Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of Japan,
#5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Motorsport), | usage worldwide
Vágólapra másolva!
A Mercedes és a Ferrari topmenedzserei is Abu-Dzabiban vannak, ahol csapatuk helyzete mellett a mezőny sztárpilótáinak mozgását is befolyásolhatják. A kulcsfigura természetesen Lewis Hamilton.
Különösebb tét nélkül zajlik az Abu-dzabi Nagydíj, miután minden fontosabb eredmény eldőlt már a szezonzáró előtt, a színfalak mögött azonban mozgás kezdődik, mivel a 2021-es szabályok bejelentése után a csapatok megkapták a kereskedelmi megállapodásokra vonatkozó szerződéstervezetet is, így latolgatni kezdték, hogy fenntartsák-e a szereplésüket az F1-ben.
Az Auto Motor und Sport értesülése szerint a csapatfőnökök pénteken egy hotelben találkoztak a Formula One Management vezetésével és nagyobb részesedést követeltek a jogdíjakból 2021 után. A szaklap úgy tudja, ezt szombaton reggelre hivatalos levélben is közölték az F1 jogtulajdonosával, ami a pénteki találkozón természetesen ellentétes álláspontot képviselt.
A pénzügyi feltételek alaposan befolyásolhatják az autógyártók jelenlétét a Forma-1-ben. A Ferrari ezúttal nem fenyegetőzik kiszállással, a Red Bull motorszállítója, a Honda azonban a költségcsökkentéstől teszi függővé, hogy 2021 után is a sportágban marad-e, és a Renault, de még a sikert sikerre halmozó Mercedes sem erősítette meg, hogy folytatják-e a versenyzést.
A Mercedes F1-es tervei befolyásolhatják Toto Wolff csapatfőnök jövőjét, Lewis Hamilton pedig az osztrák szakember maradásához köti, hogy ő is a csapatnál folytassa.
A brit pilóta Abu-Dzabiban azt mondta, „eléggé biztos” abban, hogy a Mercedes az F1-ben marad 2020 után is, de azért fenntartásokkal kezelte a helyzetet. „Itt vannak az igazgatótanács tagjai a hétvégén, úgyhogy beszélni fogok velük – árulta el. – Ők azonban kőkemény versenyzők, eléggé biztos vagyok abban, hogy maradni akarnak, de lehet, hogy változtak a dolgok. Meglátjuk.”
Wolff az FIA pénteki sajtótájékoztatóján elmondta, nagyon megbíznak egymásban Hamiltonnal, ugyanakkor „egy nagyobb szervezet tagjai vagyunk, ahol mindenki a saját tudásának megfelelő térben mozog.” Kijelentette, ő is szeretné tudni, hogy merre visz a hatszoros világbajnok útja vagy marad-e a csapattal, erről azonban csak később kezdenek igazán tárgyalni.
Pillanatnyilag erről nem mondhatok többet, egyelőre az a fontos, hogy befejezzük a szezont Abu-Dzabiban. Ahogy mondtam, nagyon sok dolgot el kell dönteni. A télen majd meglátjuk.”
Hamilton számára az egyetlen valós alternatíva a Forma-1-ben a Ferrari lehet, ahol (az irreleváns Racing Point kivételével) lényegében az összes csapathoz hasonlóan legalább egy ülés papíron megüresedik 2021-re. Charles Leclerc szerződésének többéves meghosszabbítása borítékolható, a sokat hibázó és sokba kerülő Sebastian Vettel szerződése azonban 2020 végén lejár.
„Lewis bizonyosan kimagasló, fantasztikus versenyző – nyilatkozta Wolff mellett ülve Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke. – Mi csak örülhetünk, hogy 2021-re ő is elérhető, de igazából még túl korai bármilyen döntést is meghozni. Pillanatnyilag elégedettek vagyunk a versenyzőinkkel, de a következő szezon során egy adott ponton biztosan elkezdünk majd tárgyalni arról, hogy mihez kezdjünk.”
A Ferrari elnöke már udvarol Hamiltonnak?
Több sem kellett az olasz La Gazzetta dello Sportnak, az olasz sportlap rögtön címlapon hozta, hogy értesülésük szerint Hamilton és a Ferrari elnöke, John Elkann már legalább kétszer találkozott 2019-ben, és úgy tudják, az amerikai üzletember nagy tisztelője a brit pilótának. Elkann és a gyártó alelnöke, Piero Ferrari is Abu-Dzabiba utazott a hétvégére.
A lap szerint „nehéz lenne elképzelni”, hogy Hamiltonnak nemet mondanak Maranellóban abban az esetben, ha a Mercedesszel nem tudna megállapodni, és párhuzamot vontak azzal, hogy Cristiano Ronaldót is leigazolták a vállalatcsoporthoz kötődő Juventushoz. Attól tartanak csupán, hogyan lehetne menedzselni Hamilton rocksztár életmódját, de
a brit pilóta állítólag nagy tisztelője a Ferrari történetének, több utcai autót is vásárolt már tőlük és a szaklap szerint titokban járt már Maranellóban is, ahol Piero Ferrarival is ebédelt.
Vettel szerződését 2017-ben hosszabbították meg három évre még Sergio Marchionne elnöksége idején, amikor Maurizio Arrivabene volt a csapatfőnök. A La Gazzetta dello Sport szerint Hamilton akkoriban üzeneteket küldött „azoknak, akik számítanak Maranellóban”, kifejezve, hogy nem is érti, miért szerződtették Vettelt további három évre.
Wolff teljesen nyugodt a hír hallatán
Abu-Dzabiban szembesítették Wolffot az olasz sportlapban megjelentekkel, az osztrák üzletember viszont azt mondta, neki „teljesen rendben van” és „egyáltalán nem okoz problémát” a számára, ha egy szabad világban az autóversenyzők a lehető leggyorsabb autóba próbálnak jutni, a csapatok pedig a lehető legjobb versenyzőket keresik.
„Teljesen nyugodt vagyok ebben a helyzetben. Nagyon igyekeznünk kell, hogy a lehető leggyorsabb autót adjuk a versenyzőinknek. Ha képesek vagyunk erre, teljes meggyőződésem, hogy a lehető legjobb versenyzőpáros ül majd az autóinkban. Minden arra mutat, hogy az együttműködésünk [Hamiltonnal] folytatódni fog, de az életben sohasem tudni, mi lesz, ezért nyitott vagyok bármire.”
Hozzátette: „Elkezdtem elfogadni, hogy mindenkinek megvannak a maga céljai és az [emberek] a lehető legjobb lehetőségeket keresik a pályafutásuk számára. E téren abszolút nyitott vagyok arra, hogy mindenki megvizsgálja az opciókat, de nyilvánvalóan a személyes prioritásom az, hogy ez a csapat folytassa a sikeres utazását” – utalt Hamilton megtartására.