Jelentősen, mindössze hat napra csökken az idei tesztelés időtartama a Forma-1-ben, ráadásul a szezon közben egyáltalán nem lehet majd érdemi munkát végezni a pályákon a versenyhétvégék kivételével. A csapatok erre válaszul fejlesztésekbe fogtak a szimulátorok terén, még a 2021-től életbe lépő költségplafon előtt.
A Ferrari és a McLaren teljesen új berendezést épít, a Haas és az Alfa Romeo (Sauber) pedig az idén kezd érdemben foglalkozni ezzel a technológiával. A svájci istálló le is szerződtette a rutinos Robert Kubicát, a Ferrari pedig megtartja a korábbi Mercedes-pilóta, Pascal Wehrlein szolgálatait és az akadémistáira támaszkodik.
„Továbbra is tapasztalt pilóták ülnek majd a szimulátorban – erősítette meg Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke még decemberben. – Pascal velünk marad és vannak más pilótáink is, akik talán a Forma-1 terén nem annyira rutinosak, de sok évet eltöltöttek már a szimulátorban. A szimulátor-pilótáink is jól beágyazódtak a csapatba.”
A szimulátorok egyre fontosabbak, ezért is fektetünk ebbe a jövőben.”
A sereghajtó Williams is erősít e téren: nemrég bejelentették, hogy a Red Bulltól eltanácsolt Dan Ticktum beül a szimulátorukba és a W Series bajnoka, Jamie Chadwick is nagyobb feladatot kap. Chadwick a valós versenyzés mellett a Veloce Esports csapatát is erősíti, ehhez a kötelékhez tartozik Bereznay Dániel is.
„Szenzációs lehetőség fejlesztőpilótaként e csapattal dolgozni – mondta a brit versenyző, akire a pályákon és a marketingtevékenység terén is számítanak. – Felbecsülhetetlen értékű az idő, amit a szimulátorban töltöttem, minden egyes pillanatot élveztem, ahogy bevonódtam a csapatba. Alig várom, hogy az idén folytassuk a munkát a Williamsszel!”
Szponzori fronton is mozgás van a Williams háza táján.
Sajtóértesülések szerint az Alfa Romeóhoz pártoló Orlen után távozik a csapat második legnagyobb szponzora, a Rexona, viszont bejelentették, hogy az istálló új pilótája, Nicholas Latifi édesapja révén csatlakozik a Sofina Foods és a Lavazza is, ami 2016 óta a kanadai újonc mellett áll.