Az FIA Motorsport Világtanácsa legutóbbi ülésén úgy határozott, hogy több bajnokságban is megváltoztatja az F1-es jogosítványt, az ún. szuperlicencet érintő pontozást. A Forma-3 és a Toyota Racing Series értéke nőtt, a Formula Renault Európa-kupáé csökkent. Emellett több feltételt is töröltek vagy módosítottak.
Az F1-es szuperlicenc kiváltásának egyik feltétele, hogy a versenyzők jól teljesítsenek az alsóbb kategóriákban. A pilóták különböző sorozatokban elért eredményeikre kapnak pontokat, és ezek összeadódnak. Ahhoz, hogy egy versenyző neve egyáltalán felmerüljön az F1-es csapatoknál, három év alatt legalább 40 egységet kell gyűjtenie.
Ezt a legegyszerűbben Forma-2-es összetettbeli dobogóval vagy IndyCar bajnoki címmel lehet elérni, hiszen ezek önmagukban 40 pontot érnek. 2020-tól három sorozatban is változik a pontrendszer. Az egyik érintett széria a GP3 helyére lépő Forma-3, ahol a legjobb tíz versenyző kaphat pontot. Az első három helyezett továbbra is 30, 25, illetve 20 egységet szerez, de a 4. pozíciótól kezdve a pontszám növekszik az idei szezonhoz képest.
A Formula Renault Európa-kupa ellentétes utat járt be, hiszen a bajnoki címért már csak 15 pontot lehet kapni a korábbi 18 helyett.
A többi helyezés értéke is csökkent, ráadásul az első kilenc helyett már csak a legjobb nyolc szerezhet pontot. Ezzel a sorozat – amelynek brit megfelelőjét Kimi Räikkönen is megnyerte – a szuperlicenc szempontjából a jövőre már szintén szuperlicenc-pontokat érő női bajnokság, a W Series és a legtöbb regionális F3-as széria mellé került.
A harmadik érintett bajnokság a Toyota Racing Series, ahol továbbra is az első öt pozíció ér pontot, de többet, mint korábban. A bajnok például 7 helyett 10 egységet kap. A Forma-1 előszobájának számító Forma-2-ben változatlan pontmennyiséget lehet szerezni.
Az ülésen eltörölték a szabályt, miszerint egy sorozat minden állomásán legalább 12 főnek kell részt vennie ahhoz, hogy a pilóták megkapják a pontokat. Idén többek között a Regionális Formula Európa-bajnokság bukott el ezen a feltételen, aminek következtében a 2. helyen végző Enzo Fittipaldi nem kaphatta meg a 20 pontját.
Az idei évig érvényben volt, hogy ha a teljes idényben nincs legalább 16 induló, akkor a versenyzők csak a pontok 75 százalékát kapják meg. A Motorsport Világtanács ezt is eltörölte, azonban új szabályt vezetett be helyette.
Ha egy versenyhétvége első futamán a minimális 16-nál kevesebben vesznek részt, a szezon végén azzal arányosan csökken a pontszám. Tehát például 15 induló esetén a 90, 14-nél pedig a 80 százalékát lehet megszerezni az eredetileg kapható pontoknak.
Amennyiben egy szezon során többször is a küszöb alá kerül a hétvége első futamán résztvevők száma, akkor a legkevesebbet kell figyelembe venni.
Korábban az is eldőlt, hogy a jövő évtől minden F1-es szabadedzésen való részvétel további 1 pontot jelent. Fontos megjegyezni, hogy ezeknek a módosításoknak csak 2021-től lesz hatásuk, hiszen a következő szezonban az elmúlt három idény történéseit kell figyelembe venni.
(Az együléses sorozatokat figyelembe véve)
Sorozat/Helyezés | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
Forma-2 | 40 | 40 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 |
IndyCar | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Forma-3 | 30 | 25 | 20 | 15 | 12 | 9 | 7 | 5 | 3 | 2 |
Formula E, Forma-3 Európa-bajnokság* | 30 | 25 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Forma-3 Európa-bajnokság | 30 | 25 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Regionális Forma-3 Európa-bajnokság | 25 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 |
Super Formula | 25 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 |
GP3* | 25 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 |
F3-as amerikai, ázsiai és japán regionális bajnokságok | 18 | 14 | 12 | 10 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 |
Egyéb Forma-3-as regionális bajnokságok | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Indy Lights | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
W Series | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Formula Renault Európa-kupa | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Euroformula Open | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Super Formula Lights | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Forma-4-es nemzeti bajnokságok | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Téli Forma-3-as ázsiai bajnokság | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
F3-as ausztrál, brit és közép-európai bajnokságok | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Indy Pro 2000 | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toyota Racing Series | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Forma-3 Világkupa | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
*A két sorozat 2018 végén egyesült és Forma-3 néven futott tovább.