácsadója osztotta meg. „Ezt a területet a Mercedes vizsgálta, de mi mertük benyújtani a kérelmet az FIA felé” – nyilatkozta az F1-Insider.com-nak.
Azt továbbra sem lehet tudni, mi áll a Ferrari visszaesésének hátterében, mindenesetre tény, hogy az olasz istálló autói az USA Nagydíj időmérő edzésén csupán a 8. és a 9. legmagasabb végsebességet produkálták, a futamon pedig ennél is rosszabbul teljesítettek.
Mindezt egy héttel azután, hogy a Mexikói Nagydíj kvalifikációján majdnem 5 km/h-val jártak az egész mezőny előtt.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke ennek kapcsán elmondta, a gyenge teljesítmény oka nem a motorban, hanem a kisebb leszorítóerőben és a nagyobb légellenállásban keresendő. Tanabe Tojoharut, a Honda technikai igazgatóját azonban nem győzte meg a magyarázat, és továbbra sem biztos benne, hogy a Ferrari mitől esett vissza.
Mindenképpen szükségünk lesz a brazíliai és az abu-dzabi adatokra, hogy ezt megfejtsük
– szögezte le. – Nem választhatjuk szét a légellenállást a motor teljesítményétől. A Ferrari sebességbeli fölénye csökkent az elmúlt versenyekhez képest, de nem tudjuk, hogy ez a motornak vagy a karosszériának köszönhető-e.
Tanabe nyilatkozata felfogható egyfajta figyelmeztetésnek is, ugyanis amennyiben az utolsó két hétvégére visszaáll a Ferrari sebességbeli fölénye, az FIA vélhetően komolyabban fogja őket vizsgálni. Ha azonban az USA Nagydíjon látott formájuk állandósul, közel sem lesznek annyira versenyképesek, mint a nyári szünet óta eltelt futamokon.