Noha akadtak melléfogásai, Charles Leclerc teljesítménye a szezon egyik meglepetése: a monacói pilóta a Ferrarinál egyelőre 7 pole pozíciót szerzett, ráadásul az időmérős- és a pontversenyben is veri a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt. Leclerc két futamot megnyert, míg Vettel eddig csak egyet. Leclerc 14 pontos előnnyel őrzi az egyéni világbajnokság 3. helyét Max Verstappen előtt.
A fiatal pilótának a tavalyi eredmények alapján az időmérős teljesítmény volt a gyenge pontja, ez az idei szezon elején is látszott, de Leclerc változtatott a hozzáállásán, és a nyáron sokkal versenyképesebb lett a szombati napok során is. Elismerte, az első 4-5 futam után gondolni sem mert arra, hogy olyan jó helyzetbe kerül, mint amiben most van.
„Nagyon sokat dolgoztam, különösen az időmérőn a szezon elején, aztán változtattam néhány dolgot és Franciaország óta minden sokkal jobban megy – összegzett. – Igencsak elégedett vagyok a szezonnal. Az eredmények terén nem voltak elvárásaim, de fejlődést akartam, és ennek nagyon örülök” – összegzett.
A Ferrarinál zajló házi versenyt torzítja, hogy Vettel két futamról is kiesett műszaki hiba miatt, míg Leclerc elsősorban balesetek miatt szórta a pontokat,
de a legtöbb mutató terén a monacói fiatal az idén elhomályosította az autójával gyakran küszködő Vettelt, aki elismerte, többször is előfordult, hogy nem tudta a lehető legtöbbet kihozni a Ferrariból. Rutinos csapattársa legyőzése vagy a pózolás az FIA díjátadó gáláján azonban nem lelkesíti Leclerc-t.
„Az biztos, hogy nem a gála a lényeg, és az sem, hogy átvegyem a vezető szerepet – árulta el. – A 3. hely nyilván őrületes lenne a Forma-1-es világbajnokságban. Tavaly a 13. helyért küzdöttem, és sohasem gondoltam volna, hogy az idén már a világbajnoki dobogóra hajthatok. A személyes sikerélmény miatt nagyszerű lenne, és hihetetlenül boldog lennék miatta.”
Leclerc dolgát kissé megnehezíti, hogy a Ferrari az előző hétvégén kénytelen volt egy régebbi specifikációjú erőforrást használni,
ami Vettel motorjánál valószínűleg kissé gyengébb, ráadásul az autója is kevésbé bizonyult versenyképesnek. Az ellenfelek egyelőre csak találgatnak, hogy a Ferrari tempója a motorokkal kapcsolatos FIA állásfoglalás vagy a megszokottnál meredekebb hátsó szárnyállás miatt esett-e vissza.