Mindössze az 5. helyen ért célba Sebastian Vettel a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon, miután a Ferrari szerelői elrontották az első kerékcseréjét egy kockázatos, dupla bokszkiállás során, a DRS általános kikapcsolása miatt beragadt a mezőnyben, problémája volt az erőforrással is, és végül két bokszkiállásra volt szüksége.
Vettel átlagosnak nevezte a versenyét, és több nyilatkozatában is elismerte, hogy jobb teljesítményre van szükség a Ferraritól és saját magától is a 2020-as szezon során. Az idén végül az egyéni világbajnokság 5. helyén zárt, a két Mercedes mellett vereséget szenvedett Max Verstappentől és csapattársától, Charles Leclerc-től is. Ilyenre 2014 kivételével korábban nem volt példa.
„Igen jól rajtoltam, de nem tudtam hova menni, aztán a DRS nem működött, és ez nem segített, nem tudtam kihasználni az új gumik előnyét – nyilatkozta a finn C More-nak. – Rosszul sikerült [az első] kerékcsere is, utána pedig már nem volt mit tenni. Kissé unalmas volt, de próbáltam minden telhetőt megtenni.
Hosszú szezon volt, sok tanulságot le lehet vonni, rajtam múlik, hogy ezeket beépítve jövőre jobb munkát végezzek.”
A német pilóta szerint elsősorban a „pályán kívül” kell fejlődniük. A Sky Sportsnak hozzátette, úgy véli, „az okok és a tanulságok nyilvánvalók”, majd leszögezte, hogy egyénileg és csapatként is előrelépést vár a Ferraritól a 2020-as szezon előtt, hogy megküzdhessenek a Mercedesszel és a Red Bull-lal.
„Csapatként jobban kell teljesítenünk. Egyéni szinten is javulnom kell és erre szükség is van. Részemről nem volt nagyszerű ez az év. Nem hiszem, hogy olyan rossz volt, mint amilyennek látszott, sok apróságból állt össze a teljes kép. Én vagyok az első, aki magába néz, és tudom, hogy jobb lehetek. Az biztos, hogy ez lesz a cél jövőre, remélhetőleg a csomagunk is erősebb lesz.”
Leclerc a 3. helyről megpróbálta megnyerni a versenyt, de erre nem volt reális esélye, végül Verstappenhez képest is alulmaradt, így esélye sem volt az összetett 3. helyére.
„A rajt egyáltalán nem volt különleges, de átvettem a 2. helyet, ez volt a legfontosabb. Ennyi, egészen elégedett vagyok a mai nappal, elég messze voltunk a Red Bulltól és a Mercedestől. Rá kell jönnünk, hogy miért vagyunk olyan gyorsak az időmérőn és miért szenvedünk a futamokon, de biztos vagyok abban, hogy 2020-ra megértjük ezt és ki is javítjuk” – nyilatkozta a Ziggo Sportnak.
A monacói pilóta a történtek ellenére nem volt csalódott az idei szezon láttán. A leintés után köszönetet mondott Vettelnek, hogy tanulhatott tőle.
„Mindig is azt gondoltam, hogy ha sokat dolgozom, akkor jönnek majd a sikerek, de Seb négyszeres világbajnok, nehéz lett volna azt hinni [hogy legyőzöm], de nagyon boldog vagyok a szezon kapcsán, fejlődtünk, de voltak hibák is. Ezekből tanultam, és biztos vagyok abban, hogy ezek nagyon jól jönnek majd, hogy 2020-ban jobb szezonunk legyen” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
Leclerc idei mérlege hét pole pozíció, tíz dobogós hely és két győzelem, elismerte, nagyon örül ezeknek az eredményeknek, és nem is számított ilyen sikerekre a Ferrarinál töltött első szezonja során. „Akadt néhány hiba az én oldalamon és a csapatén is, és ha ezeket összerakjuk, akkor elég sok jön ki, de meggyőződésem, hogy 2020 jobban alakul majd.”
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is méltatta Leclerc-t, kiemelve, hogy a fiatal pilóta „nagyon gyors, bizonyította, hogy képes kezelni a nyomást és egy teljes szezont, jól tud csatázni.”
„Szerintem minden alkalommal a legjobbunkat nyújtottuk, de nyilvánvalóan elégedetlenek vagyunk az autó teljesítményével, néhány hibánkkal, a műszaki problémákkal és talán néhány döntés miatt is, de ezeket nem bánjuk, mindig előre tekintünk. Mondjuk azt, hogy most van némi időnk, próbálunk erős alapokat teremteni a csapatunk szervezete számára, és jövőre a többiek kihívójává válni.”