A Ferrarit hidegzuhanyként érte a Mercedes év eleji fölénye

Forma-1, teszt, Barcelona, 7. nap, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
the Ferrari of Charles Leclerc and the Mercedes of Lewis Hamilton during the Formula 1 test in Barcelona, on 28th February 2019, in Barcelona, Spain. Photo: Joan Valls/Urbanandsport /NurPhoto -- (Photo by Urbanandsport/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke elismerte, nem számítottak arra, hogy a Mercedes az előszezoni tesztek után az idénynyitóra feljavul, és utána is túl lassan fejlesztettek.

Megdöbbenést keltett a Forma-1-ben, hogy a szoros előszezoni tesztek után a Mercedes utcahosszal megnyerte a szezon első nyolc versenyét, ráadásul gyakran hatalmas fölénnyel. Sebastian Vettel még vigyorogva szállt ki az autóból az első, barcelonai tesztnap után és Charles Leclerc is jó tapadásról számolt be, ebből azonban semmi sem jött át Melbourne-ben.

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nemrég elismerte, már a rajzasztalon elbukták az idei világbajnoki címet, mert rossz koncepcióval született meg az idei autó, később azt is elárulta, hogy a mai napig sem értik igazán, hogy miért esett vissza a teljesítményük a tesztek és az idénynyitó között. A Ferrari év végi sajtórendezvényén azonban szolgált némi háttérrel.

Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajtlámpák
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató, Jean Todt, Ross Brawn, Nikolasz Tombazisz
Forma-1, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Brit Nagydíj baleset
Foma-1, Francia Nagydíj, Christian Horner, Jackie Stewart, Red Bull
Forma-1, Azeri Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Brit Nagydíj, péntek, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj, kerékcsere, bokszkiállás
Forma-1, Haas F1 Team, Azeri Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Barcelona, Red Bull Energy Station, 2019
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Red Bull, Mercedes, bokszutca, ütközés, koccanás, büntetés
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Monacói Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, tábla
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Sergio Pérez, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Német Nagydíj
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Christian Horner, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Francia Nagydíj, Daniel Ricciardo, Lando Norris, Renault, McLaren
Forma-1, Francia Nagydíj, Hamilton, Bottas, Mercedes, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, rajt
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, első szárny, szárnycsere
Forma-1, USA Nagydíj, Hamilton, Mercedes, Bottas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari, Valtteri Bottas
Forma-1, Brit Nagydíj, Verstappen, Leclerc, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Damon Hill, Lotus 49B, Kínai Nagydíj
Forma-1, Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Kevin Magnussen, Romain Grosjean, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Robert Kubica, Német Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Magyar Nagydíj, Rolex logo
Forma-2, Magyar Nagydíj, Mick Schumacher
Forma-1, Magyar Nagydíj, vasárnap, Bottas, Mercedes, Stroll, Racing Point
Forma-2, Anthoine Hubert megemlékezés, Belga Nagydíj
Forma-1, Belga Nagydíj, Alexander Albon
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Mattia Binotto, Laurent Mekies, Scuderia Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Aldo Costa, Mercedes-AMG Petronas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Olasz Nagydíj, Vettel, Stroll, Ferrari, Racing Point
Forma-1, Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Olasz Nagydíj
Forma-1, Olasz Nagydíj, dobogó
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Orosz Nagydíj
Forma-1, Orosz Nagydíj, rajt, Vettel, Leclerc, Ferrari, Mercedes, McLaren, Hamilton, Sainz
Forma-1, Orosz Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Orosz Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Leclerc, Hamilton, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Racing Point, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Mercedes, ünneplés
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Red Bull, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj, rajt, Vettel, Leclerc, Hamilton, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Verstappen, Red Bull, defekt
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Pérez, Racing Point, Pirelli, 2020
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1-es hír, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes, Brazil Nagydíj 2019
Forma-1, Brazil Nagydíj, Pierre Gasly, Toro Rosso
Forma-1, Brazil Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, Leclerc, Verstappen, Ferrari, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, Sainz, McLaren, Ricciardo, Renault
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Nico Hülkenberg, Renault, Abu-dzabi Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Abu-dzabi Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Mercedes-AMG Petronas, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, vasárnap, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Dieter Zetsche, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, bajusz
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, vasárnap, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Ferrari

„Az első teszthéten bizonyosan gyorsak voltunk – idézte az Autosport. – Nagyon erősek voltunk. Úgy gondoltuk, az összes ellenfelünkkel szemben egyértelmű az előnyünk a teljesítmény terén. Igazából, az első héten többé-kevésbé fél másodperccel gyorsabbak voltunk a többi csapatnál. A második hétre viszont a Mercedes újításokat hozott” – emlékeztetett Binotto.

A szaksajtó és a bennfentesek is arra számítottak, hogy a Ferrari lesz a szezon esélyese, még a Mercedesnél is azt állítják, hogy csak a teszteredmények kiértékelése után jöttek rá arra, hogyan hozzanak ki még nagyobb teljesítményt az autóból, ezért nem arra készültek, hogy simán megnyerik a világbajnokságot. Binotto is elmondta, hogy magabiztosak voltak a tesztelés után.

Melbourne-ben a Ferrari nem tudott labdába rúgni a Mercedes ellen Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Ausztráliába menet bizakodtunk abban, hogy a győzelemért küzdhetünk, de ott hidegzuhany érte az egész csapatot. Rájöttünk, hogy a teljesítményünk nem volt elég jó. Ennek jó okai voltak, rossz döntést hoztunk az erőforrás hűtése terén, és akadtak még melléfogások, de alapvetően túl lassúak voltunk a várakozásainkhoz képest.”

Binotto szerint túl sokáig tartott, mire javítani tudták az SF90-es teljesítményét, ezt nevezte az első gyengeségnek az idei szezon során. A Ferrari végül csak a két leggyorsabb pályán, Spában és Monzában volt igazán harcban a győzelemért, lassú pályákon szinte mindig esélytelenek voltak Vettel szingapúri győzelmétől eltekintve. Három siker azonban kevés volt az üdvösséghez.

„A csapat megfelelő szellemiséggel küzdött – vélte a csapatfőnök. – Még ha nem is tudtuk teljesen ledolgozni a hátrányt, különösen a kanyarokban, úgy gondolom, a szezon második felében pozitívan kezeltük a problémáinkat. Ez megmutatja, hogy a csapat képes a fejlődésre, és arra, hogy a helyes irányba tartson. Ez a szezon egyik pozitívuma.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!