SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 15: Romain Grosjean of France driving the (8) Haas F1 Team VF-19 Ferrari on track during practice for the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 15, 2019 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Robert Cianflone/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Katasztrofális szezont fog lezárni az idei utolsó futamon a Haas istálló, amely tavasszal veszítette el a fonalat, amelyet később sem talált meg. A csapatfőnök elismerte, neki is van felelőssége abban, hogy nem tudták fejleszteni az idei autót, mivel jobban kellett volna hallgatnia a versenyzőkre.
Tavaly 93 ponttal a konstruktőri pontverseny ötödik helyén zártak, az idén egy futammal a szezon vége előtt mindössze 28 ponttal a kilencedikek, minden bizonnyal itt is fognak végezni, hiszen az egész eddigi szezonban nem szereztek annyi pontot, amennyivel a nyolcadik helyezett Alfa Romeo megelőzi őket. A Haasnak nem úgy alakult az idei éve, ahogy azt a tavalyi után várták, erről pedig egyértelműen a hibás konstrukciójuk tehet, Günther Steiner csapatfőnök azonban a saját felelősségét sem hallgatja el.
A Brazil Nagydíj volt a legutóbbi ékes bizonyítéka a Haas idei szenvedéseinek. A 2019-es modell egy körön jól muzsikált Interlagosban,
Romain Grosjean és Kevin Magnussen is az első tízbe kvalifikálta magát, a futamon azonban rohamos gyorsasággal estek vissza, végül a két Ferrari és Valtteri Bottas kiesésével sem szereztek pontot.
A francia pilóta szavaiból kiderül, hogy ő is a tervezőgárdát teszi felelőssé az idei küszködésért. „Nehéz szezon volt ez a csapatnak, de nem mehetünk el szó nélkül a kemény munka mellett, amit mindenki végzett, valamint a jó teljesítmény mellett, amit a versenycsapat nyújtott.
Mindig a legjobb tudásunk szerint működtetjük az autót, szamárból azonban nem lehet versenylovat csinálni. Mi megpróbáltuk."
A Haas küszködése a májusi Spanyol Nagydíj után kezdődött, amikor az új fejlesztések nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Az egyik autóval hamarosan visszatértek a szezon eleji specifikációhoz, majd mindig azt hasonlították össze az aktuálisan legújabb változattal, egy idő után pedig belátták, hogy menthetetlen a szezon.
Günther Steiner utólag úgy látja, nem szabadott volna annyira kötnie az ebet a karóhoz az új fejlesztésekkel.
Ha egy dolgot másképp csinálhatnék, az az lenne, amit a barcelonai fejlesztési csomag után tettem. Kicsit jobban hallgatnék a versenyzőkre, és kicsi önkritikusabb is lennék.
Egyértelműen kemény volt a negyedik szezonunk, az ember tanul, összességében pedig így is elég erősek vagyunk. Meg kell tanulnunk a leckét, hogy jobbak legyünk. A következő év új történet lesz, és remélhetőleg visszatérünk oda, ahol 2018-ban voltunk."
Steiner azért pozitívumot is talál az idei évben, nevezetesen azt, hogy már korán elkezdtek foglalkozni a jövő évi autóval. „A nyári szünet alatt reagáltunk és elkezdtünk dolgozni a 2020-as autón, hogy megpróbáljuk elkerülni a hibákat, amiket az idén elkövettünk. Nem szeretnénk megismételni őket. Továbblépünk, kielemezzük a helyzetet és keményen dolgozunk a 2020-as autón."