Átszervezi az aerodinamikai részleget a Renault, jelentette be közleményben a csapat. A francia autógyártó istállója a 2016-os visszatérése óta az eredmények terén nem sokat lépett előre, tavaly a konstruktőri világbajnokság 4. helyén zártak, az idén valószínűleg a legjobb esetben is csak az 5. pozíciót érik el a rangsorban.
Noha a mezőnyben többen is bírálják a Renault-motor teljesítményét, ügyfelük, a McLaren szerint az már nincs jelentősen lemaradva az ellenfelek erőforrásaihoz képest, így a karosszéria terén kell keresni a lemaradás okát. Ennek részeként a Renault közös megegyezéssel befejezte a munkát az aerodinamikai részleg eddigi vezetőjével, Peter Machinnal.
Utódja Dirk de Beer lesz, aki legutóbb a Williamsnél dolgozott, 2018 májusában távozott Grove-ból, de korábban a Renault jogelődjénél is dolgozott Enstone-ban, valamint megfordult a Ferrarinál is. Átmenetileg Vince Todd lesz de Beer helyettese, James Rodgers pedig aerodinamikai főmérnök lesz, miután eddig a jövőbeli projektekkel foglalkozott.
„A 2019-es szezon során akadtak erősségeink, de felismertük, hogy vannak területek, ahol erősítés szükséges. A létesítményeink modernizációja és az aerodinamikai részlegünk gyors kibővítése után megerősítjük a menedzsmentet is, így e kulcsfontosságú munkacsoport learathatja a befektetések babérjait” – nyilatkozta Cyril Abiteboul csapatfőnök.
„Ez különösen azért időszerű, mert fontos év következik a középtávú tervünkben, mivel megerősítették a 2021-es aerodinamikai szabályokat.”
Üdvözölte a visszatérő munkatársat Marcin Budkowski, a Renault technikai igazgatója is. Úgy vélte, a változások a következő fontos lépést jelentik az enstone-i folyamatok átalakítása terén, és „meggyőződésem, hogy ezek lehetővé teszik, hogy újrakezdjük a felzárkózást az élmezőny felé.”
A bejelentés másnapján a Renault azt is megerősítette, hogy az eredeti közleményben csak 2020-tól csatlakozó munkatársként emlegetett szakember Pat Fry lesz, aki az előző tél során átmenetileg korábbi sikerei helyszínén, a McLarennél dolgozott, de James Key érkezése után ismét távozott Wokingból.
Fry korábban 2014-ig a Ferrarinál is dolgozott, majd a később csődbe ment Manort is erősítette.
„Örülök, hogy ismét Pattel dolgozhatok együtt. Az érkezése újabb fontos lépés, miközben építjük és fejlesztjük csapatunk szervezetét. Pat tapasztalata, tehetsége és elszántsága további erősítés lesz a felzárkózás során – nyilatkozta Marcin Budkowski.