Az USA Nagydíj után a Brazil Nagydíj során is a Ferrari erőforrása lesz a figyelem középpontjában, legalábbis műszaki szempontból, mivel az FIA újabb technikai direktívát adott ki a motorok üzemeltetésével kapcsolatban.
A TD 38/19-es dokumentum formálisan is megtiltja, hogy az intercoolerből, a hűtőkörből vagy az energia-visszanyerő rendszerből éghető folyadék kerüljön az égéstérbe. Az nem ismert, hogy melyik gyártó kért állásfoglalást az ügyben, és miért, de a közelmúlt eseményei alapján nyilvánvalónak tűnik, hogy valamelyik ellenfél a Ferrari erőforrásának szabályellenes működtetésére gyanakszik.
Austinban a Ferrarik látványosan lassabbak lettek az egyenesekben, de Mattia Binotto szerint a közvélemény „rossz következtetéseket” vont le az adatokból, és a belső kamerás képeken jól látszott, hogy a korábbiaknál meredekebb szárnyállással, így nagyobb légellenállással mentek az autók az USA-ban, bár a kísérlet úgy tűnik, nem igazán vált be a Ferrarinál.
Kérdés, hogy az újabb szigorítás érinti-e majd a Ferrari teljesítményét, amit az is befolyásol, hogy az austini motorhiba után Charles Leclerc új, 3-as specifikációjú erőforrást kap, aminek mindössze 1600 kilométert kell kibírnia, így az ellenfelek elhasználódó motorjainál hosszabb ideig lehet majd magasabb teljesítményszinten járatni.
A gyártók egyelőre nem kommentálták az új technikai direktíva kiadását, de Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója az előző állásfoglalás megjelenése után azt mondta az Autosportnak, hogy vannak „szürke zónák”, amelyek révén növelhető a motor és a karosszéria teljesítménye, az üzemanyag összetételére és az olajégetésre utalt.
„Arra vágyunk, hogy sportszerű versenyben vegyünk részt az FIA Forma-1-es szabályait betartva. Hogy tiszta, fair verseny legyen, ehhez szükséges az FIA felügyelete. Talán néhány csapat vagy egyének kitalálnak valamit, amivel javítható a teljesítmény, és tisztázzuk, hogy ez rendben van-e. Ha nemet mondanak, akkor nem csináljuk” – mondta a japán szakember.
„Ha valaki csinál valami ilyesmit, de világosan nemet mondanak neki, akkor talán abbahagyja, és akkor tiszta verseny lesz – folytatta, és elismerte, az ilyen állásfoglalások korábban segítettek a Hondának is, hogy rátaláljanak a helyes fejlesztési irányvonalra. „A szabályokat nagyon részletesen fogalmazták meg, és leírtak bizonyos elemeket. Jó mindent tisztázni, de ez szinte lehetetlen.”