Már az Abu-dzabi Nagydíj rajtjakor tudni lehetett, hogy Charles Leclerc-re és a Ferrarira vizsgálat vár a futam után, a vörösök ugyanis megsértették az FIA 12-19-es technikai direktíváját. Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja jelentette, hogy Leclerc autójában ellenőrizték az üzemanyagmennyiséget, mielőtt a 16-os rajtszámű Ferrari elhagyta a bokszutcát a rajtrácsra menet, az pedig „jelentős" eltérést mutatott azzal az adattal, amit a csapat leadott a szövetségnek.
A technikai direktívában az is szerepel, hogy miként ellenőrzik az üzemanyagmennyiséget, és a csapatoknak mit kell tenniük ehhez. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a rajtrácson azt mondta a Sky Sportsnak, hogy „feketén-fehéren le vannak írva a szabályok", és nem igazán tudja, hogy miként kerülheti el a büntetést a Ferrari, ha vétett ezek ellen.
Nos, a büntetést nem is kerülték el a maranellóiak, de megúszták 50 ezer eurós bírsággal az esetet, megtarthatták tehát a harmadik helyet.
Mint az a felügyelők állásfoglalásából kiderült, valóban volt eltérés a mondott és az autóba töltött mennyiség között, egészen pontosan 4,88 kg, ennyivel töltöttek több üzemanyagot Leclerc Ferrarijába annál, mint amennyit meghatároztak az FIA-nak. Mattia Binotto a verseny után azt nyilatkozta, hogy meglehetősen nyugodt a vizsgálatot illetően, mivel tisztában vannak a procedúráikkal.
Eltérés volt az FIA és a mi méréseink között, mi úgy hisszük, hogy a miénk a helyes.
– nyilatkozta a Ferrari csapatfőnöke még a vizsgálat lezárulta előtt. – Nem először ellenőriznek minket az idén, és eddig minden rendben volt."