Azzal eddig sem lehetett vádolni a világbajnoki címet legutóbb 2007-ben, azaz 12 évvel ezelőtt nyerő Ferrarit, hogy garasoskodva szeretne visszatérni a Forma-1 trónjára, a vörösök ugyanis rendre a lenagyobbb költségvetésből gazdálkodhatnak a csapatok közül. Miután a Mercedes idei vb-győzelmének nyomán újabb sikertelen éven vannak túl, Louis Camilleri ügyvezető igazgató szavai alapján a Scuderia jövőre még több pénzt költhet el a száguldó cirkuszban.
A Ferrari már az idei évre is növelt a költségvetésén, Mattia Binotto első szezonja csapatfőnökként azonban totális kudarcnak bizonyult, a félretervezett autó miatt már az idény elején világossá vált, hogy nem fogják tudni megszorongatni a Mercedeseket. Ennél sokkal jobban ment a Ferrari autógyártó részlegének, amely többek között az SF90 Stradale hybrid bemutatása és egyéb modellek piacra dobásának köszönhetően rekordévet zárt.
Camilleri pedig azt ígérte, mindez a versenycsapatnak is segíteni fog.
„Jól mennek a dolgok a Ferrarinál, ami fontos, mivel az autók generálják a profitot, hogy finanszírozzuk Mattia csapatát – viccelődött az ügyvezető igazgató a Ferrari karácsonyi rendezvényén. – Viccet félretéve, a vállalat hihetetlenül jól teljesít, amit a részvények árfolyama erősít meg."
A csapat új szimulátor építésébe fogott, ami elsősorban a 2021-es autó fejlesztésében lesz nagy segítségére.
Készek vagyunk befektetni, szerencsére az autógyártás pedig képes támogatni ezt a befektetést,
nemcsak munkaerő, hanem infrastruktúra tekintetében is" – mondta Camilleri.
A 2021-es szezontól 175 millió dolláros költségplafon lép életbe a Forma-1-ben, jövőre azonban még szabadon költekezhetnek a csapatok, amelyeknek egyszerre kell megoldania a 2020-as és a 2021-es autó fejlesztését. Sokan már előre jelezték, hogy ez a korábbinál is nagyobb költekezést idézhet elő, Christian Horner szerint például csak azután lett volna szabad közzétenni az új szabályokat, hogy bevezették a korlátozást.
Mattia Binotto sem tagadta, hogy jóval nagyobb költségvetésre lesz szükség.
„Igen, számottevően drágább lesz a szezon. A rendelkezésünkre álló költségvetés olyan, amire szükségünk van. Egyértelműen több a párhuzamosan futó projekt, mint ezelőtt.
Az összes csapat nagyon korán elkezdett dolgozni a 2021-es autón, úgyhogy igen, jelentősen nagyobb lesz a költségvetés jövőre. Nemcsak pénzre, hanem több erőforrásra, több emberre lesz szükség, hogy fussanak a programjaink.
Ezt a helyzetet most kell kezelni."
A 2021-től életbe lépő költségplafon ugyanakkor több területre, többek között a versenyzők fizetésére sem lesz hatással, amitől egyesek azt várják, hogy az egekbe fog szökni a pilóták juttatása. Louis Camilleri a felvetésre csak annyit mondott: „nem fogok feleslegesen aggódni ezen."