SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 15: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 on track during practice for the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 15, 2019 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Brazil Nagydíj versenyszimulációján, de a Ferrari erősebb vetélytársnak ígérkezik a futamra, mint a közelmúltban. Esélylatolgatás.
Pénteken borús égbolt fogadta a mezőnyt Brazíliában, de az eső és a vizes körülmények csak az első edzésen korlátozták a felkészülést, a második tréning a megszokott mederben lezajlott és a csapatok elvégezhették a kiírt progamjukat.
A képzeletbeli időmérőt a Ferrari nyerte kis előnnyel, Sebastian Vettel a 3. Max Verstappen Red Bulljára 134 ezredet, a 4. Valtteri Bottas Mercedesére 146-ot vert, ahogy a rövid interlagosi pályán várni, remélni lehetett (a szoros végeredményt). A hosszú etapokon a pilóták alaposan megnyúzták a lágy gumit, Kevin Magnussen 18 körig jutott velük úgy, hogy néhány kivételtől eltekintve végig 1:14-es időket jegyzett, az abroncsok tehát bírják a strapát.
Galéria: A Brazil Nagydíj pénteki napja - Galéria
1/45
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 15: Carlos Sainz of Spain and McLaren F1 looks on from his garage during practice for the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 15, 2019 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Mario Isola, a Pirelli főnöke szerint ez egyértelműen az egy bokszkiállás felé billenti a mérleg nyelvét vasárnapra.
Úgy látszik, a gumik nagyon jól működnek, a hűvös idő ellenére nem szemcsésedtek
– mondta. A közepes keverék becslésük szerint fél másodperccel lassabb a lágynál, így sanszos, hogy a három élcsapat versenyzői ezt preferálják majd az időmérő középső felvonásában.
Ebből a szempontból nehezíti a hosszú etapok összevetését, hogy csak Charles Leclerc és Alexander Albon teljesítette velük az első menetet (1:13.5, illetve 1:14.1 átlaggal az első 5 körön), a többiek a lágyon tették ugyanezt.
A legjobban Lewis Hamilton sprintelt (1:13.3 átlag az első 7 értékelhető körön), Vettel nem sokkal volt lemaradva tőle, körönként csak két tizeddel.
A Ferrari nem muzsikált jól versenykörülmények között a közelmúltban, de egyelőre biztató a formájuk,
már amennyire a hátrány mértékéből ki lehet indulni. Az etap elején Vettel volt a gyorsabb, Hamilton később kerekedett fölé.
A Red Bullnál úgy saccolták, ismét megnőtt a Ferrari előnye az egyenesekben (legalább 0,7 másodpercre), és kiderült, hogy Leclercnek a korábbival megegyező specifikációjú motort fognak adni a maranellóiak, nem egy kísérletit. "Nekem nem szóltak arról, hogy felmerült a lehetősége [egy tesztmotor bevetésének]" – nyilatkozta Leclerc.
Galéria: A Brazil Nagydíj pénteki napja - Galéria
1/45
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 15: Carlos Sainz of Spain and McLaren F1 looks on from his garage during practice for the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 15, 2019 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
A Ferrarinak jó hír, hogy a kanyargós középső szektorban pariban voltak a Mercedesszel, bár nem e két istálló valamelyikéhez fűzödott az itteni legjobb szektoridő, hanem Verstappen révén a Red Bullhoz.
A hétvége további részére egyre szebb időt jósolnak, a növekvő hőmérséklet az erőviszonyok kiegyenlítését segítheti azáltal, hogy vélhetően keveseknek gyűlik majd meg a baja a gumik menedzselésével.
Ez fontos lenne például a Haasnak: egy körön meglepetésre Magnussen volt a leggyorsabb az élcsapatok nyomában, de a versenyszimuláción megint csak a Williamst tudta megelőzni. Érdekesség, hogy az időmérős rangsorban a Magnussent követő Daniel Ricciardo a hosszú etapon szintén nem villogott, a Renault csak a Haast és a Williams győzte le.